maandag 31 juli 2023

Hobbykamer.........


Het kriebelde al een poosje, het werd tijd voor een opknap/opruim beurt van mijn hobbykamer.
Maar ik zag er ook wel een beetje tegenop.
Zoveel spullen, zoveel lapjes, bolletjes wol en andere hobbymaterialen.
Alles van zijn plek.......waar laat ik het allemaal.
En al ziet het er op de foto's helemaal zo slecht niet uit, de muren waren echt toe aan een nieuwe bekleding.
Vogeltjes moesten het worden.
Want in zo'n hobbykamer kun je beste wel een beetje los gaan.




Bovendien zocht ik een andere manier van spullen bewaren.
In die dozen is het allemaal wel overzichtelijk.....maar waarom zit wat ik nodig heb áltijd in de onderste doos. 
Er werd een behang met vogels besteld, we reden naar het grote Zweedse warenhuis voor extra opberg en werkruimte.
En toen kon het beginnen .
Dozen werden, tijdelijk, naar elders verhuist, lapjes uitgezocht, kantjes en bandjes gesorteerd en nog zoveel meer.



Er werden banen behang gesneden, de muren ingesmeerd met lijm en vervolgens werden de banen op de muren geplakt.
Dat behangen was makkie vergeleken met het daarna indelen en inrichten.
Alles bij elkaar ben ik daar toch wel bijna twee weken mee bezig geweest.








De oude planken werden weer opgehangen, maar nu naast elkaar in plaats van onder elkaar.



Een heerlijke plek om mooie spulletjes uit te stallen.









De 3 ladekastjes van Ikea (ik vond ze jaren geleden bij de kringloopwinkel) werden beplakt met resten behang. De laadjes werden beplakt met vellen uit papierblokken van de Action.













De Billy kasten, ook van het grote Zweedse warenhuis, heb ik jaren.
Ze werden verplaatst naar de andere kant van de kamer.
En toen paste nog precies de oude tafel (die we al bijna weg hadden gedaan) er nog tussen.
Ook hier twee banen behang, manlief kwam op het idee om een plank te plaatsen tussen de kasten.
Hier kan ik mooi mijn verzameling oude ladekastjes/dozen kwijt.




En hier pasten ook de andere twee ladekastjes tussen.
Een mooie extra werkplek/snijtafel.







Wat ben ik blij met mijn nieuwe werkplek.
Vrolijk.
Gezellig.
Licht
En veel opbergruimte.

 

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie opgeruimde kamer, zo kan je alles weer snel vinden.
    Gezellig behang, en dat er maar weer mooie quilts uit die kamer mogen komen.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja, wat is het leuk geworden, prachtig je behang. Het is veel werk maar als het klaar is ook heel fijn. Mijn hobbykamer ook opnieuw behangen en nieuwe kasten erin. Al een paar weken klaar maar moet alles nog wel uitzoeken. Soms moet je gewoon afscheid nemen van sommige spullen! Groeten Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke hobbykamer heb je zo. Dat was t werk dubbel en dwars waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat is een prachtige ruimte geworden! Ik krijg direct zin om mijn kamer aan te gaan pakken 😉. Maar dat moet nog even wachten, we zijn druk bezig met o.a. keukenrenovatie 🌞

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er geweldig mooi uit. Wat een heerlijke werkplek heb je zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw werkkamer ziet er nu fantastisch uit. Wat heerlijk veel bergruimte heb je nu.
    Wel goed onthouden in welk laadje welk stofje zit, daar vergis je je vast in het begin nog wel in.
    Het behang vind ik ook beeldig.
    Nu lekker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh Marja wat is dat leuk geworden zeg! Krijg meteen de kriebels, zou ik ook we willen veranderen. Maar wat je zegt oefff alles eerst weghalen.......nee nog effies niet.
    Wat zal je veel handwerkplezier daar beleven.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg druk het behang je ziet bijna niets wat op de plank staat ,lekker opgeruimd !

    Gr Petra.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...