vrijdag 29 januari 2021

Creatief januari........

 


Januari was op handwerkgebied een productieve maand.
De zin was in december een beetje weg.
Maar in januari kwam die weer helemaal terug.
De Zeeuwse meebreideken is weer een stukje langer geworden.


Er startten in januari ook een aantal nieuwe quilt uitdagingen.
Onder andere de Schoolgirl Sampler van Kathleen Tracy.
6 blokjes per week, en ik maak ze op de naaimachine.
Mijn eerste quilt op de naaimachine gaat dit worden.
En tot nu toe gaat het redelijk goed.
(het tornmesje ligt er niet voor niets, want af en toe moet er een stukje terug genaaid worden 😀)


Begin januari heb ik eerst mijn hobbykamer opgeruimd en geordend.
Het is nu weer een fijne werkplek geworden.
En kan ik zomaar alles vinden.
Eens even kijken hoelang het zo netjes blijft.


24 blokken zijn er af van de Schoolgirl Sampler.
En vandaag mogen we verder met de volgende 6 blokken.
Die liggen gesneden klaar.


Nog een nieuw project voor dit jaar is de Sparrow's Window quilt.
Het boek Anthology waarin alle patronen van de 182 staan is van Carol Hopkins en Linda M. Koenig.
Er is een Facebook groep "Quilt the Sparrow's window"
In deze groep werkt ieder in zijn eigen tempo.


Verder werden er deze maand nieuwe diamantjes gemaakt.
En nieuwe voorbereid.


De Lizzy Sampler quilt is al langer aan de gang.
Op de gelijknamige Facebook groep wordt elke donderdag een patroon van een nieuw blok in de bestanden geplaatst. Er zijn inmiddels 18 blokken gedeeld.
Dit is een initiatief van Dorry van Osch van de quiltwinkel "Quilt it & Dotty"


Deze blokken zijn van de Anthology Quilt.


En dan is ook nog de vingerhoedjes quilt.


Bij het tv kijken, in de auto of tijdens het wachten komt er zomaar een rijtje bij.


Blok 16 van de Lizzy Sampler quilt.


En toen startte Marcha van quiltwinkel "de quiltster" ook nog een project op 1 januari.
En ik was echt van plan om NIET mee te doen 😆😉
Maar ik had nog zoveel van die zoete stofjes liggen.
Te wachten op ooit een project.
En 1 hexagon per dag.........dat moet toch lukken.
Mocht je nieuwsgierig zijn naar het verhaal achter dit project....klik dan op onderstaande link.


En dan was er ook nog een quilt en kletsdag met een quiltvriendin.
Want wat missen we onze bee's en het quiltcafé.
Maar zo 1 op 1 genieten we toch van samen quilten en kletsen.

En misschien denk je, wat veel projecten !!!
(en eerlijk, het zijn ze nog niet eens allemaal)
Ja het zijn er ook best wel veel.
Maar wat heerlijk dat ik uit zoveel verschillende dingen kan kiezen.
Verandering van spijs doet eten gaat in dit geval zeker op.

Fijne avond en Keep on Quilting.

5 opmerkingen:

  1. Dag Marja,
    Wat fijn dat na een dipje de zin in quilten toch weer terugkomt. Je bent lekker bezig geweest met mooie resultaten deze maand. Ik vind het ook zo fijn om met verschillende projecten bezig te zijn. Heb wel veel bewondering voor iemand die aan een quilt begint en deze helemaal afwerkt voordat er een nieuw project gestart wordt. Dat zou mij nooit lukken.
    Zie dat je ook met het Potty Project meedoet. We gaan veel scrappy hexagonquilts zien op het einde van het jaar. Leuk!!!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad heel veel projecten, maar je houdt het netjes bij.
    Knap om het op de naaimachine te doen, dat lukt me niet.
    Een opgeruimde quiltkamer wel, maar helaas, het blijft niet lang netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow.....je bent met prachtige projecten bezig hoor.
    Heerlijk he om te doen waar je zin in hebt toch.
    Veel plezier en succes ermee..............lief.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat dacht ik inderdaad..... ik raakte de tel al kwijt. Ik vind dat zo knap hoe sommige quilters met heel veel verschillende projecten bezig kunnen zijn. Ik heb altijd een top die wordt gequilt, een top die wordt gepatched en een project op de naaimachine. Drie disciplines en dat is het dan, anders wordt ik heel onrustig en komt er niets meer uit mijn handen.
    Zo heeft ieder haar eigen werkwijze, gelukkig maar lekker genieten van het proces!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...