vrijdag 31 december 2021

De laatste dag van het jaar.............

In mijn laatste, héél lange, blog van 2021 laat ik de projecten zien waar ik in het afgelopen jaar mee bezig ben geweest. Een beetje met de billen bloot 😀 want het zijn best wel véél projecten tegelijkertijd.
Maar veel creatievelingen zullen dit, hoop ik, wel herkennen 😉
Voor mij werkt dit.
Er is zoveel inspiratie op het WWW.
Bovendien is het heerlijk om aan verschillende projecten, dit geldt voor mij en misschien niet voor iedereen, te werken.



Een groot project wat dit jaar afkwam is de Dear Jane quilt.
Anderhalf jaar heb ik met heel veel plezier aan gewerkt.
Al die verschillende blokken en punten zorgden ervoor dat ik er steeds mee verder wilde.
Het quiltwerk heb ik niet zelf gedaan.
Dat werd gedaan op de Longarm door Margreth.
Deze mag dus afgevinkt worden.
✓✓✓✓✓✓✓


De vingerhoedjes, ja eerlijk gezegd is het niet zo mijn ding.
In de nalatenschap van een quiltvriendin zat een doosje met vingerhoedjes en een malletje.
Ik nam het mee, niemand had er interesse in.
En regelmatig zag ik vingerhoedjes quilt voorbij komen, dacht dan steeds "dat wil ik ook nog eens maken, een rood/roze/witte vingerhoedjes quilt"
En natuurlijk ga ik er mee verder, ben niet zo'n opgever wat dat betreft.
Maar weet nu al dat dit een langdurend project gaat worden.


Wat ook afegevinkt kan worden is de Stars Upon Stars quilt.
Het zoeken naar stofjes, allemaal uit eigen voorraad behalve de stoffen die ik voor de tussenbanen heb gebruikt, was een waar feestje.
Zo'n 15 maanden heb ik er aan gewerkt.
Het quiltwerk is ook weer prachtig gedaan door Margreth.
✔✔✔✔✔✔


In augustus werden we opa en oma van een kleindochter.
Na 4 jongen is het extra leuk om er een klein meisje bij te krijgen.
Ik breide dit vestje voor Loïs.
Zij werd geboren op 4 augustus.
✔✔✔✔✔


Er werd ook het één en ander gehaakt voor de babykamer.
Een wiebel rendier, een pinquin met speeldoos en een streepjes giraffe.
✔✔✔✔✔




En ook nog een wagenspanner.
✔✔✔✔✔


Een aantal jaar geleden zag ik op de quiltbeurs in Rijswijk bij Mascha van de Quiltsster deze pyramide quilt al eens hangen in haar kraam. Was er toen meteen al weg van.
Een eenvoudig herhalend patroon, maar daarom juist zo mooi.
Op Facebook werd er dit jaar een groep aangemaakt omdat velen opeens aan deze quilt begonnen.
Sloot me erbij aan, en begon aan de eerste pyramide's.
Het patroon komt uit het boek Ratsburg Road Quilts van Linda Koenig.
Er ligt al een stapel klaar.



Dan is er de Lizzy Sampler. Elke week plaatst Dorry van Osch een patroon van een blok op de gelijknamige Facebook pagina.
Deze week is blok 66 aan de beurt.
En ik ben helemaal bij.
Hier mag dus ook wel een vinkje bij 😄
✔✔✔✔✔


En dan de diamanten. 
Een rood/roze/witte quilt stond al een heel poosje op mijn "wil ik nog een maken" lijstje.
En omdat ik de Dear Jane een afwisselende quilt vond om te maken, de diamanten hiervan zijn afgeleid, leek me dit dé juiste quilt om aan het rood/roze/witte avontuur te beginnen.
Inmiddels zijn de 180 diamanten allemaal af.
Het in elkaar naaien van de quilt is begonnen.
Een klusje voor achter de naaimachine.


En toen opperde Jeanneke, van de stempels, het idee om na de Stars Upon Stars een grote Lone star te maken :)
Met dezelfde stempelset als waarmee de Stars Upon Stars werd gemaakt.
Leuk idee leek me, en dus zocht ik stoffen bij elkaar :)
Stempelde er lustig op los.......1680 ruitjes/dropjes.
En begon er aan.
De achtste punt is bijna af.
En dan ?
Dan ga ik bedenken: hoe nu verder ?
Er zitten alwel ideeën in mijn hoofd hoe of het moet gaan worden.
Nu de uitvoering nog.



Aan deze quilt wordt al een poosje gewerkt.
Af en toe komt er weer een blok bij.
Inmiddels meet de Trip Around the World 1.80 x 1.50
Maar daar komt nog wel iets bij.
Een restjes quilt met als verbindende factor de blauwe pindot stof.


