zondag 24 januari 2021

Een rustige zondag...........

 


Zo zie je maar dat er eigenlijk elke dag wel iets te vertellen of te laten zien is.
Het hoeft allemaal niet zo groots te zijn.
In deze rare tijd zijn we het grootste deel van de dag in ons eigen huis of omgeving.



Natuurlijk weet ik niet of het elke dag gaat lukken om een blogje te maken.
Ik beloof niets.
Vanmorgen maakten we eerst een wandeling met de honden.
Het was nog stil op deze zonnige zondagochtend.
Koud was het en soms een beetje glad.
Van sneeuw was hier geen spraken.


Het was bijna windstil.
En dat geeft mooie spiegelingen in het water.
En na zo'n frisse wandeling smaakt dat kopje koffie extra lekker.


Zondag is hier in huis meestal sportdag.
Niet dat we zelf sporten op zo'n dag, maar we mogen er graag naar kijken.
Schaatsen, voetbal en wat er nog meer gebeurd op zo'n dag.
Ik pak er dan eigenlijk altijd wel een handwerkje bij.



Vanmiddag kroop ik achter de naaimachine om de volgende 6 blokjes van de Schoolgirl Sampler quilt in elkaar te naaien.
Dat ging deze keer niet helemaal zonder slag of stoot.
Blokje 23 moet nog opnieuw gemaakt worden, daar snapte ik even helemaal niets van.
En sommige naadjes zijn wel een keer of 5 losgetornd.
Voor nu ben ik er even klaar mee.


Blokje 19, 20, 21, 22 en 24 zijn wel klaar.
En naar tevredenheid.


Onder het tv kijken zijn de vingerhoedjes snel even opgepakt.
Er zijn weer 2 rijen bijgekomen.
Ook hier begin ik een beetje door de voorraad heen te raken.


In het nieuwe jaar zijn er inmiddels ook weer een aantal boeken gelezen en geluisterd.
De dames van Ivy Cottage was mijn eerste boek in het nieuwe jaar.



En ook luisterde ik het boek Moederziel van Sophie Zeestraten.
Een indrukwekkend waar gebeurd verhaal.

Nog even over stof kopen voor de sashings van de Quilted Diamonds waar ik gisteren over schreef:
Ook ik koop stofjes via internet, maar juist voor deze sashings is dat lastig.
Het bepaald toch de uitstraling van de quilt.
En dat kun je via het internet niet goed bepalen.
Ik denk dat ik er maar even mee wacht tot dat de winkels weer open mogen.

Ik wens jullie nog een fijne zondagavond.
Groetjes Marja







 




2 opmerkingen:

  1. De schoolgirl sampler wordt leuk. Kathleen Tracy maakt leuke patronen en boeken. Het was heerlijk buiten weer om te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat we nog naar buiten mogen en kunnen.
    En van de natuur kunnen genieten.
    Ondanks dat we allemaal hopen dat het coronavirus ons links laat liggen zijn wij in quiltland allemaal besmet met het schoolmeisje.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Van alles wat in april...........................

Het is alweer een paar weken geleden dat het Pasen was maar toch nog even een foto van een niet alleen mooie maar ook heerlijke doos paascho...