donderdag 23 december 2021

Scandinavian Christmas......

 


Vorig jaar begon ik aan de Scandinavian Christmas quilt van Lynette Anderson.
De linnen achtergrond had ik toen al een poosje in huis.


Het patroon bestaat uit 4 grotere blokken aan elkaar gezet met churn dash blokjes en blokjes met een geborduurd ijskristal. En daarom heen komt nog een rand van blokken met harten en churn dash blokken.


Vorig jaar begon ik met het borduren van het kader. Dat was nog niet zo makkelijk op de linnen stof.  Het werd een beetje gokken qua grootte van de kruisjes omdat het geen borduurlinnen is waar je zo lekker draadjes kunt tellen. Toch waren er kort voor kerst twee blokken helemaal af.


En toen verdween de quilt in wording weer in de kast.
Want aan een kerstquilt werken terwijl de feestdagen achter de rug waren.
Dat is geloof ik niet echt mijn ding.


En eigenlijk een beetje te laat dit jaar kwam ie weer tevoorschijn.
En heb ik de afgelopen twee weken het middenstuk afgemaakt.


Er moest veel geborduurd worden en geappliqueert.



En dan is dit het resultaat tot nu toe.
De dame/engel moet nog wat haar en een strik op haar jurk, nog twee ijskristallen borduren.
En dan weer in de kast ?


Nee, ik denk dat ik nu nog even de vaart erin gaat zetten zodat er volgende jaar een kerstquilt aan de muur kan hangen.

🎄🎅🎄🎅🎄🎅🎄🎅🎄

Al mijn bloglezers/volgers wens ik
Mooie en gezellige Kerstdagen.








4 opmerkingen:

  1. Dit is wel een heel leuk kerst wandkleedje. Afmaken zodat je volgend jaar een mooie versiering hebt. Fijne dagen en succes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beeldige kerstquilt gaat dit worden. Leuk die blokken zo.
    Wel fijn als de top afkomt en dan volgend jaar quilten, of zelf al helemaal af, nog leuker :-)
    Wens je ook fijne kerstdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi!! echt een plaatje, het zou fijn zijn als je de quilt nu toch af gaat maken zodat hij volgend jaar kerst een mooi plaatsje kan krijgen :) Zonde om in de kast te laten liggen.
    Ik wens jou en je familie fijne dagen en bedankt voor al je creativiteit. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Marja, je weet het al ik ben er helemaal weg van en we gaan elkaar snel zien.
    Hele fijne Kerstdagen en een creatief 2022!
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...