maandag 17 juli 2023

Zoek de verschillen.........Porcelaine de Chiffons


In het kader van "dingen afmaken" is nu de Porcelaine de Chiffons aan de beurt.
Het patroon is van Renée Ferre.
En zoals je op bovenstaande foto kunt zien ben ik al een aardig eind op weg.




En toch.....
Ben ik niet tevreden wanneer ik de blokken uitleg op de grond.
Er klopt iets niet.
De kleuren, vooral het blauw in het middenstuk, ik wordt er  niet blij van.
Het is te hard.



Ook dit blok......ik weet het niet.
Maar deze mag nog even blijven.





Hier nog zo eentje.
Soms kies je stoffen waarvan je later denkt........hoe dan ?



















Afgelopen vrijdag besloot ik het tornmesje erbij te pakken.
En werd het middenstuk gedemonteerd 😀
En besloot ik het harde blauw te vervangen voor het blauw van de 4 hoekblokken.
En misschien lijkt het op de foto een beetje flets.....
Nu klopt het opeens wel.
En ik weet zeker dat wanneer ik het niet had gedaan het een doorn in mijn oog zou blijven.





Er gaan toch al heel veel tijd in zo'n quilt zitten dan kunnen deze uurtjes er ook nog wel bij.
En voor degenen die denken "wat een werk" het is geen werk hoor maar gewoon een heerlijke hobby.

 

3 opmerkingen:

  1. Oh ja Marja je hebt gelijk, nu is het veel mooier! Wat hebben we toch een heerlijke hobby he. Momenteel ben ik verslaafd aan brei filmpjes kijken, hi hi terwijl ik niet kan breien maar ben vast besloten na de vakantie ga ik ergens brei les nemen. Voorlopig quilt ik nu ook nog even door.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja, even bijgelezen op je blog. Liep wat achter met lezen. Mooie quilt ben je aan het maken, ik snap het wel met de kleur blauw. Nu veel beter, met het juiste stofje voelt het vaak gelijk goed. Groeten Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou het niet flets noemen, maar zachter, veel mooier en rustiger. Misschien heb je de quilt daarom vorige keer wel weggelegd en wist je nu meteen wat je wilde veranderen :) Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...