De laatste twee weken heb ik hard gewerkt aan de Zeeuwse meebreideken.
Deze wilde ik graag af hebben.
De deken belande onder op de stapel omdat twee banen korter bleken te zijn dan de 3 andere.
De twee banen zijn een stukje langer gebreid, en nu is ie dan ook echt af.
✔✔✔✔✔


Ook dit vestje is nog net in het oude jaar afgekomen.
Een lief ajour patroontje voor een lief klein meisje.
✔✔✔✔✔

 
De Schoolgirl Sampler van Kathleen Tracy.
Een grote groep quiltsters uit de hele wereld ging aan de gang met deze quilt.
Voor deze quilt haalde ik mijn blauwe stoffen uit de kast.
Nog 1 rand en dan is deze ook een affo.


De Anthology quilt naai ik op de naaimachine.
En dat is best wel een uitdaging soms met die ieniemienie stukjes.
Maar des te leuker wanneer het uiteindelijk lukt.
Van deze quilt zijn er nu 50 blokken ( 4 x 6 inch ) klaar.


En dan het Potty project ook weer van Mascha.
Hiervoor haalde ik mijn "zoete" stofjes uit de kast.
Elke dag een hexagon aan de vorige patchen.
En toen........was het niet helemaal wat ik me erbij had voorgesteld.
En stopte ermee na zo'n 90 hexen.
Tot dat ie vorige week uit de doos kwam.
Een echte meisjes quilt toch ?
En nu met een baby meisje in de familie ?
Ik heb er nog even de tijd voor, want de quilt moet toch zeker wel een 1-persoons quilt worden.
Voorlopig slaapt ze toch nog in haar ledikantje.


Samen met een quiltvriendin achter onze naaimachines maakten we allebei een handige breitas.
Een middag doorgaan met dit als resultaat.
✔✔✔✔✔


In december ging ik verder met de Scandinavian Christmas quilt waar ik vorig jaar aan was begonnen.
Het grote middengedeelte bestaande uit 4 blokken is af.
Nu nog de rand er omheen.......we gaan nog even door.


En dan nog de Stonefields.
Die moest nog doorgequilt worden.
En lag al een hele tijd op de stapel.
Ook deze is nu af, op de foto is ie nog niet doorgequilt.
Maar ook dit is nu een echte affo.
✔✔✔✔✔


Vorig jaar toen we in de eerste lockdown kwamen wilde ik een leuke plaatjes quilt maken.
Ik noem deze quilt zo omdat alle blokken voor mij plaatjes zijn.
De Bluebird Lane is een leuke quilt om aan te werken en aan gewerkt te hebben.
Heel veel verschillende stoffen zitten er in de quilt.
En inmiddels is ie ook doorgequilt.
Nog een Affo van 2021

Het was een lang blog.
Maar dat heb je wanneer je met zoveel projecten tegelijk bezig bent.
Aan goede voornemens doe ik niet, wanneer je iets wilt veranderen of af wilt maken, af wil vallen, meer wil gaan bewegen enz. kun je er beter maar meteen aan beginnen is mijn motto.

Het laatste blog van dit jaar.

Ik wens jullie een mooi, gezond, liefdevol en creatief 2022.
Wees lief voor elkaar.
Geniet van de kleine dingen.

Tot snel.















 

5 opmerkingen:

  1. Eigenlijk moet ik jou blogje hier in huis laten lezen. Hihi
    Als ik weer eens met wat nieuws begin vragen ze vaak heb je nog niet genoeg.
    Maar dat valt in het niets met waar jij mee bezig bent.
    Fijne jaarwisseling en op naar weer een creatief jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een energie heb je om al die projekten te doen ze zijn heel mooi en ga zo door in het nieuwe jaar .
    Groeten van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige projecten ben je aan het maken!
    Sommige helemaal af, en andere schieten al lekker op.
    Wel heel veel, maar dat vind je prettig voor de afwisseling.
    Ook in 2022 zal jij je niet gaan vervelen.
    Wens je een gezellige jaarwisseling en een gezond 2022.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genoten van alle affo’s en WIP’s. Heerlijk bezig. Fijne jaarwisseling en op naar een actief en voorspoedig 2022. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een grote wauw na het zien van deze blogpost!!
    Jij hebt echt gigantisch veel gedaan het voorbije jaar. Allemaal projecten om U tegen te zeggen.
    Wens je voor 2022 hetzelfde quilt-(en ander) geluk toe!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Van alles wat in april...........................

Het is alweer een paar weken geleden dat het Pasen was maar toch nog even een foto van een niet alleen mooie maar ook heerlijke doos paascho...