donderdag 29 april 2021

Naar de bollen...........



Op deze grijze een beetje regenachtige dag kunnen jullie vast wel wat kleur gebruiken.
We stapten vorige week op de fiets om naar de bollen te gaan.
Het was een koude maar zonnige dag.



Het was zoveel rustiger dan dat we gewend zijn in de Bollenstreek.
Geen buitenlandse toeristen, de Keukenhof beperkt open dat zorgde ervoor dat het ongewoon stil was.


Wat je wel heel goed kon merken was dat het voorjaar een stuk kouder is dan andere jaren.
Want we moesten bijna zoeken om bloeiende velden te zien.
Er zaten nog heel veel tulpen vol in de knop.


Maar het was toch wel heel erg genieten van de kleuren.
En de geurende hyacinten velden.


Vorig jaar waren de velden i.v.m. zo weinig mogelijk mensen naar de bollen te lokken, al heel snel gekopt. Maar dit jaar kunnen en mogen we er weer van genieten.



Het fietsrondje was bijna 50 kilometer.
Heen wind tegen, en terug windje  in de rug........altijd lekker op de terugweg.


Deze waren toch wel mijn favoriet.


De bollenvelden doen met altijd een beetje denken aan een lappendeken.
Een quilt lapjes deken.


Onderweg nog een coffee to go.
En dan weer terug naar huis.


Met een rozig gezicht van de zon en de wind komen we met een kleurrijk gevoel weer thuis.
En hopen dat er volgend jaar weer meer mensen van deze mooie streek kunnen genieten.
Alhoewel ik moet toegeven dat het ook wel heel fijn was om in deze rust van de kleuren te genieten.



En zeg nou zelf deze vingerhoedjes lap doet toch echt denken aan een veld vol tulpen ?
Ik pakte ze van de week maar weer eens op.
En naaide weer wat rijtjes aan elkaar.


De Trip Around the World blokken, 54 stuks, zijn allemaal aan elkaar genaaid.
Er moet weer gestempelt worden, ik ben door mijn voorraad heen.
Morgen duik ik mijn lapjeskast maar eens in stempel voor wat nieuwe blokken.

 

4 opmerkingen:

  1. Dag Marja,
    Jij zorgt voor een kleurrijk begin van mijn dag!! Geweldig toch dat jullie kunnen genieten van dit jaarlijks terugkerend kleurenspektakel. Héél indrukwekkend om die kleurige vlakken in het landschap te zien. Lekker rustig dit jaar maar ik denk toch dat de toeristen ook een deel van het jaarlijkse bollenfeest uitmaken. Hopelijk kan het volgend jaar weer!
    Prachtige "Trip" hangt daar over je stoel. Heerlijk weer nieuwe kleurencombinaties uitzoeken voor de volgende blokken. Dat vind ik één van de leukste stappen in het maakproces van een quilt.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft altijd weer boeien zo'n bollenveld... de kleur... de rijen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lang geleden dat ik op je blog was maar ik dacht....wat als ik eens een keertje inmijn leeslijst kijk.
    Ik krijg ook geen meldingen meer van reacties op mijn blog en kan sommige mensen niet meer vinden.
    Wat ben jij nog steeds heerlijkheid bezig met je mooie lappendekens van Patchwork zo knap!
    Leuk dat kijkje in de bollenvelden. Heel eerlijk daar ben ik nog nooit geweest, ik zou ook niet weten waar je dan de mooiste velden kunt bekijken.
    Het is vaak ook best een eind rijden vanuit Brabant.
    Dank voor je mooie foto’s, dat is echt genieten!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook al zien we ze elk jaar, de bollenvelden blijven prachtig, ook omdat het zo bij de Lente Horton, de geuren, de kleuren en de bomen die weer uitlopen. De bel of te aan de zomer die nog komt.....
    Je 'trip around the world' wordt erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...