zondag 28 mei 2023

Sokken breien......


Buiten mijn quiltwerk is het heerlijk om af en toe iets anders in handen te hebben.
En een beetje aangestoken door Instagram en Youtube heb ik het breien herontdekt.


Deze sokken zijn een gratis patroon van Sokken van Pien (Instagram).
Ik breide ze met garen van Scheepjes 
Our Tribe en kleur Energise



Ik breide ze op een rondbreinaald 2.5 van 80 centimeter.
En met de magic loop methode
En dat klinkt moeilijker dan dat het is.
Er zijn veel YouTube filmpjes waarin deze methode stap voor stap wordt uitgelegd.



Ik deed er precies een week over om te af te hebben.
( gestart 11-04-2023, af 18-04-2023)



Dan heb ik nog een vraag aan jullie.
De laatste tijd gaan mijn blogjes meestal over 1 onderwerp.
Wat vinden jullie leuker om te lezen ?
Meerdere onderwerpen in een blog, of zoals nu bijvoorbeeld over breien, fietsen, quilten enz.
Ik ben erg benieuwd waar jullie voorkeur naar uit gaat, laat het me weten in een reactie.
Ik heb vandaag nog twee andere blogs geplaatst dus lees gerust nog even verder onder deze blogpost.

Fijne zonnige Pinksterdagen gewenst

 

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroontje, ik dacht eerst aan het koffieboontje. Mooi garen heb je gebruikt. Soms komt het zo uit uit: een blog met 1 of meerdere onderwerpen. Mij maakt het niet uit. Ik vind het gewoon gezellig te lezen waarmee je bezig bent of gedaan hebt. Blog met kleindochter was ook erg leuk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik houd het meest van één onderwerp in een blog. En dan lekker veel foto’s zoals hier. Mooie sokken heb je gebreid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo knap sokken breien. Zitten ze ook lekker? Ik heb zelf een paar wollen, die draag ik alleen in mijn sloffen.
    Mij maakt het niet hoor 1 onderwerp of meerdere. Gewoon altijd gezellig jouw blog dus vooral doorgaan zou ik zeggen.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mij betreft mag je het doen zoals het uitkomt en wat jij leuk vindt. Altijd leuk om te lezen waar je mee bezig bent of wat je af hebt. Mooie sokken en wat waren ze snel klaar!
    Mooie kleurijke velden bij jullie in de buurt, geweldig. Een leuk uitstapje met je kleindochter en inderdaad wat veel biggetjes :) Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...