maandag 19 april 2021

Een beetje van alles wat...........


Het blijft nog steeds een beetje knoeien/tobben met het plaatsen van nieuwe blogjes.
Op de tablet duurt het intikken van een berichtje een eeuwigheid.
En het plaatsen van de foto's gaat nog steeds, niet lekker soepel.
Heb ik met naald en draad engelengeduld.
Hierdoor wil ik nog wel eens het nieuwe blog verhaal op de lange baan schuiven.
Maar de aanhouder wint.........


 

Ik heb de afgelopen weken 6 boeken geluisterd of gelezen.
Heel verschillende boeken weer.
Thrillers (Stille schreeuw, Regels van het spel en Goede buren), een boek wat zich afspeeld in de tweede wereldoorlog (Twee moedige vrouwen), een boek over liefde in tijden van autisme  (Zondagsleven) en een familieroman over de pijnlijke onstaansgeschiedenis van het moderne Marokko (Mathilde).
Stuk voor stuk waren het mooie, spannende en indrukwekkende boeken.
Het boek Zondagsleven vond ik een prachtig persoonlijk verhaal om een inkijk te krijgen in het leven met autisme.

Het schijnt wat meer lente-weer te worden.
En buiten is dat ook heel goed te merken/zien/ruiken.


Soms bouwt de eend zijn nest op een bijzondere plek. 
En dan vraag ik me af......hoe komen die kleintjes straks veilig op de grond. 


De meerkoet houdt het gewoon bij een nest bouwen in het water. 



En de zwaan gewoon in het weiland. 
Vlakbij het begin van het boeren wandelpad. 
Ik zou er voorlopig maar even met een grote boog omheen gaan. 


Op het quiltgebied ben ik lekker bezig.
De Lizzy Sampler blokken liggen nog steeds op schema.
Inmiddels zijn we bij blok 29 beland.
Er zat nog wel even een flinke uitdaging in blok 
100 !!! ienieminie stukjes stof in zo'n blok is toch wel even een dingetje.
H250 helpt mij hierbij om toch nauwkeurig en precies te werken.



Verder heb ik heel veel diamantjes voorbereid.
Zo kan ik daar ook weer even mee verder.
Er werden er de afgelopen weken ook een aantal in elkaar genaaid.



En na het weekje weg waar ik verder ging met de Trip Around the World quilt ben ik ook daarmee verder gegaan. Het begint al een aardige lap te worden.



En dan is ook de haaknaald te voorschijn gehaald.
Want half augustus worden wij weer opa en oma zoals ik in een eerder blogje liet weten.
En dit keer wordt het een kleindochter.
Na de jongens komen er nu de roze bolletjes uit de kast.
Ik kan het jullie nog niet laten zien, het moet nog een verassing blijven.




Ondertussen passen we ook nog op ons jongste kleinkind.
Een half jaar is ie al weer.
Wat vliegt de tijd.
En wat een heerlijkheid is het om op zo'n lekker ventje te passen.
En wat een veranderingen in die 6 maanden.







6 opmerkingen:

  1. Hahaha, hij heeft wel trek in een lekker hapje zo te zien.
    Prachtige blokken heb je gemaakt. Altijd fijn om meerdere projecten te hebben.
    Die eendjes zullen best wel naar beneden kunnen springen als ze geboren zijn. Als er water onder is, is het wel het fijnst.
    Misschien je blogje schrijven op je computer of laptop. Ik heb die laatste en vanaf het begin ging het gewoon goed, niet zo heel veel anders dan eerst.
    Succes met de mooie roze wol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeiemorgen Marja, gezellig babbel blogje. Wat ben je al ver met de Lizzy. Heb afgelopen weekend nog naar je uitgekeken. 2x Boodschappen gedaan in Roelofarendsveen. Was nl een weekend bij Karen met mijn vriendin uit Drente.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De natuur blijft ons wel verbazen, zoals een broedplaats op een onlogische plek. En uiteindelijk komt het weer goed. Mooi worden de Lizzy blokken, ik bewaar ze nog steeds maar heb nog geen begin. De trip around the world blokken zijn ook sprekend, vooral de blauwe. Lekker bezig met van alles, zoals de meeste handwerkers. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat het weer is gelukt met een bericht. Bloggen is vooral leuk als alles goed lukt.
    Buiten is het een drukte met alle nestjes bouwende vogels. De eenden vonden dit vast een fijne plek om te zitten. Daarna vinden ze vast een manier om hun kroost veilig uit het nest mee te nemen.
    Je hebt prachtig quiltwerk gemaakt. Lieve foto van jouw jongste kleinkind. Geniet ervan, want kindjes worden zo snel groot.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk je kleinkind over de vloer... echt geniet momenten. Je trip around the world is een plaatje... én die eendekuikens... die laten zich gewoon naar beneden vallen.

    Zag eens een natuurfilms waar eenden nesten écht heel hoog bouwden... die jongen sprongen gewoon... én kwamen veilig op de grond... blijkbaar zijn ze nog zo licht dat het kan...

    Hier dezelfde onwennigheid met Blogger... voor nu gebruik ik foto's van IG bij mijn post, maar zoek nog een app om ze eenvoudig te bewerken en het formaat (mb's of kb's) te verkleinen.

    Hopelijk gaat het binnenkort gemakkelijker...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Marja,
    Jammer dat het schrijven van een blogbericht zo'n gedoe is.Vroeger ging het allemaal zo vlotjes. Maar je hebt volgehouden en daardoor kunnen wij weer meegenieten van dit blog.
    Wat heb je weer veel boeken gelezen. Altijd leuk om te zien wat iemand anders leest.
    Drie pittige quiltprojecten waar je mee bezig bent. Maar alle drie even mooi!!
    Die foto van je kleinzoon daar herken ik me helemaal in. Op maandag heb ik ook zo'n schattig ventje hier. Dat is genieten hoor!
    En nu is er een meisje op komst. Wat heerlijk!! Kan je weer leuke spulletjes voor maken.
    Fijne avond!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...