donderdag 9 december 2021

Een beetje van alles wat......

 


Er werden afgelopen dagen niet heel veel quiltsteekjes gemaakt.
Druk waren we met het huis in Kerst sferen brengen.
En dat is best nog wel veel werk.
Dit jaar hebben we iets rustiger gehouden.


De zin ontbreekt me op dit moment een beetje.
Er is weer veel van de kerstdecoratie terug in de dozen gegaan.
Het is goed zo.


Wat er wel veel is.....zijn de lichtjes in huis.
En die kunnen we wel gebruiken in deze donkere dagen voor de Kerst.


Afgelopen zondag ben ik wel weer eens achter de naaimachine gekropen.
De Anthology quilt was weer eens aan de beurt.
Die was al even niet aan de beurt geweest. 


Terwijl er heel veel voorgesneden blokken klaar lagen.
En zo kunnen er weer 5 blokjes op het stapeltje.


En elke keer dat er een blok af is denk ik toch nog steeds......jeetje dat dat allemaal weer past 😂
Het is een leuke uitdaging om eens een quilt op de naaimachine te maken.
En wie weet worden de naaimachine en ik toch nog eens vrienden.


Ook zijn er weer 2 blokken af van de Lizzy Sampler quilt.
Nummer 60 en 61.
En liggen de nummers 62 en 63 klaar om aan te beginnen.


Er valt veel water de laatste weken.
En dat is in de polders goed te zien.
De eenden poedelen lekker in die grote plassen.


Maar natuurlijk gaan we zoveel naar buiten.
Alhoewel onze Luna niet meer elke dag een lange wandeling kan maken.
Maar met 12 jaar is ze dan ook best wel een bejaarde dame.
En gunnen we haar om de dag een dagje rust.
Na dat dagje rust maakt ze ons wel duidelijk dat het weer tijd wordt voor een rondje.


Behalve de kerstversiering ben ik ook mijn hobby kamer een beetje aan het ordenen.
Alle lapjes weer op kleur, boeken netjes in de kast.
Gewoon een heerlijk klusje om eens te zien wat je ook alweer in huis hebt.


En dan kom je ook je UFO's tegen 😟
Nu zijn de meeste quiltsters daar wel mee bekend.
Ik vind het heerlijk om aan verschillende projecten te werken.
Mijn lief, die nogal gestructureerd is, snapt daar helemaal niets van.
Maar laat mij gewoon lekker mijn ding doen.


In een volgend blogje zal ik mijn UFO's eens met jullie delen.
Maar dat voelt wel een beetje als "met de billen bloot" gaan.
Alhoewel het voor mij niet zo'n ding is hoor.
Ik doe gewoon waar ik me het lekkerst bij voel.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoeveel UFO's er bij jullie op de plank liggen.


De laatste weken zijn er ook minder boeken gelezen en geluisterd.
Deze 5 komen er nog wel bij op het lijstje boeken 2021

Tot een volgend blogje.








4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie blokjes heb je gemaakt en prachtige foto's van de ommetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je prachtige buiten foto’s gemaakt. Patchen met de naaimachine is nog wel een ding, is niet iets van even doen. De blokken zien er mooi uit. Apart formaat in vergelijking met DJ of andere sampler quilts. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's weer, en ook mooie blokken die klaar zijn.
    Gezellig hè, al die lichtjes binnen en buiten, dat kunnen we wel gebruiken.
    De naaimachine en ik liggen elkaar ook helemaal niet, geef mij maar met de hand.
    Hoeveel ufo's ik heb liggen???? Niet zo veel hoor. Geloof alleen wat tops die wel klaar zijn zoals Juultje nu. Die liggen te wachten om gequilt te worden.
    Wel fijn om even een opgeruimde quiltkamer te hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb even gegoogled op de Anthology quilt, wat leuk zeg!!
    Mijn Ufo's ik ben nu aan het borduren, randje per week 2014 en voor daarna ligt er nog een quilt om door te pitten en hoewel ik helemaal niet van de naaimachine/quilten ben, ik doe het liever met de hand, is er nu een stemmetje dat voorzichtig zich afvraagt, waarom niet, dan heb je de quilt wel af :-) De tijd zal het leren ;) Nog veel quilt- en leesplezier. Ik ben dit jaar ook meer uitbindig met de kerstversieringen. Je hebt gelijk, licht(jes) kunnen we nu goed gebruiken. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...