zaterdag 4 december 2021

Kerstversiering........


Hallo lieve blogvolgers.
Allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor de reacties op mijn vorige blogje.
Het is altijd leuk om een reactie van jullie te krijgen.


Alhoewel de Sint nog niet is vertrokken hebben wij de kerstversiering alvast te voorschijn gehaald.
In deze donkere sombere dagen is het gezellig om met de kerstlichtjes sfeer in huis te brengen.
En wat zien we het zonnetje weinig de laatste dagen.


Het is altijd nog een hele klus om alles weer tevoorschijn te halen.
Zeker wanneer je een grote verzameling met kerstspullen hebt.
En toch heb ik de afgelopen jaren regelmatig spullen naar de kringloop gebracht.


Met de jaren wordt het steeds iets minder.
Maar wat zeker blijft is mijn verzameling vintage kerstballen.


En dat is best een grote verzameling.
Hoeveel het er zijn ? Ik zou het echt niet weten.
Maar het gaat denk ik al gauw naar de 200 verschillende toe.


Kerstballen met en zonder deuken, met en zonder kleur.
Figuurtjes op knijpertjes zoals een engeltje, paddenstoeltjes en vogeltjes.
Klokjes, dennenappels enz.
Klein en groot.


Elk jaar is het een feestjes wanneer de dozen opengemaakt worden.
En elke bal door je handen gaat.


Ooit kreeg ik op mijn werk van een klant eens een hele doos, met dubbele bodem zelfs, vol met kerstballen en ornamenten.
Wat een cadeau was dat toen.


De rest van de verzameling komt bij de kringloop vandaan.
Dat is al jaren geleden, want het valt niet mee om tegenwoordig nog dit soort versiering te vinden bij de kringloop of rommelmarkt.
Ook hier zijn de prijzen behoorlijk opgelopen.


De vintage kerstversiering doet mij denken aan mijn jeugd.
Bij ons hingen in de boom dezelfde versieringen.
Met echte kaarsjes toen nog.


Soms denk ik.....ik zou wel eens een heel andere kerstboom willen.....in andere kleuren.....
Maar wanneer ze dan weer hangen en de lichtjes er zo mooi in schijnen....
Denk ik......nee toch maar niet.



Eigenlijk kan ik ze niet eens allemaal kwijt in de boom.
De ballen die "over" zijn stop ik in een glazen kerstboom.
Die ooit ook gevonden werd bij de kringloop.
Volgende keer meer foto's van ons kersthuis.


Hoe oud de versiering is ?
Ik zou het niet weten.
Maar toch al gauw zo'n 50, 60 jaar.
Wie het weet mag het zeggen.


De versiering zit nog steeds in de originele kartonnen dozen.
Weet je dat zelfs hier verzamelaars voor zijn ?!


Ik ga verder met versieren.

Voor degene die nog Sinterklaas gaan vieren een heel fijn Sinterklaasweekend.
Voor alle andere een heel fijn weekend.

 

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige verzameling! Ik herken er een aantal, die mijn ouders vroeger ook hadden. Echt jeugdsentiment. Ik zou graag zelf ook dat soort kerstdeco hebben, maar hier in de kringloop zie je ze nauwelijks, of zijn ze onvoorstelbaar duur. Geniet van je boom met de mooie verzameling!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je gezellige reactie op mijn blog Marja.
    Wat een fantastische verzameling kerstversiering heb jij! Echt heel mooi en waardevol.
    Ik heb een paar jaar geleden al mijn jaren 70 ballen verkocht, heb nu alleen goud en rood, dat vond ik mooier en rustiger.
    Jij moet wel een enorme boom hebben om alles in te hangen. Ben benieuwd naar je glazen kerstboom.
    Kan zelf ook niet tegen drukte, maar doordeweeks op de ochtend is het meestal goed te doen.
    Fijn weekend.
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige verzameling aan kerstballen heb je, geweldig.
    Ben benieuwd naar je kersthuis als het straks af is, vast gezellig...............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Z mooi al deze versiering, sentiment voor mij. Mijn ouders hadden deze ook. Zelf heb ik het liefst alleen lichtjes. Ben erg benieuwd als je klaar bent met versieren.
    Fijne zondag groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeempig, Wat een collectie. Veel herken ik van vroeger. Leuk. Ben benieuwd wat je gaat kiezen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, ik heb mijn man even geroepen om mee te kijken :)
    Zijn moeder had op een gegeven moment haar oude kerstballen en kerstfiguren weggeven. Ik heb de kerstfiguren/kerststal gelukkig kunnen 'redden' maar aan de kerstballen heb ik toen niet gedacht.
    Tijdens het kijken was het oja die hadden we ook en die ook en die ook. Leuke even herinneringen ophalen. Mocht je niet meer bloggen dan wens ik je al vast fijne kerstdagen met je familie. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...