woensdag 28 december 2022

Zo aan het einde van het jaar..............buiten.


Zo aan het einde van het jaar is het een gewoonte geworden om door mijn foto's te bladeren en terug te kijken naar wat we/ik allemaal ondernomen hebben.
Buiten hoort er voor mij altijd bij.
Heerlijk is het om te wandelen, fietsen, hardlopen en te genieten van al dat moois om ons heen.
En........je hoeft er alleen maar je schoenen voor aan te doen en de deur te openen 😉
Ook dichtbij is er altijd wat te ontdekken.
Je moet het natuurlijk wel willen zien.
Ik neem jullie door de maanden van 2022.

Januari...
Een beetje grijs, een beetje zon, een beetje een saaie maand qua foto's maken.
Maar toch......


Februari....
We maakten alweer wat, korte, fietstochjes in de omgeving.
Een maand waarin je langzaam begint uit te kijken naar het voorjaar.
Maar waar de winter ook nog om de hoek komt kijken.


Maart.....
Maart roert zijn staart.
In ons weekje Duitsland hadden we sneeuw, maar konden we ook in de zon op het terras.
De sneeuwklokjes, crocussen en bloesem bloeien.


April....
Een heerlijke maand, met veel fietskilometers en natuurlijk werd er ook veel gewandeld.
Het voorjaar is er nu echt.
Lammetjes in de wei, en zelfs het eerste fluitekruid dat bloeit.

Mei.....
En dan barst opeens de lente los.
Je ziet alles bijna groeien.
Een tapijt van Daslook in park Cronesteyn.
Een bezoek aan de Groene Kathedraal, de heemtuin in Leiden, het Spookverlaat enz.


Juni....
Onze, met de caravan op pad, maand.
Het werd weer de Achterhoek.
Kilometers fietsplezier, elke dag mijn baantjes zwemmen (in mijn meestal privé bad), wandelen, lezen, en natuurlijk de lapjes.


Juli.......
Wat een zomer is het weer.
Soms té warm, vaak té droog, maar óók heel veel buiten zijn.


Augustus.....
De zomer kan niet op dit jaar.
Vroege wandelingen omdat het soms gewoon te warm is overdag.
Mooie zonsondergangen.
Beken die droog staan, en verdorde grasvelden en akkers.
De boeren smachten naar regen.


September....
Langzaam zie je de eerste tekenen van de herfst alweer.
We maken een fietstocht naar de Tulperij in Voorhout.
Waar we de prachtige Dahlia show bekijken.
Mocht je in september eens in de buurt zijn....een aanrader.


Oktober......
En dan is het echt herfst.
Paddenstoelen tijd.
Er worden deze maand heel veel kilometers gefietst, wandelen gaat even niet met mijn rugklachten maar fietsen lukt wel.
De Groene Kathedraal, Huys te Warmond en heel tochten in de omgeving.

November.....
Het is een warm najaar, en dat is in de natuur goed te merken.
De bomen nog volop in het blad, weinig paddenstoelen door de droogte.
Maar ook deze maand weer heel veel moois.


December.....
En dan hebben we tussen alle buien en grijze dagen door toch ook een weekje vorst.
En speel ik een beetje met mijn nieuwe camera.
Er valt nog heel veel te ontdekken.....

Morgen een vakantie 2022 blogje.

 

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's allemaal.
    Zit nu op mijn telefoon morgen op de tablet ze wat groter bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh Marja wat een prachtig overzicht is dit. Favoriet van mij toch wel December wat hou ik toch van dit soort plaatjes.
    Fijne jaarwisseling, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Van alles wat in april...........................

Het is alweer een paar weken geleden dat het Pasen was maar toch nog even een foto van een niet alleen mooie maar ook heerlijke doos paascho...