vrijdag 3 april 2020

De afgelopen weken..........


Na een super gezellige midweek met de quilt meiden kwam ik een beetje in een quiltdipje en blogdip. Begon ik het jaar met weer bijna elke week een blogje, 
Toen kwam de klad er weer in. 



Echt zo vaak gedacht " kom ga er nu eens voor zitten, schrijf eens wat, maak wat foto's, er is genoeg om te laten zien, te vertellen, te delen "
Maar jullie begrijpen het al.........


En toen kwam het virus. 
En eerlijk........
Er kwam nog een dip bij.


Maar in de put zitten, piekeren, wakker liggen. 
Het maakt het niet mooier, of lelijker dan dat het is.
Wat wel helpt......



Met je hobby(s) bezig zijn. 
Niet de hele dag het nieuws volgen. 
Want wat zijn er veel deskundigen op dit moment in Nederland. 




Ik wil er niet teveel over schrijven in mijn blog, eigenlijk liever helemaal niet. 
Laten we het over gezellige dingen hebben. 



Dus ga ik jullie bezig houden met waar ik me heb bezig gehouden de afgelopen weken. En dat is onder andere de Stars upon Stars quilt. 
De 15 hele sterren heb ik af én die moeten vierkant gemaakt worden. 
Dus naaide ik 60 vierkante ster blokken en 60 halve.


Combineerde net zolang totdat het voor mijn gevoel klopte. 
En kon ik beginnen met het innaaien van de sterren blokjes. 



Dat is nog een aardige klus. 
Maar zo streep je bij elk blok weer wat af. 


Jammer genoeg geven de foto's niet helemaal de juiste kleuren weer. 
Binnenshuis blijft het lastig bij niet het juiste licht.


Alle 15 sterren heb ik apart op de foto gezet. 
Een kleurrijk geheel gaat het worden. 



En heel soms (soms best wel vaak) denk ik....
Hoe heb ik het bij elkaar bedacht !!!


En toch wordt het altijd weer leuk. 
En gezellig, vrolijk en verassend. 


En vaak denk ik ook.....
En nu ga ik eens een quilt maken helemaal in míjn kleuren. 


Misschien gaat dat ook nog wel eens lukken.
Of misschien ook wel niet..........en zijn dit gewoon mijn kleuren. 


Ik werkte niet alleen aan deze quilt. 
Maar dat is voor een volgend verhaaltje. 


Ik las veel boeken de afgelopen weken. 
Daar zal ik een apart blog over maken. 




En eten gaat ook altijd door. 
Daarover later ook meer. 


Genoeg ideeën voor een volgende keer. 
Blijf gezond en hou je taai. 



10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sterren, wat heb je hard gewerkt!!! En de kleuren zijn ook al zo mooi!!! Heerlijk toch, dat we deze hobby hebben en ons zo goed kunnen vermaken! Blijf gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ook zo'n momenten hoor! Heel menselijk voor in deze periode waarin we leven.
    Wat heb ik genoten van jouw prachtige foto's.
    Blijf gezond en geniet van het mooie weekend dat gaat komen. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Marja een blog, voor mij het teken dat het dus wat beter met je gaat. Gut wat heb ik je gemist tijdens het retreat. En dan deze sterren quilt, ze springen je gewoon tegemoet. Prachtig hoe je het inderdaad verzint of juist niet verzint...... 2x hier heb je beloofd ....in een volgend blog dus ik heb wat om naar uit te kijken.
    Heb jij trouwens al een beer voor het raam zitten.
    Stay home stay safe and quilt on....
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige blokken. Echt schitterend. Met hele mooie kleurencombi 's. Gewoon lekker bezigblijven geniet van het zonnige weer wat gaat komen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sterren heb je gemaakt, zo komen we de tijd wel door met zo'n leuke hobby.
    Fijn weekend, groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig die sterren. Leuk al die verschillende kleurencombinaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie sterren en al veel ook.
    Kleuren zijn helemaal mijn kleurtjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig je sterren! Geniet van het quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt gelijk Marja, niet te veel naar het nieuws kijken, want daar word je niet vrolijk van.
    Lekker met de lapjes bezig zijn of in het zonnetje zitten, daar knapt een mens van op, ook al zijn de tijden momenteel moeilijk.
    Je hebt prachtige sterren gemaakt. Veel plezier met je hobby.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...