vrijdag 24 april 2020

Ga je mee wandelen...............


Eigenlijk zou ik elke dag wel een blogje kunnen vullen met wat er buiten in de natuur allemaal gebeurt op dit moment. 
Het is lente, en het is ook echt lente wat betreft het mooie zonnige weer. 


De natuur ontploft zo een beetje kun je wel zeggen. 
Alhoewel wat regen de natuur goed zou doen. 
Dat was de afgelopen week te merken aan de grote natuur branden. 
(Heb je de buizerd ontdekt op het hek ?)


Vanmorgen liep ik over een dijk met grote scheuren van de droogte. 
Begin volgende week gaat er wat regen vallen volgens de berichten. 
Maar of het genoeg is  ?


Tussen het koolzaad, wat nog steeds uitbundig bloeit, gaat het fluitekruid het langzamerhand overnemen. 
De kantachtige bloemen blijf ik prachtig vinden. 


Het was stil vanmorgen in de polder. 
Zo stil midden in de randstad. 


En het was nog een beetje heiig. 
Wat dan weer zorgt voor dat mooie ochtendlicht. 


Op de pluizen van de paardenbloem glinsteren de dauwdruppels als kleine diamantjes in het zonnetje,
En dit is "gewoon" onkruid. 


Langs 2  pension stallen. 
Waar de paarden ongeduldig staan te wachten tot ze de wei in kunnen. 
Lekker buiten spelen willen ze.
En geef ze eens ongelijk met dit weer. 


Deze ram staat ons op zijn gemak te bekijken. 
Verderop staan de ooien met hun lammeren in de wei. 
Daar mag deze grote baas niet bij.


Je raakt niet uitgekeken op al het moois. 
En echt elke dag is anders. 
Je moet het alleen wél willen zien. 


Wat ben ik blij dat we wel naar buiten mogen. 
De rest van de dag blijven we hoofdzakelijk binnen, of lekker op het balkon. 
Maar na zo'n wandeling is dat echt geen straf. 


De afgelopen week hebben we tijdens onze wandelingen heel wat jong spul gezien.
Moeder bewaakt haar kinderen goed. 


Deze en de volgende foto is één en dezelfde molen.
En dat laat maar weer eens zien dat we toch wel in de randstad wonen. 
Vorig jaar zijn er nieuwe elektriciteitspalen in de polder gezet.


 Lelijke monsters zijn het.
Maar nodig om de inwoners van ons kleine drukbevolkte landje van stroom te voorzien. 
En ach het is maar vanaf welke kant je het bekijkt.
Ik kijk dan maar naar de eerste foto.

Fijn weekend en hou je taai. 

13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's.
    En ohhh die laatste twee foto's.
    Zo jammer die landschap vervuilers.
    Ze gaan bij ons ook de hele omgeving vol zetten. Zo balen maar niet te stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's heb je gemaakt zeg van een schitterend stukje natuur.......liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's hoor, wat is de natuur toch mooi momenteel.
    Zelf geniet ik heel erg van de moderne windmolens. Zo'n lange rij van die langzaam draaiende molens, daar kan ik zo van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo ik heb heerlijk meegewandeld. Er was weer veel te zien en te genieten. Dank je wel. Toch raar dat het nu weer zo droog is. Nog niet zo lamg geleden stond het water heel hoog en soms stukken land onder water. Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig prachtig ik blijf het zeggen jij kan zo goed fotograferen. Zelfs in mijn tuin als het s morgens heiig is ruikt het zo heerlijk. Gisteren gefietst en zag ik ook al het kant langs de waterkant, zo mooi. Sommige mensen zetten het zelfs binnen, maar ik heb altijd de pech dat er veel beestjes inzitten, dus maar niet.
    Fijn weekend Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's heb je weer gemaakt, Nederland is mooi zeker in de lente.
    Fijn weekend Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtige foto's en inderdaad helemaal mee eens
    ook ik zou elke dag wel een blog over de natuur kunnen schrijven
    wat haal ik er een kracht uit uit de natuur,zo mooi in alles
    kom eens een kijkje op mijn blog nemen als u zin heeft :)
    een heel fijn weekend
    liefs ramona

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's, het is net of ik een beetje mee wandel. Dank je wel, fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd leuk om met je mee te wandelen. Er is inderdaad zoveel moois te zien als je er maar oog voor wil hebben.
    En het laad de mens weer even op zo'n rondje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel voor de mooie foto s.
    Het is inderdaad erg fijn dat we wel naar buiten mogen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat maak je toch prachtige foto's, dan je wel dat we mee mogen genieten! Prachtige omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...