woensdag 28 juni 2023

Deken Haken.......


Haken is een hobby die jarenlang steeds weer opgepakt wordt.
Ik haak denk al zo'n 45 jaar.
Uit de tijd dat er nog gordijntjes gehaakt werden uit de Durable patroonboekjes.
Menig meter aan gordijnen werd er door mij gehaakt.



En dekens haken was zo'n 10 jaar geleden ook iets wat ik veel deed.
En wie haakt heeft veel restjes.
En zo stond er een krat vol met Stylecraft garen in allerlei kleuren al heel lang niets te doen in mijn hobbykamer.



En ook weer in het teken van afmaken en opruimen besloot ik hier een deken voor de caravan van te haken. Een regenboog aan kleuren.
Vrolijk om aan te werken.



Een kakelbont geheel.
Gestart op woensdag 12 april 2023, klaar op woensdag 10 mei 2023



Haaknaald 3 1/2 (clover)
Aantal lossen 250
Steek:  Granny Spike Stitch
Tutorial: YouTube Hooked by Robin
Garen: Stylecraft DK resten
Afmeting van de deken: 


 

8 opmerkingen:

  1. Mooie, vrolijke deken. Hoe groot is die uiteindelijk geworden? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke fleurige deken! Mooi om zo je testen op te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier nog zo'n haakfan...😜 Wat is het heerlijk om te doen hè... Je had er flink de vaart in met deze prachtige deken; binnen een maand af! Leuke steek heb je gebruikt en het is ideaal om zo'n deken bij het kamperen te kunnen pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt gezellig, vrolijk en warm op vakantie gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Marja,
    Wat een prachtige kleurrijke deken heb je gemaakt!!!
    Een schitterend patroon om al die restjes aan garen op te werken. Ik haak af en toe aan een deken die ik opgestart ben. Het patroon lijkt ontzettend veel op dat van jou maar het is toch iets anders (ik kom nu effe niet op de naam van de steek die ik haak).
    Jammer dat de afmeting van de deken weggevallen is -:)
    Veel plezier ermee!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke deken heb je gehaakt! Heerlijk om zo veel restjes te kunnen verwerken. Ik ben kussenhoesjes aan het haken voor de nieuwe tuinbank, waar ik zelfs hele kleine restjes in verwerk. Steeds een paar draden tegelijk, heerlijk gedachteloos haken 🌞

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke vrolijke deken en wat heb je dat supersnel gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super gezellige deken Marja, ik hou ook van granny's haken. Staat altijd wel wat op mijn haaknaald omdat ik daar niet bij hoef na te denken. Maar oh oh ik zou zo graag willen leren breien. Ben verslaafd aan de youtube filmpjes van it.is.a.sarah. Staat altijd aan als ik aan het quilten ben. Vind haar zo'n leuke vrouw. Ken je het? Dan zie ik de mooie vesten enzo mmmm Nou ja wie weet ooit?
    Had je eigenlijk al geblogd over je vakantie, volgens mij niet toch.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...