zaterdag 18 april 2020

Quilt tijd..........


Omdat het bloggen er na half februari weer bij was ingeschoten, is er qua quiltwerk ondanks de quiltdip van een paar weken, toch best wel weer veel te laten zien.
Inmiddels zijn de 15 grote sterren voorzien van de Le Moyne sterren waardoor het kleurrijke vierkanten zijn geworden.


Inmiddels ben ik begonnen met de tussenranden. 
Voor deze tussenranden gebruik ik alleen voor het middelste vierkantje verschillende stoffen in wel dezelfde kleurtint roze. 
Het bruine en ivoor kleurige stofje komt in elke tussenrand terug. 
Om de rust nog een beetje te bewaren in deze drukke quilt. 


 Hier liggen alle 15 blokken op de grond.
De kleuren komen niet helemaal mooi uit. 
De quilt wordt zo groot, dat het moeilijk is een plek te vinden om hem in zijn geheel te fotograferen. 


Deze trip around the world blokjes blijven leuk om te maken. 
Een lekker simpel werkje. 
En er zijn er dan ook alweer aardig wat bijgekomen de afgelopen tijd. 


Ik gebruik een 1 inch stempel van Jeanneke. 
En dat gaat heel snel. 
Een echte restjes quilt gaat het worden. 
Hoe groot ie gaat worden ?.............ik zou het niet weten. 


Veel stof heb je niet nodig voor deze blokjes. 
In elk blokje is het middelste een rood lapje. 
Voor de eenheid in het hele gebeuren. 






Ook is er nog de glitter quilt naar een patroon van Jen Kingwell. 
Inmiddels zijn er 75 klaar. 
Ik ga ze nu aan elkaar zetten. 
En kijken of er nog bij moeten komen.


Wat ik vooral leuk vind aan het maken van deze quilt is het combineren van de verschillende stoffen. 
Leuke combinaties maken. 


Na de Dear Jane quilt miste ik dat gepuzzel met lapjes een beetje.
Nu staat er al een poosje het boek Quilted Diamonds in mijn kast.
Dat boek is er ook al een aantal keer uit geweest.
Ik ben er ook al 3x aan begonnen.........aan deze quilt.
Rood/wit, rood/ivoor en roze/rood/ivoor.
Twijfel, twijfel twijfel !!!!!
Wordt vervolgd 😀


Fijn weekend en hou je taai. 

10 opmerkingen:

  1. Prachtige projecten ben je bezig. Die laatste zou heel mooi zijn met rood ivoor denk ik. Zelf ben ik niet zo van wit in een quilt. Maar het roze er bij zou ook mooi kunnen zijn, dan wordt het iets speelser.
    Heerlijk om quilts te maken van restjes (die toch nooit opkomen :-)
    Maar als je er niets bij koopt worden de laden toch iets leger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je veel gedaan, vind je sterren erg mooi worden.Veel plezier met alles.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig quiltwerk laat je zien. Heerlijk zo kleurrijk en verschillende al die blokken en andere motieven .
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vind alles wat je laat zien super mooi
    en kleuren keuze is geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leukigheid weer allemaal; dat we maar weer snel kunnenbeeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Marja, wat een prachtige sterren. Iedere keer als ik ze zie denk ik, ga ik ook maken ooit :-) Je trip around vind ik ook een leuk project. Ben heel benieuwd naar het eind resultaat. Maar de sashings met blokjes is nog wel een klusje. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niks gedaan niks gedaan quiltdip waar? Je hebt een heleboel gedaan, wat een werk zeg. Prachtig hoe jij de kleuren zo bij mekaar krijgt. Dat is heel wat te showen en tellen volgend quilt retreat. Fijn weekend Marja, vituele hug

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie projecten ben je mee bezig. Prachtige blokken komen er voorbij. Wat zal het leuk zijn om de blokken aan elkaar te naaien. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze mooi allemaal.
    Ik wil al jaren leren quilten en als ik de mooie vrolijke lapje zo bij elkaar zie gaat het best kriebelen.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je met veel projecten bezig! En allemaal mooi, stuk voor stuk. Lijkt me moeilijk kiezen waar aan te werken......

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...