vrijdag 29 september 2023

Fietsen......


Het was een beetje een rare zomer vonden jullie ook niet ?
Een typisch Hollandse zomer met van alles wat weer.
Ik hou daar wel van.
Van mij hoeft het niet zo heet te zijn.
En wanneer het dan wel heet is pas ik met aan.
Want mopperen over het weer heeft nog nooit geholpen om dat te veranderen.
Gelukkig maar, want stel je voor wat er dan zou gebeuren.



En ook een bewolkte lucht levert mooie plaatjes op.
Hier staan de sloten nog vol met waterlelies.
Inmiddels zijn die door de waterschappen hier allemaal uit de sloten gebaggerd.
Maar volgend jaar komen ze gelukkig ook weer terug.


In de Munnikenpolder in Leiderdorp ontdekte ik op een eilandje in de plas deze jonge Sterns 
die werden gevoerd.





En deze koppel Canadese ganzen.


En wat zo bijzonder is aan deze foto ?
Nog geen 20 meter naar rechts loopt de snelweg A4.
Een altijd volle weg, en dan de rust van dit plaatje.
Het is maar wat je wilt zien.



En dan die windmolens.....zijn ze mooi ?
Ik vind van niet.
Maar zo met die prachtige Hollandse luchten op de achtergrond is het toch best een fijn plaatje.
En bovendien moeten we ergens onze energie vandaan halen.



In de Munnikenpolder wordt er begraast door deze nieuwsgierige schapen familie.



En ook hier zie je dat natuur en snelweg met elkaar samen kunnen gaan.



 Tot een volgend blog.

2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's heb je gemaakt. Ik liep ook eens door de polder en rechts van me de snelweg. Dat was van Oegstgeest naar Voorhout.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van Holland la la la en van Hollands weer, ik geniet van de seizoenen. Prachtig hoe jij dit altijd vastlegd Marja.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...