zondag 24 september 2023

Van alles wat.........

Afgelopen week plaatste ik 5 blogpost.  Vooral omdat deze klaar stonden voordat we op vakantie gingen en ik ze toch nog graag met jullie wilde delen. Maar zeker ook omdat mijn blog voor mij een soort van dagboek is. Waar ik graag in terug lees en kijk.  Alle 5 deze post, er is er na deze nog 1, zijn van wat er in de maand augustus zoal ondernomen werd.





Nog 1 blogje en dan ben ik weer aardig bij met wat we/ik vóór onze vakantie  allemaal hebben gedaan.
Fietsen, fietsen en nog meer fietsen.
We kunnen hier zoveel kanten op.
Polder, kust, water er zijn zoveel mooie rondjes te maken.
En geen dag is hetzelfde.
Soms zijn het de oerhollandse luchten, dan de vogels, het groen enz.
Deze keer fietsten we onder andere langs de voormalige kleiwarenfabriek in Hazerswoude.
Elke keer zijn we weer verbaasd dat de schoorstenen nog steeds overeind staan.
De kleiwaren fabriek "Nieuw Werklust" is ontstaan rond 1675 !
De fabriek produceerde vooral dakpannen en bloem en schoorsteenpotten.
En het is op de foto misschien niet zo goed te zien maar de schoorstenen staat heel erg scheef.
Op de achtergrond zie je de directeurs villa.
Helaas is het complex in een zeer slechte staat.
Er wordt al jarenlang gesteggeld over dit rijksmonument.








Op vakantie gaan er áltijd lapjes mee.
Er werd veel voorbereid.
En aangezien ik nog maar aan 1 quilt tegelijk werk werden dat de laatste delen van de 
Porcelaine de Chiffons quilt.





En dan was er nog dit werkje tussendoor.
Nanna the duck.
Uit het boek Mouche and Friends.
Eerder breidde ik al Agi the sheep uit hetzelfde boek.




En voordat Nanna gevuld werd ging ze eerste in bad om alle steekjes mooi op hun plaats te krijgen.
De eend wordt in 1 stuk gebreid.
Je begint bij de snavel, het hoofd, de nek, de vleugels, het lijf en als laatste de poten.
Een gepriegel dat wel.
Maar het staat heel goed stap voor stap beschreven in het boek.
Een breiwerk waarvan je ook weer heel veel leert.




Nanna heeft ook een jurkje aan.
Hiervoor dook in de restjes mand.









Samen met Agi the sheep op de foto.




Op een heel stil plekje bij de Kaag kijken naar alle bootjes op het water.


1 opmerking:

  1. Dag Marja,
    Idd een wonder dat die schoorstenen nog rechtstaan!
    Wat een prachtige directeursvilla moet dat geweest zijn in zijn gloriedagen!!
    Wat knap om zo'n eend te breien. Het is een gezellig duo geworden!!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...