zaterdag 13 februari 2021

Nog meer winterse plaatjes.......


Vandaag nog een blogje met winterse foto's.
Omdat het gewoon zo mooi is buiten nu.


Gisteren en vandaag maakten we twee heerlijke wandelingen.
Op verschillende plekken.


Het was rustig.
Misschien omdat er nu weer een koude oostenwind was.


Warm aankleden en een beetje doorstappen.
Maakt dat ik er in ieder geval weinig last van heb.


En dan een strakblauwe lucht.
Wanneer je niet beter zou weten......lijkt het wel een zomerlucht.


Af en toe een eenzame schaatser in de polder.


En de molen draaide.
Het water op peil.


Het einde van deze korte winterperiode lijkt alweer in zicht.
Vandaag en morgen kan er nog geschaatst worden.


En lijkt het inderdaad wel alsof heel Nederland de schaatsen heeft aangetrokken.


Niet in de polders.
Daar is het stil.


Onze hondenkinderen genieten zo van de sneeuw.
Het lijkt wel alsof ze meer energie hebben dan anders.


Voor de watervogels en ook andere dieren is deze periode een kwestie van overleven.
Hier op de Wijde Aa zitten honderden watervogels te wachten op de dooi.


Hollandse plaatjes.....Hollandse winters.


De schaatsers schaatsen aan de andere kant van de plas.
En je hoort het ijs zingen aan deze kant van de plas.


Wij gaan het ijs niet op, maar genieten van het genieten van anderen.


Blijkbaar hebben we dit met zijn allen gewoon even nodig.
Dit zonnige winterse weer.


Het lijkt wel alsof iedereen er van opknapt.


Gewoon even niet met corona bezig zijn.
Even ander nieuws op tv, radio en het WWW.


Vandaar nóg een blogje met veel foto's.


Geniet nog van deze dagen.
Doe voorzichtig.
Blijf gezond.

 

4 opmerkingen:

  1. Dat was ook mijn gedachte, iedereen was hard toe aan deze heerlijke dagen, even iets ander dan alleen dat nare virus. Lekker naar buiten in de zon, wind in je gezicht en genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige winterplaatjes. Je ziet iedereen weer met een grote glimlach rondlopen. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Marja,
    Wat heb je weer prachtige plaatjes gemaakt. Dat weidse, het water en de molens zo mooi!!!
    Ik denk dat héél veel mensen deze week ontzettend genoten hebben van de zon en die witte wereld. Het virus was even niet in onze gedachten.
    Leuk om je reactie op mijn blog te lezen. Ik wilde zo graag een winterse fotoshoot met die quilttop doen. Daarom misschien een beetje te haastig geweest. Nu ben ik vele naden aan't lostornen. Daarna goed meten en kijken of ik het probleem kan oplossen!!
    Fijne week!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net wat ik ook dacht, even geen Corona, heerlijk is dat, echt een verademing.
    Mijn Jody was ook al zo druk en jong zo snel ze de sneeuw zag. Jammer dat dat bij mij niet op gaat :-)
    Mooie foto's heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...