zaterdag 23 januari 2021

Weekend klusjes.......

 


Vanmorgen eerst maar eens de kleinste hond onder handen genomen.
Het was echt wel even nodig deze knipbeurt.
Met al die krullen moet je echt oppassen dat het niet te lang wordt want anders kom ik er met de tondeuse niet meer doorheen.
Op de foto kijkt ze niet echt blij.
Maar het is zo een braaf beessie.
Ze blijft altijd keurig zitten tijdens het scheren.



En zoals je kunt zien aan de berg haren die naast haar ligt......
Daar ligt nog een hond op tafel 😂
Daarna nog even lekker wassen.
En ze is weer als nieuw 😏


Er werden patroontjes getekend voor de Quilted Diamond quilt.
Dat doe ik op H250
Nummer de stukjes zowel op de H250 maar natuurlijk ook in het boek.
En zet een kruisje op de stukjes welke uit gekleurde stof worden gestreken.
Meestal maak ik er een heleboel tegelijk.
Zodat ik voorlopig weer even vooruit kan.
Nu nog uitknippen, de stoffen uitzoeken en op de stof strijken.
Al met al nog best wel een tijdrovend klusje.


In het boek worden maar twee, blauw witte, stoffen gebruikt.
Ik gebruik voor de lichte stof wel één en dezelfde, maar de blauwe stof is bij mij zoveel mogelijk verschillend in rood/roze kleuren.
(een foto tot zover in mijn vorige blogje)


En wat ik nog meer deed vandaag ?
Ik sneed de stoffen voor de volgende 6 blokken (nummers 19 t/m 24) van de Schoolgirl Sampler quilt.
Hierboven de eerste 18 blokken van de quilt.
Misschien dat morgen de naaimachine op tafel komt om ze in elkaar te naaien.

Fijne avond........en blijf binnen.

2 opmerkingen:

  1. Ach nu lekker gewassen en weer helemaal netjes dat beestje.
    Prachtig die wieberen, voorbereiden altijd veel werk he.
    Je blokjes zijn ook prachtig...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Marja,
    Jouw hondje heeft tenminste een kapper aan huis!! Wanneer zullen wij weer naar de kapper kunnen gaan -:))
    Blokjes voorbereiden is idd een tijdrovend werkje. Dat denk ik ook altijd wanneer ik daarmee bezig ben.
    Mijn vriendin is ook met de quilted diamonds bezig en werkt op dezelfde manier als jij. Het is een schitterend project!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...