maandag 13 december 2021

Breien met hindernissen........

 


Afgelopen zaterdag was eindelijk weer eens zo'n dag waar de zon mooi opkwam.
De zon komt iedere dag op, maar de laatste tijd was dat vaak achter de wolken.
Maar zaterdagochtend tijdens mijn hardlooprondje kon ik weer eens een paar foto's maken met dat mooie licht wat bij zo'n ochtend hoort.


Je begrijpt dat het hardlooprondje hierdoor wel een rondje met "hindernissen" werd.
Maar ik heb me de laatste keer, zo'n twee jaar geleden, dat ik mijn hardloopschoenen weer eens aantrok voorgenomen om er vooral van te genieten.
En wereldkampioen ga ik toch nooit meer worden, dus kun je er maar beter van genieten.


Dus af en toe eens stil staan, genieten van het moois om je heen en er een foto van maken maakt dat hardloop rondje alleen maar leuker.


Het bleef de hele zaterdag een mooie zonnige dat hier in het westen.



In mijn vorige blog vertelde ik over dat er best wel veel UFO's liggen.
De foto's hiervan houden jullie nog even te goed.
Bij die UFO's ligt ook de Scandinavian Chrismast quilt van Lynette Anderson.
Bijna twee blokken, van de vier, zijn er af.
Het is geen grote quilt 36 x 43 inch.
Vorig jaar begonnen en nu er maar eens mee verder.
Dit jaar zal het niet meer lukken, maar ik ga zeker mijn best doen.


Wat er ook al een poosje ligt is deze banen van de Zeeuwse meebreideken.
4 van de 5 zijn er klaar.
Dan zou je kunnen denken waarom maakt ze die ene baan nou gewoon niet af ?
Dat zal ik je vertellen.......


Toen ik maanden geleden eens dacht.....ik leg de banen eens uit op de grond.
Kwam ik erachter dat twee banen langer zijn dan de andere twee banen 😠
Hoe of wat........ergens is er iets verkeerd gegaan !!!


En toen had ik er niet zoveel zin meer in.
Want al die verschillende banen zijn verdeeld in verschillende blokken die doorlopend aan elkaar gebreid zijn. En ga dat maar eens helemaal uithalen en uitzoeken waar het fout is gegaan.


En toen belande het breiwerk ergens onder in een doos.
Afgelopen week heb ik het daar weer uit gehaald.
De deken moet af.
Vooral ook omdat ik het garen overgenomen had van een quiltvriendin die inmiddels overleden is.
Ze wilde er zo graag nog aan beginnen en af maken.


En weet je ik ben met het laatste blok van de laatste baan bezig.
En dan ga ik de twee lange banen gewoon korter maken.
Met al die verschillende patronen is het toch net een patchwork deken.
En voor wie het niet weet zal het waarschijnlijk ook helemaal niet zien.
😀😉😊😀

Tot snel en hartelijke groetjes.


5 opmerkingen:

  1. Dat dacht ik ook al, maar dan andersom, waarom maak je die twee korte banen niet een stukje langer?
    Maar de lange banen korter maken kan ook natuurlijk. Zonde toch om het te laten liggen.
    Prachtig trouwens die mooie zonsopkomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer van die mooie buiten foto’s. De Scandinavian Christmas is een leuk quiltje, ik houd wel van die stijl. Hoofdbrekens met die breideken. Succes met oplossen van het probleem. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's, ik hou ervan.Denk dat , eens het af is, een prachtige quilt/deken gaat zijn. Groetjes alvast, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Marja,
    Wat een discipline heb jij om al bij zonsopkomst te gaan hardlopen. Een héél sportief begin van de dag om er nadien met volle energie tegenaan te gaan. Mooie ochtendstond heb je vastgelegd. Groot gelijk om er zoveel mogelijk van te genieten.
    Het gaat wel goed komen met die ufo's bij jou.
    "Better finished than perfect", laat dat je motto voor het afwerken van de breideken zijn!!!
    Dankjewel nog voor jouw "reflectie" op mijn blogpost. Een fijne reactie waar ik helemaal achter sta. Ik vraag me dikwijls af hoe ik de coronatijd zou zijn doorgekomen als ik niet op het quilten en patchen had kunnen terugvallen.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit leuk om breiwerk uit te halen, maar straks heb je wel een superleuke gebreide deken met een mooie herinnering aan je vriendin.
    Ook mooi de foto's die je maakte tijdens je hardlooprondje, dat maakt het extra leuk zo met die zon lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...