woensdag 5 juli 2023

Poezenbeest haken......



Al een poosje volg ik op Instagram Polushka Bunny.
De dieren/poppen die zij maakt zijn zo geweldig leuk.
Haar patronen zijn zowel als brei maar ook als haakpatroon te verkrijgen.
En na 4 kleinzoons en nu een kleindochter is het natuurlijk wel heel erg leuk om eens aan zo'n patroon te beginnen.




De patronen zijn er in verschillende talen, en ook in het Nederlands.
Een geschikt garen vinden was iets ingewikkelder, waardoor ik zelfs 3 maal het hoofd heb gehaakt voordat ik tevreden was over de, bijna, juiste afmetingen.





Voor haar poppen en dieren ontwerp Maria ook kledingstukken.
En natuurlijk moest de kat ook wel iets leuks aan.
Ik koos voor een broekje en jasje.
Maar op haar site zijn nog veel meer leuk patronen te vinden.




Bij de patronen zijn er ook verwijzingen naar haar Youtube kanaal waarin zij een duidelijk uitleg geeft over het in elkaar zetten, het plaatsen van de ogen, het borduren van de neus enz.
Eerlijk gezegd had ik af en toe wel wat moeite met het lezen van het patroon.
Waarom ? Dat weet ik niet precies, of het moet te maken hebben met dat ik vaak liever Engelse haak en breipatronen makkelijker vindt lezen.
Maar na veel zuchten, steunen en een paar keer overnieuw beginnen ligt er een toch wel een erg leuke kat op mijn werktafel.




















Patroon: Polushka Bunny
Website: polushkabunny.com
Garen kat: supersoft van Zeeman (de meest goedkope, maar het meest passende garen ! 😌na twee keer ander, duurder, garen te hebben geprobeerd)
Kleertjes:  Scheepjes Catona gemeceriseerd.
Haaknaald: 2 1/2





2 opmerkingen:

  1. Ohhh Marja jij kan ook alles he! Superleuk hoor en knap gemaakt.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een dotje, leuke kleurtjes voor de kleding. Ik snap dat je er blij mee bent. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...