donderdag 25 februari 2021

Zonsopkomst........


Wat wordt het al weer vroeg licht 's morgens. 
Vanmorgen liep ik om kwart over 7 al buiten met de honden. 


Manlief doet sinds de supermarkt een "ouderen uurtje" heeft de wekelijkse boodschappen op de vroege donderdagochtend. 
Alles voor de hele week in huis en geen drukte in de winkel. 


En meestal ben ook ik er dan al vroeg uit. 
En nu ook vroeg buiten om te genieten van de prachtige zonsopkomst. 


In een paar minuten is de zon van een schijf die boven de horizon uit piept een grote oranje bol.
Je staat erbij en je ziet het gebeuren. 


En dan is het sprookjesachtige veranderd in een heldere dag. 



Voorjaar leek het de afgelopen dagen. 
Mooi weer om bij de kweker wat van die vrolijke viooltjes te halen voor op het balkon. 


De vogels sloven zich uit om een partner te vinden om een nestje mee te bouwen. 
Het is een drukte van belang. 


In de polder is het verder stil. 
Heerlijk  !!


En dat de zon elke dag iets eerder opkomt betekent wel dat ik elke dag wel iets eerder uit bed moet om van dit moois te genieten.





 

3 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's hen je gemaakt zeg..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooie foto,s het was genieten om het blog te lezen en kijken.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn favoriete deel van de dag. Heerlijk zo vroeg te wandelen en te genieten van alles wat tot leven komt. Mooie foto’s. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...