zaterdag 31 december 2022

Zo aan het einde van het jaar.................creatief.


Zo aan het einde van het jaar....
Een jaar met weer veel creativiteit.......elke maand een collage van waar ik die maand mee bezig ben geweest.



Januari....
De grote ster kreeg zijn laatste punt, Ik startte een nieuw project de Porcelaine de Chiffon quilt.
Ben begonnen met het in elkaar zetten van de Diamonds quilt, breide een trui voor kleinzoon Justin. Er werden blokjes gemaakt voor de Anthology quilt. En ook voor de Lizzy Sampler werd trouw elke week het nieuwe blok genaaid.

Februari...
Vingerhoedjes, sterretjes, de Anthology, stempelen, een nieuw blok voor de Porcelaine de Chiffon.

Maart.....
De Trip Around the World top kwam af, de schilderlessen begonnen weer. Elke dag een sterretje.

April...
De cursus Antique Wedding Sampler startte, elke maand twee blokken is het huiswerk.


Mei...
Er werd hard gewerkt aan het in elkaar zetten van de Diamonds.
Dat was eigenlijk zo'n beetje het enige quiltwerk waar ik deze maand mee bezig was.
De top "moet" gewoon af.


Juni...
Weer twee nieuwe blokken voor de Antique Wedding Sampler.
De randen voor de Porcelaine de Chiffon zijn voorbeid en liggen in zakjes klaar om op te maken.
Een beetje een oplet werkje met die golvende lijnen.
En dan moet er af en toe iets teruggenaaid worden.

Juli...
Sterretjes, Antique Wedding Sampler, rijen met vingerhoedjes, nog een paar glitters.


Augustus...
De Diamond top is af !!!!!
De sterren top groeit lekker door.
En de randen voor de Porcelaine de Chiffon zijn ook klaar.



September...
Christmas in de zomer. Wanneer de mussen van het dak vallen ben ik bezig met de Scandinavian Christmas quilt van Lynette Anderson. Ook deze top is af !!!!!




Oktober...
Weinig of geen quiltwerk deze maand.
Ik had weer eens zin in een breiwerk.
Het werd de Shawlography van Stphen West.
Een ware uitdaging, maar met zijn duidelijk uitleg op Youtube....gaat dat vast en zeker lukken.
Een nieuw schilderij starten op de schildercursus.

November...
De Shawlography is af, en een nieuw breiwerk op de pennen. De Keep me sjaal van Grethe Mensen.
Ook deze is af gekomen in november.
Er werden veel sterren aan de top genaaid, en dan ook nog de blokken van de Antique Wedding Sampler.


December....
Jaren geleden deed ik mee aan de crochet along van  Crystal and Crochet.
De Mandala madness.
De Mandala was ook al net zo lang af.
Maar zo'n ronde deken/sprei......ik weet het niet.
Nu was er een vervolg patroon om de Mandala vierkant te haken .
En daar waagde ik me in december aan.....het is gelukt en nu is ook dit project helemaal naar mijn zin.
Met kleinzoon waagde ik me aan het maken van een koekhuisje.
Nou ik kan je vertellen dat was een hele uitdaging.
Wanten breien had ik nog nooit gedaan, dat leek me ook wel een leuke nieuwe uitdaging.
Ik breide ze met de magic loop methode (uitleg via YouTube)
Deze kwamen nog net in het oude jaar af.

En wanneer ik dit zo allemaal op een rijtje zie 😅
Wow wat is het veel.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat er altijd een handwerkje in de buurt ligt, en zijn mijn handen nooit heel stil. Maar ik voel me daar heerlijk bij.

Dit was mijn terugkijken op 2022 over buiten, vakantie , boeken en creatief.

Ik wens jullie een liefdevol, gezellig, gezond, creatief  en veel mooie momenten voor 2023.





 

3 opmerkingen:

  1. Pfff, wat een werkstukken zijn er langsgekomen. Mooi om het bij elkaar te zien. En de vorige blog over de gelezen boeken en die over de vakanties. Nog wel even stil gezeten, haha. Hoor wie het zegt! Het was weer een actief jaar. Ik wens jou / jullie ook een fijne jaarwisseling en een gelukkig, gezond, creatief 2023. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh Marja wat ben je toch een creatieve bij, prachtig al jouw maaksels. Voor mij springt de red-white eruit en de kerstquilt. Maar weet je wat zeker ook de handschoenen die je maakt in December. Ben gek op dit soort handschoenen. Kan geen steek breien maar ik verzamel ze wel, ja kopen dus. Liggen mooi te zijn in mijn hal.
    Fijne nieuwjaarsdag en hoop je snel weer te zien, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marja, wat heb je veel gedaan dit jaar en zo mooi allemaal. Leuk om de foto's te kijken.Voor 2023 de beste wensen met heel veel handwerkplezier.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...