zaterdag 5 augustus 2023

Agi het schaap......

Een blogje over Agi het schaap........maar eerst even iets heel anders.
Eerlijk gezegd ben ik er al een paar dagen over aan het nadenken of ik hier aandacht aan ga besteden.
Wat de doorslag gaf ?  Het is mijn blog, en ik ga over de inhoud daarvan.
Op mijn vorige blog kreeg ik deze onderstaande reactie.

Erg druk het behang je ziet bijna niets wat op de plank staat ,lekker opgeruimd !

Gr Petra.

Oké wat moet ik hiermee.
Niet plaatsen ? Ik krijg altijd eerst een mail van blogger met  daarin de reactie.
Dat heb ik zo ingesteld, dan weet ik zeker dat elke reactie gelezen wordt, en zie ik er geen over het hoofd.
En kan ik ook de spamreactie's eruit sorteren.
Maar dat vind ik ook zo flauw.
Wat ik me oprecht afvraag is waarom zo'n opmerking.
Oké je vindt het behang te druk, dat kan dat mag maar waarom zou je dat ook nog even extra op moeten schrijven ?
Wanneer ik op alles wat ik niet mooi vindt, mijn ding niet is en weet ik veel wat je nog meer elke dag op het WWW tegenkomt, negatief zou moeten reageren dan was ik waarschijnlijk de hele dag bezig met reactie's plaatsen.
Ik besteed mijn tijd liever aan leuke dingen.
En ik weet ook dat geschreven taal soms wat onaardig kan overkomen terwijl dat misschien niet eens de bedoeling is geweest.


Nu over naar leuke dingen......



Op het Instagram zag ik ze al veel voorbij komen Mouche & Friends van Cinthia Vallet
En omdat het leuk en uitdagend is om wat nieuws uit te proberen kocht ik het boek.




Agi wordt gebreid op een lange rondbreinaald  2mm.
Helemaal uit 1 stuk van kop tot poten.
Zonder naden.
Een heel nieuwe techniet voor mij.
Ook worden er short rows gebreid.
Maar met de duidelijk uitleg van Cinthia Vallet is het helemaal gelukt.
Een gepriegel was het af en toe wel.
Hierboven ligt Agi, na een wolbadje mooi in vorm te drogen.



Agi heeft, net als alle andere dieren in het boek, kleding aan.
Een overgooier, een lussen vest (een echt schapenvestje), en natuurlijk gaat Agi niet de deur uit zonder haar tas.



Het enige wat Agi nog niet heeft op de foto is een geborduurd neusje.
Maar inmiddels kan ze wel ruiken.











Het was een leuk klusje het breien van Agi en haar kleding.
En weer nieuwe dingen geleerd.
De volgende vriend uit het boek wordt Nanna the lady duck.

Fijn weeken.
En tot een volgend blog.

 

6 opmerkingen:

  1. Wat die reactie van Petra betreft.... je kunt het op twee manieren lezen.
    Het behang is inderdaad een beetje druk, niks mis mee lijkt me als ze dat zegt, gewoon haar mening.
    "Lekker opgeruimd! " kan je lezen als dat het door dat drukke behang helemaal niet opgeruimd lijkt, maar misschien bedoelde ze gewoon dat ze je quiltkamer lekker opgeruimd vindt, en dat is zo natuurlijk. Zou er niet perse iets negatiefs achter zoeken.
    Zelf vind ik het behang ook een beetje druk, maar wel heel erg mooi, dat kan heel goed samengaan toch?
    Jouw schaapje is in ieder geval beeldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Morning lieve Marja, laat je niet van de wijs brengen door zo'n reactie. Het siert je als je deze reactie ook plaatst. Ieder zijn eigen mening en er zijn altijd mensen die gewoon het niet kunnen laten, ze had ook alleen kunnen schrijven "lekker opgeruimd". Maar dat zit er bij deze mensen niet in, denken er waarschijnlijk niet over na hoe het bij de ander binnen komt. Nou lieverd het is een geweldige kamer waar meningeen jaloers op is.
    Wat heb je nu weer voor gezelligs gemaakt het schaapje och och met zo'n gilet aan, helemaal leuk zeg. Ja en ik val in herhaling zo knap dat jij dit allemaal kan.
    Hi hi moet je verklappen ik ben aan het oefenen met continentaal breien op de rondbreinaald, het ziet er niet uit maar ik oefen eerst verder voor ik aan iets echts begin. Tot voor een week kon ik geen steek breien maar krijg de slag te pakken.
    Fijne zondag, veel handwerkplezier in de te leuke kamer groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enig schaap en nog waaaaauwer behang. Bij mij is het motto kan ik hier iets mee,opmerkingen,nee dan laat ik het meteen los.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij zo’n opmerking denk ik ??? wat bedoel je en laat het gaan. Maar soms blijft het hangen en heeft het toch wat met je gedaan.
    Het schaap ziet er leuk uit. Ik ken het boek niet, ga eens snuffelen. Ik heb zelf een paar knuffels van Anita Wilschut gebreid, ook uit 1 stuk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi schaap. En het behang vind ik helemaal geweldig. Je kamer is erg mooi geworden. Ik moet er ook nog mee aan de gang.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze Petra duikt regelmatig op. Altijd met zo'n vreselijk negatieve reactie. Hooguit een paar woorden maar altijd kwetsend. Er is ook een Jan die zo reageert. Ik denk vaak dat het dezelfde persoon is. Als ik zo'n reactie krijg verwijder ik hem want het is zo negatief en ontsiert je leuke blog. Ik heb hier geen zin in. En altijd anoniem, want een naam zegt niks. Dus lekker verwijderen, zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...