donderdag 28 januari 2021

Waar is de zon...................


Het is al een paar dagen van dat sombere regenachtige weer.
Geen weer om foto's te maken.
En toch heeft januari ook heel veel mooie dagen gehad.
En daarom een aantal foto's van de afgelopen maand.


Ik lees heel veel dat de mensen zo verlangen naar het voorjaar.
En ergens snap ik dat ook wel.
Zeker in deze coronatijd willen we naar buiten.
Maar het is toch echt nog WINTER.
Oké geen winter van, vriezend weer met een zonnetje.
Maar ook hier zullen we het moeten doen.


En de dagen, weken vliegen al zo snel voorbij.
En echt wanneer je goed kijkt en luistert zit het voorjaar er toch wel al een beetje aan te komen.
Let maar eens op, en luister naar de vogels.
En zeker wanneer de zon er bijkomt zijn ze al veel actiever in deze tijd.


Ga gewoon wel eens naar buiten, ook wanneer het er misschien iets minder aantrekkelijk uit ziet.
Je knapt er áltijd van op.
En buiten is elke dag anders, je moet het alleen wel willen zien.


Er bloeien ook alweer sneeuwklokjes, gewoon even in andermans tuinen gluren.
De narcissen komen boven de grond.
En in bomen en struiken komen de bladknoppen te voorschijn.


Alles op zijn tijd.
Dat vind ik nog steeds het mooie van ons land.
Vier duidelijke seizoenen.
Winter, lente, zomer en herfst ik hou ervan.


Het regent bijna nooit een hele dag.
En dan die Hollandse luchten.
De zonsopkomsten en ondergangen.
De medewandelaars die je onderweg tegenkomt.


En natuurlijk......wanneer de zon erbij is ziet het er echt allemaal wat vrolijker uit.
Maar achter de wolken schijnt altijd de zon.


En eerlijk....
Ook ik heb wel eens géén zin om naar buiten te gaan.
Maar wanneer ik dan mijn/ons rondje heb gedaan......dan smaakt het kopje koffie erna nog beter.


Buiten zijn is goed voor lichaam en geest.
Niet voor niets dat er in deze coronatijd zovelen het wandelen hebben ontdekt.


Dit was een "gratis" reclamespotje 😀😁😂 voor het buiten zijn.

Fijne dag en wandel ze.

 

9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's. En wat een mooie omgeving. Ik vind de 4 seizoenen ook heerlijk. Ik ben blij met de winter. Inderdaad ga naar buiten of kijk in je tuin of in andermans tuintjes en je gaat je zo goed voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een mooi reclamespotje! Prachtige foto's weer, echt genieten van die luchten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk weer juist het frisse en de regen daar knap je van op, de warmte van de zomermaanden is niet prettig zeker als er weer zon verschrikkelijke hittegolf komt !

    Gr Paula .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kom net van buiten.
    Achter glas denk je vaak wat een slecht weer maar eenmaal buiten is het genieten.
    En ach regen komt niet verder dan je vel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vandaag regen, maar we hadden ook wel een goede dag deze week.
    Prachtige foto's gemaakt
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's heb je gemaakt en heerlijk genieten in de natuur...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Marja.
    Wat een mooie foto,s. de herfst en de lente zijn mijn favoriete seizoenen. Maar Ook de winter vind ik best mooi.
    Oke,al die regen hoeft van mij ook niet echt.Maar,ja we moeten het er mee doen. En echt heel koud is het niet. Mij hoor je niet klagen.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook gek op onze seizoenen. Toen ik in Spanje woonde en het maar een paar keer per jaar regende, moest ik gewoon naar buiten om in de regen te lopen. Wat ik wel mis zijn de echte winters met een dik pak sneeuw en ijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk blogje. Uit het hart gegrepen. Het is elke keer genieten, ook bij minder weer. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Van alles wat in april...........................

Het is alweer een paar weken geleden dat het Pasen was maar toch nog even een foto van een niet alleen mooie maar ook heerlijke doos paascho...