woensdag 29 december 2021

Zo aan het eind van het jaar........creatief

Zo aan het eind van het jaar......een creatief jaar.
Wat zijn er veel steekjes gemaakt, in een jaar waar we ook veel thuis bleven.
Maar zeker ook op stap gingen, onder andere met onze caravan.
En ook dan gaan er lapjes mee, zonder lapjes geen vakantiegevoel 😉


Januari 

Er startte een nieuwe uitdaging die Mascha van de Quiltster organiseerde.
Het Potty project, grote hexagonnen.....elke dag 1, een jaar lang.
Ik sprak daar mijn voorraad "zoete" lapjes voor aan.
Ik ging verder met de Lizzy Sampler, de diamanten, de Anthology quilt en de Schoolgirl sampler.
En dan zijn er ook nog de rood/roze/witte vingerhoedjes.
En probeer ik regelmatig een stukje verder te breien aan de Zeeuwse meebreideken.
Die moet dit jaar toch zeker afkomen.






Februari 
De Lizzy Sampler krijgt er elke week een blokje bij.
Dear Jane is weer thuis nadat ze prachtig is doorgequilt door Margreth.
Er werd een breitas gemaakt.
Toen ik de foto linksboven plaatste op Instagram kreeg ik zo'n leuke reactie vanWoodard and Greenstein. Haar vader ontwierp deze blikken in de jaren '60/'70. Dit ontwerp was genaamd 
"Beaded Jewel" En dan krijgt zo'n blik opeens meer "waarde" in mijn ogen.



Maart
Mijn top van de Bluebird Lane is af.
In ons weekje weg neem ik alleen (en dat is best wel bijzonder 😀 want meestal gaan er veel meer verschillende projecten mee) de blokken van de Trip Around the World quilt mee.
Het voordeel hiervan is dat de deken in die week aardig gegroeid is 😉



April
Aan alle projecten wordt met regelmaat gewerkt.
De ene keer iets meer aan de 1 dan aan de ander.
Verandering van spijs doet eten !



Mei
Ook de Stars Upon Stars is terug van de doorquiltster.
Wat ben ik blij met deze quilt.
Een heel groot project, maar heerlijk om gemaakt te hebben.




Juni
Onze vakantiemaand.
En dan zie  ik dat ik in mijn fotoboek weinig hobby foto's heb staan.
En toch is er deze maand ook veel gedaan.
Alleen zijn er geen of weinig foto's van gemaakt.
Wel breide ik een ieniemienie vestje voor ons kleinkind wat in augustus verwacht wordt.
Begon een nieuw vestje met ajourpatroon.
En bakte een meisjes taart voor de babyshower



Juli
Eindelijk, ja het heeft veel te lang geduurd, is de Stonefields quilt doorgequilt.
Haakte ik voor de nieuwe baby een rendier, een giraffe, een pinquinspeeldoos en een rammelhanger voor in de wagen.
En startte een nieuw project met héél veel kleine ruitjes.
Er kan altijd nog een project bij.



Augustus
Veel diamanten werden er gemaakt.
En ook de punten voor de nieuwe Lone Star.




September
Ook deze vakantie gingen er niet veel verschillende projecten mee.
En dat betekende dat alle 180 diamanten voor de Quilted Diamonds allemaal af zijn.
En ook verder met de Lone Star.
Wij kijken geen tv in de caravan, en dan blijft er heerlijk veel tijd over om te quilten, lezen of breien.



Oktober 
Nu de diamanten af zijn komt de naaimachine op tafel om deze aan elkaar te naaien.
Dat schiet lekker op zo, alhoewel het nog wel even zal duren voordat de top ook werkelijk helemaal af is. Er is ook nog veel handwerk te doen.
We zijn weer aan het schilderen met ons kleine groepje.
En 6 punten van de grote Lone Star zijn klaar en zitten aan elkaar.



November
Nog 1 punt te gaan voor de Lone Star.
En hoe of ie verder gaat worden ? Daar ben ik nog over aan het nadenken.
Helemaal bij met de Lizzy Sampler.



December
Vlak voor Kerst pak ik de Scandianvian Christmas quilt weer op.
Vorig jaar aan begonnen, stilgelegen t/m nu.
En inmiddels is het middenstuk klaar.
De Zeeuwse meebreideken is af ! 
(in een later blog zal ik daar foto's van plaatsen)
Een vestje voor kleinkind kwam nog net af voor het jaar klaar is.




Veel projecten, er kwamen projecten af er werden nieuwe begonnen.
Wat ben ik blij met mijn hobby's.
Nu nog meer dan ooit.
Soms zou ik willen dat er nog meer uren in een dag zitten.
Maar belangrijk is het ook om er een goede balans in te vinden.

Want buiten, creatief bezig zijn is er nog zoveel ander moois.


6 opmerkingen:

  1. Wat ben je productief geweest dit jaar, en zoveel mooie projecten,prachtig.Wens je voor het nieuwe jaar weer veel mooie projecten toe.
    Een gelukkig 2022 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je zo door het jaar heen alles bekijkt op je foto's, wat heb je dan veel gedaan!
    Oude projecten afgemaakt en nieuwe begonnen. Dat is zo hè, als iets af is mag je iets nieuws beginnen :-)
    Allemaal mooie dingen die je maakt en het kleine vestje is ook zo prachtig gebreid.
    Fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig overzicht van al je creatieve projecten van dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Marja,
    Wat een leuke jaaroverzichten laat je zien!
    Jij hebt absoluut niet stilgezeten. Wat een geweldige projecten zijn er dit jaar door jouw handen gegaan. Fijn dat we mochten meegenieten!!
    Fijne jaarwisseling.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je mooie overzichten gemaakt. Gezellig om te lezen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh Marja wat gaaf als je al die foto's zo bij mekaar ziet, wat een productiviteit.
    Ga je straks appen ik ben eindelijk een dagje vrij.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...