dinsdag 3 oktober 2023

Van een toren op de kerk.........tot een bijna AFFO top.

 


Bijna 4 jaar geleden is het ( 4 november 2023) dat ons kleine dorp groot nieuws was.
Brand in de kerk, een torenspits die uiteindelijk toch omviel.
En nu bijna 4 jaar verder is vorige week de spits weer op de toren gehesen.



 


En dat was best wel een heel gebeuren in het kleine dorp.
Veel mensen waren dan ook een kijkje komen nemen.
En het was ook best wel bijzonder om te zien hoe dat in zijn werk ging.




Twee grote kranen kwamen er aan te pas om dit stuk vakmanschap op zijn plek te heisen.



De toren gaat de komende weken bekleed worden met koperen platen.
Zodat de groene spits vanuit de verre omtrek, aangeeft waar Hoogmade
aan herkenbaar was en weer wordt.



Buiten is te ruiken, zien en op te merken dat de herfst er nu toch echt wel
aan zit te komen.
De kastanjes vallen met tientallen uit de bomen, en kinderen zoeken net zoals 
toen ik zelf kind was nog steeds zakken vol bij elkaar.
De rozebottels kleuren naar prachtig oranje.
En met de dauw en zon erop geeft het een nog mooier plaatje.



Er groeit een nieuw haakwerk onder mijn handen.
Een heerlijk niet nadenken patroon.
Ik kan er zo fijn ondertussen een serie op Netflix bij te kijken.
Aanraders op Netflix:  The Watcher, The Legacy en  Liebes Kind



En dan zijn er ook weer die herfstige zonsopkomsten en zonsondergangen.
Ik hou ervan.








De laatste hand wordt gelegd aan de Porcelaine de Chiffons quilt.
Dit zijn de laatste 4 hoekblokken
Er kan begonnen worden met het in elkaar zetten van de quilt.



Eerst op de grond de blokken maar eens neer leggen voor de juiste verdeling.
En dan kom ik er achter dat ik de blokken op de verkeerde maat heb gesneden 😔Gelukkig 
heb ik dat op kunnen lossen door een beetje te rommelen met de buitenrand.
De volgende keer toch maar beter de beschrijving lezen.




Er worden weer rondjes gewandeld.


En dan kun je van dit soort plaatjes genieten.
Een momentopname want kom je 10 minuten later dan ziet het er zomaar 
weer heel anders uit.





En 's morgens vanuit ons slaapkamer raam worden we getrakteerd op dit schouwspel.
Tot een volgend blog.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Mooie foto's, de herfst is toch prachtig. dat het alweer 4 jaar gelden is ,de brand. Tijd gaat zo snel. Groet Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Marja ik moest aan je denken van de week toen het op TV was over de toren.
    Prachtige herfstfoto's
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...