zaterdag 11 april 2020

De morgenstond heeft goud in de mond......


 Gelukkig mogen we nog wel naar buiten, zoveel mogelijk in de buurt en vermijdt de drukke weekenden. En dat doen we dan ook.
We wonen in een rustige omgeving.
Alhoewel we midden in de randstad wonen is de stilte van de polder om de hoek. 



Ik/we wandelen het liefste 's morgens vroeg. 
De stilte van de ochtend en het mooie licht.
Nu treffen we het de afgelopen week wel met het weer. 
En daarom hier 10 foto's van de afgelopen tijd. 


Bovendien kom je zo toch aan de kilometers. 
De honden hebben af en toe zelfs een dagje rust nodig. 
Lopen we normaal al veel kilometers, nu zijn het er nog een beetje meer.


En na die wandeling smaakt dat kopje koffie nog lekkerder. 
En kan ik er de rest van de dag weer even tegen. 


Waar ik nog steeds niet helemaal aan kan wennen is dat (bijna) iedereen met een boog om je heen gaat. En begrijp me niet verkeerd hoor heel goed dat de meeste mensen zich er aan houden, maar het voelt zo raar !
Misschien gaat het nog wel wennen. 


Eigenlijk vliegen de dagen nog steeds voorbij. 
Zelfs nu we, nog meer dan anders, alleen maar thuis zijn.
We staan op dezelfde tijd op.
Doen eigenlijk niet zoveel anders. 


De afgelopen week heb ik de quilt spirit weer terug gevonden. 
En zijn er best wel veel steekjes gemaakt. 
Een lekker gevoel weer.


En natuurlijk missen we de kinderen en kleinkinderen. 
We bellen en Facebook timen maar iets vaker. 
Het belangrijkste is dat iedereen gezond blijft.



Ik wens jullie fijne Paasdagen. 
Blijf gezond en hou je taai. 


7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's. Fijn dat je kunt wandelen elke dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Marja, zo knap dat je altijd de wandeling doet in de ochtend, misschien ooit als ik minder of niet meer werk????
    Inderdaad de lockdown geeft mij ook rust, vooral rust in het hoofd. Nergens heen hoeven/moeten gewoon thuis zijn en alleen de boodschappen. Er wordt wat afgequilt, puzzen en lezen I love it
    Fijne Paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's daar ben je vroeg voor op pad gegaan. Rond een uur of zes schat ik zo. Het is inderdaad raar dat we met een boog om elkaar lopen maar de hoofden worden ook omgedraaid en er wordt vaak ook niet meer gegroet. Helaas. Fijn dat je de quiltspirit weer gevonden hebt het is een goede urenverdrijver. :-) Gezellige Paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende foto's zijn dat! Daar kan je zo kaarten van laten maken, die hoeft je dan nooit meer te kopen.
    Maar de zonsopkomst.... dat is zo vroeg! Ben toch meer van de zonsondergang hoor.
    Ja, heel akelig is dat hè, dat mensen met een grote boog op je heen lopen.
    Er zijn zelfs mensen die snel oversteken of een ander paadje in gaan als ze me zien aankomen. Het voelt eigenlijk of ze mij ontwijken, ook al weet ik dat dit niet zo is.
    Wennen zal het wel niet, misschien wel andersom, dat we straks weer gewoon dicht bij elkaar mogen staan of lopen, maar dat zal nog wel een hele tijd duren.
    Geniet maar van de zon en van de steekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn als mensen nu het virus heerst met een grote boog om je heen lopen ,of een ander afslag nemen.
    Beter dat dat ze vlak langs je lopen of fietsen ,nu helemaal en als iedereen dit zou doen word het veel prettiger buiten zonder al de stress .

    Gr Pien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's Marja! Heerlijk om de honden, en je zelf uit te laten in alle rust. De afstand zou voor mij wel wat meer mogen. Mijn ervaring is dat nog steeds veel mensen veel te dichtbij komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...