dinsdag 19 september 2023

Sokken breien, en projecttassen.........

 


Wanneer ik het quilten even opzij schuif,
 is het heerlijk om een breiwerk in de handen te hebben.
Sinds ik het breien op de rondbreinaald onder de knie heb is dat ook een stuk
makkelijker geworden.
Niet meer dat gefriemel met 5 korte naalden (dpn- double pointed needles)
Maar de magic loop methode op de lange rondbreinaald.
Op YouTube zijn er heel duidelijke filmpjes over te vinden.



De sokken hebben een gaatjes patroon.
En de wol doet de rest.
Patroon: gratis van Sokken van Pien (Istagram)
Garen: Opal 4ply 
Kleurnummer: 11154
Rondbreinaald: 2  1/2





En omdat ik nog een bol van dit gezellige sokkengaren had liggen begon ik nog een ander paar.
Patroon: Geen patroon, gewoon recht breien omdat deze wol zonder patroon al leuk genoeg is.
Aantal steken:  64
Boord: 2 recht. 2 averecht
Garen: Opal
Kleurnummer:11151
Hielflap: versterkte hielflap
Voor de uitleg over de hiel, teen en het afhechten (finchley graft manier) 
heb ik heel veel gehad aan de filmpjes van breistudip Kim op YouTube.





En wanneer je dan met zo'n breiwerk bezig bent is het natuurlij ook leuk om
ze "gezellig" op te bergen wanneer je er niet mee bezig bent.
Ik had nog een mini charm pack liggen daar maakte ik de onderkant van deze 
tas van.
De bovenkant is een reststof van de Kerstquilt die ik vorig jaar maakte.



Een beschrijving voor het maken van zo'n project bag haalde ik
ook van YouTube.
Daar staan veel tutorials voor allerlei soorten project tassen op.



En wanneer je de smaak te pakken hebt en genoeg lapjes in de voorraad.....
Is het een kleine stap om er nog één te maken.





Tot snel weer in een volgend blog.


5 opmerkingen:

  1. Knap hoor de rondbreinaald voor sokken, heb wel geprobeerd, maar 4 lange pennen ben ik zo aan gewend, dus gaat dat vlugger bij mij.
    De tassen zijn geweldig , je bent goed bezig met al dit leuke werk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn dat eerste paar sokken leuk geworden. Ik moest goed zoeken naar de gaatjes. De sokken worden op deze manier wel bijzonder. Leuke projecttassen. Je brengt me op een idee. Ik heb laatst een boel lapjes van 5x5 cm gekregen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Marja, oh oh jij ook in de sokkenban. Nou sinds ik een aantal jaar geleden Liesbeth het Ascot sjaaltje zag breien en Karen van die mooie vesten wist ik, ik wil ook leren breien. Vroeger nooit geleerd?? Nu duurde het nog zo drie jaar voordat ik eindelijk stappen ondernam. Dus nu volg ik online breilessen en ben ik laatst op een breiles geweest in Winterswijk. Inmiddels bijna klaar met vingerloze handschoenen en ja oefenen oefenen. Rondbreien wil ik ook leren en sokken staan hoog op mijn lijstje. Uiteindelijk natuurlijk zo'n mooi vest!
    Jouw sokken vind ik ook geweldig!!!!!
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige projecttassen heb je gemaakt! De sokken vind ik ook erg leuk, dat patroontje erin geeft ze nog wat extra's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marja, wat een leuke dingen maak je toch allemaal. Gezellig om te kijken en te lezen. Groetjes Jose

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...