zaterdag 23 september 2023

Breien, fietsen en weer eens wat quiltnieuws......



Een poosje terug begon er, georganiseerd door wat vlog/podcast dames die ik volg op YouTube, een 
samen brei project. En omdat ik nog een aantal Drops Alpaca bollen, ooit gekocht voor een sjaal, had
liggen. Leek het me wel leuk om mee te breien.
Het patroon: Stephen West
Naam patroon: Vertices unite
Garen: Drops Alpaca
Rondbreinaald:  3 1/2


Het patroon is beschreven in 2 maten.
En ik begon vol goede moed aan de grootste maat.
Want een sjaal moet je wel een beetje om kunnen slaan.
Maar ook al heel snel kwam ik er achter dat de wol die ik in huis had niet genoeg was voor deze maat.
Dat werd dus overnieuw beginnen.
De sjaal is inmiddels af.
Ben ik er blij mee ?
Nee dat niet, ik vind de sjaal te klein geworden.
Helaas zijn sommige kleuren ook niet meer verkrijgbaar.
Ik ga de sjaal zeker nog eens overnieuw breien want het is een leuk patroon om te maken.




Wat hebben we veel gefietst deze zomer.
Het afgelopen jaar was het wandelen sowieso een stuk minder geworden, sinds Luna niet 
meer zulke grote afstanden af kon leggen.
En nu ze er niet meer is is het wandelen minder leuk geworden.
Maar natuurlijk is fietsen ook heel fijn.










Wordt er nog wel gequilt vragen jullie je misschien af.
Dat wordt er zeker, maar in de zomermaanden is dat toch duidelijker iets minder.
Wat ik onder anderde wel deed was mijn vingerhoedjes quilt dubbelen.
Een pittig werkje, op de grond, al mijn spieren, en ook de spieren waarvan ik 
niet wist dat ik ze had 😉 voelde ik de volgende dag.
Het plan was om de quilt mee te nemen in de caravan en op minder warme dagen er aan te beginnen.
Maar de quilt is in dezelfde staat weer mee naar huis gegaan.
De dagen en avonden waren er te warm voor.
De herfst komt er aan (is er dit weekend al) en dan zullen de eerste quiltsteekjes gemaakt gaan worden.




En wanneer je dan aan het dubbelen bent zie je ook dat sommige dezelfde lapjes wel heel dicht in de buurt van elkaar zitten.
Bijzonder toch wel.
Honderden verschillende rood/roze/witte stofjes en het toch voor elkaar krijgen om dezelfde stofjes 
naast elkaar te krijgen.





Fijn weekend allemaal.
En tot een volgend blog.

 

2 opmerkingen:

  1. Wat is je quilt mooi zeg. Het overkomt mij ook wel een, dezelfde stofjes bij elkaar. Het is even balen, maar dan zal blijken dat niemand het ziet. Alleen jij. Het is echt quiltweer. Ik vind dat een mooie term om in het weerbericht te gaan gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die 2 stofjes wilden niet uit elkaar gehaald worden. Mooi zo laten, niemand die het ziet. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...