donderdag 22 april 2021

De Anthology quilt................


Even een kort tussendoor uitprobeer blogje.
Ik was, zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hebben, een beetje aan het knoeien met blogs plaatsen.
Zolang ik mijn foto's met mijn camera maakte, was er niet zo heelveel aan de hand.
Dan bewerkte ik ze op de laptop en plaatste ze in mijn blog.



Die foto's hebben een te groot bestand.
Waardoor je niet ontuitputtelijk maar foto's kunt blijven plaatsen.
Zolang je de foto's verkleint naar max 800x800 is er niet zo heel veel aan de hand.


Maar omdat ik net als bijna iedereen tegenwoordig vaak veel foto's maak met mijn telefoon kwam ik er maar niet achter hoe ik deze kon verkleinen en via de laptop op mijn blog kon plaatsen.
Ik downloade wel een fotobewerkingsprogramma maar op de tablet werkte dat naar mijn gevoel zo traag en omslachtig.
Op de laptop werk ik al heel lang met het programma Photoscape, en dat werkt gewoon heel simpel en goed.


Maar ik ben er na een paar uurtjes stoeien toch in geslaagd om via de laptop mijn foto's van de telefoon hier op mijn blog te krijgen. Verkleind en met mijn naam als watermerk erop.
En dat heeft wel een paar zuchtjes geduurd 😂


Deze week maakte ik 7 blokjes van de Anthology quilt.
Op de naaimachine.
De blokjes zijn 4 x 5 inch.



De quilt bestaat uit 182 blokken.
Ik kan dus nog wel even vooruit.
Het is leuk om in je stoffenvoorraad te zoeken naar de meest gelijke lapjes als in het boek.
De ene keer lukt dat iets beter als de andere keer.


Het boek kocht ik onlangs via een Facebook verkoop groep.
Want het is niet meer te koop.
Het boek had ik al wel als E-book.
Maar dat vond ik eerlijk gezegd toch niet heel prettig werken.
Ik ben dus erg blij dat ik alsnog tweedehands kon aanschaffen.







 

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, dat gesnuffel tussen je stoffenvoorraad. Leuk om de mooie blokken van jou te zien met ook de foto van het blok uit het boek. Je hebt de stoffen heel mooi gekozen.
    Fijn dat het nu gelukt is met de foto's op je blog.
    Zelf heb ik op mijn mobiel de foto's klein gezet, zodat ik ze zo kan doorsturen naar mijn laptop, dat hoef ik er niets aan te doen.
    Dat watermerk er in is ook kunstig, geen idee hoe je dat hebt gedaan, maar zelf heb ik de behoefte niet.
    Jij maakt vaak echte kunstige foto's die wil je natuurlijk helemaal van jezelf houden, dat snap ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig op jou blog...was al tijd geleden dat ik langskwam 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He heerlijk een uitprobeer blogje, wat goeeeeeed dat het je gelukt is. Jeetje dacht ik ingewikkelde blokjes zeg en dan ook nog met de naaimachine pff zo knap van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk om 182 verschillende blokjes te maken.
    En lekker winkelen in eigen voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie blokken zijn het geworden, prachtige kleuren en motieven. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Marja,
    Ik maak mijn blogjes altijd via mijn computer en gebruik ook altijd foto's gemaakt met mijn camera. Ik fotografeer in Raw en bewerk ze dan met mijn Adobe Photoshop programma. Vroeger verkleinde ik mijn foto's ook altijd naar 800x800 pixels voordat ik ze plaatste maar het laatste jaar doe ik dat niet meer. Nu ik het hier bij jou lees ga ik dat opnieuw doen. Wil natuurlijk wel foto's kunnen blijven plaatsen.
    Wat leuk dat je de Anthology quilt maakt. Sampler quilts zijn zo leuk om te maken (en geweldig om naar te kijken!)
    Je hebt een leuke reactie geschreven op mijn blog. Ik ben al benieuwd naar de poppenquiltjes die jij zal maken voor je toekomstige kleindochter. Mijn kleindochters genieten er echt van om mij bezig te zien op mijn quiltkamer. En voor je het weet komen ze met eigen verzoekjes af. Heerlijk toch!!!
    Fijn weekend!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het is opgelost... ik moet het met de foto's nog allemaal gaan ontdekken... Maar je quilt wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het gelukt is met je foto's, altijd zo'n gedoe he? Ik bewerk mijn foto's op mijn telefoon en zodra ik de laptop aan zet worden ze door de Cloud naar de laptop gestuurd. Ik vind het super werken, maar als daar onverhoopt een kink in de kabel komt zit ik denk ik ook om het hand.....
    Wat lijkt me dat een mooie quilt die je aan het maken bent, leuk met allemaal verschillende blokjes. Zo te zien heb je genoeg voorraad om de originele blokjes zoveel mogelijk te benaderen. Mooie start.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Van alles wat in april...........................

Het is alweer een paar weken geleden dat het Pasen was maar toch nog even een foto van een niet alleen mooie maar ook heerlijke doos paascho...