maandag 27 december 2021

Zo aan het einde van het jaar.......buiten

 Zo aan het einde van het jaar, blader ik altijd door mijn foto's van het afgelopen jaar. En wat is dat jaar toch weer omgevlogen. Ondanks alle corona ( ik noem het woord maar 1 keer, er is al genoeg over gezegd en geschreven ) hebben we in 2021 weer heel veel mooie momenten gehad.

Ik begin deze laatste week van het jaar met een overzicht van de foto's die buiten zijn gemaakt. Tijdens wandelingen, hardlooprondjes en vakantie's.

Januari 2021
Een maand met van alle soorten weer, luchten, regen en een beetje vorst.

Februari 2021
Het werd winter.
Er werd geschaats en er lag sneeuw.
Genieten met de zon erbij.

Maart 2021
Langzaam begint het voorjaar te worden.
We huurden een week een huisje in Beekbergen.
We troffen het met het weer.


April 2021
Het voorjaar is nu echt begonnen.
Naar de bollen op de fiets om te genieten van kleur en geur.

Mei 2021
In mei legt elke vogel een ei.
Bloeit het Fluitekruid en Koolzaad volop.

Juni 2021
De maand van vakantie in de Achterhoek.
Wat hebben we hier genoten, van de rust, natuur en ruimte.

Juli 2021
We fietsten en wandelden veel in onze eigen thuis omgeving.
De natuur is elke dag mooi.
Je moet het alleen wel wíllen zien.

Augustus 2021
De maand van nog meer buiten genieten.
Het veranderen van het ochtend en avondlicht.

September 2021
Je begint de herfst al te ruiken, voelen en zien.
Mooie zonsopkomsten en ondergangen.
Maar ook nog een keer terug naar de Achterhoek.

Oktober 2021
De paddenstoelen maand bij uitstek.
We wandelden onder andere in de Horsten in Wassenaar, de Amsterdamse waterleiding duinen en natuurlijk ook dicht bij huis.

November 2021
Een weekje Duitsland stond er op het programma.
Niet eens zo ver over de grens was er een waar paddenstoelen paradijs.
Duizenden hebben we er gezien, in alle soorten, kleuren en maten.

December 2021
Met een klein beetje vorst in het westen van het land.
Dat geeft dan wel weer mooie plaatjes.

Dit was mijn jaaroverzicht wat betreft 2021 buiten.
Het was moeilijk kiezen uit de vele foto's welke ik het afgelopen jaar heb gemaakt.

Vergeet vooral niet !!!
Buiten is altijd mooi, je moet het alleen wel willen zien.
En je hoeft er alleen maar je voordeur voor uit.

,,,,,,,
Op mijn Instagram pagina buiten_genieten vindt je met regelmaat mijn buiten foto's.
Zie ik je daar ook ?







 







5 opmerkingen:

  1. Dag Marja,
    Wat een fantastisch jaaroverzicht.
    Zoooo mooi om het verloop van de seizoenen terug te zien in deze foto's.
    Geweldig om dit allemaal vast te leggen met de camera. Op die manier ga je toch héél anders naar je omgeving kijken. Sinds ik mijn camera meeneem is een wandeling of uitstap nooit meer hetzelfde als vroeger.
    Dat 2022 net zo'n oogst aan mooie plaatjes mag opleveren!
    Fijne jaarwisseling!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's en een fantastisch jaaroverzicht in beeld gebracht van alle seizoenen schilderachtig mooie natuur.
    Leuk om dat zo te presenteren. Ik snap dat het moeilijk kiezen is. Sinds ik een fotografie cursus heb gevolgd gaat de camera ook mee op de wandelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig jaaroverzicht. Er is altijd veel om van te genieten buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtig overzicht met mooie foto’s. Goede jaarwisseling. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat mooi allemaal je foto's van elke maand, schitterend gemaakt..........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...