dinsdag 23 juni 2020

Zomer en creativiteit...........


Een geweldig nieuwtje kregen we in deze rare tijd. 
Onze dochter is zwanger. 
Iets waar we op hoopten. 
Maar niet altijd vanzelfsprekend is. 
Inmiddels weten we dat het een kleinzoon gaat worden. 
En dan kan deze oma het niet laten om te gaan breien en haken. 
Dit ienie mini vestje kwam als eerste van de pennen.


En omdat er nog wat wol over was horen daar ook sokjes bij. 
Wel een gefriemel die kleine voetjes, mijn 4 pennen zitten nog wel eens een beetje in de knoop. Inmiddels is het eerste sokje af en nummer 2 halverwege 


Er wordt hard doorgewerkt aan de Stars upon Stars quilt. 
Ik ben met de tussenranden bezig. 
Deze worden allemaal ivoor/bruin/roze. 
Dit om een beetje rust te creëren in een drukke quilt. 


Het is me wel een klusje, en ook een beetje saai. 
Mocht je je ooit aan deze quilt wagen........
Dan raadt ik je aan om blok voor blok af te maken. 
Vast en zeker iets minder saai 😉


En toch wordt ik steeds heel blij wanneer ik naar de quilt kijk.
Al die verschillende lapjes.
Alleen de ster met de kleine sterren er omheen zijn al 300 stukjes stof........x15 =4500 lapjes !!!! En dan komen de hoeken en tussenbanen er nog bij.


We hebben besloten om de caravan in de stalling te laten staan. 
Normaal zijn we in mei/juni op pad. 
Wanneer het allemaal goed blijft gaan, en daar gaan we wel van uit, trekken we er aan het eind van de zomer op uit. 
Nu is het thuis vakantie vieren. 
En daar is niets mis mee. 
Fietsen, wandelen en lekker eten.
Het weer werkt ook goed mee.


En met zo'n lunch op eigen balkon waan je je op een terras. 



Inmiddels ben ik ook aan een nieuw project begonnen. 
De Diamonds quilt uit het boek van Linda Franz.
Deze stond al een poosje op de lijst "wil ik ook nog eens maken"
Dat gepuzzel en gefriemel met de kleine lapjes stof is heerlijk om te doen. 
En miste ik gewoon een beetje nadat Dear Jane af was.
En dit is Jane in diamant vorm.


Inmiddels zijn er 15 diamantjes af.
Allemaal in roze/rood/ivoor. 
Af en toe wordt er een diamantje gemaakt. 
Want de prioriteit van deze oma ligt nu iets meer bij het breien, en de Stars upon Stars quilt 💙💙💙

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met de zwangerschap van jullie dochter! Heerlijk toch, dat je nu aan het haken en breien mag voor de kleine. Wat een gezellig balkon, daar smaakt die heerlijke lunch prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt dat toch een prachtige quilt. Het vestje is enig ! Is het jullie eerste kleinkind?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met dit blijde nieuws! Kan me voorstellen dat je gelijk aan de slag gaat om je kleinzoon te verwennen. Klinkt dat goed hè, "je kleinzoon".
    Misschien ook een mooi quiltje maken voor zijn bedje of in de box?
    Voorlopig ben je ook lekker druk met je mooie quilt.
    Een uitdaging hoor, die diamanten. Gezellige thuis-vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He wat heerijk Marja, was je geinspireerd door mijn appje en dacht oh gut ik zal eens bloggen dat vindt Coby zo leuk! Wat een geweldige kleuren in het vestje, oktober ja daar horen deze kleuren bij, nog even geduld voor je weer zo'n lief klein heerlijkheidje in je armen kan houden. Oeff die diamantjes wat een werk, prachtig ook in die kleuren. Ik hoop je snel weer eens te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijn nieuws, een nieuwe mijlpaal in je leven oma worden. Ja dan mag je leuke kleertjes enz maken. Je stars upon wordt schitterend, het is natuurlijk wel veel werk maar kan me voorstellen dat je er steeds van geniet als er weer een stuk af is. Wat een gezellig hoekje op je balkon daar is het prima toeven. En de komende dagen heb je in ieder geval vakantie zon. Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk iets om naar uit te kijken, de geboorte van een kleinzoon. Kan me voorstellen dat je handen dan gelijk jeuken. Je sterren worden prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met de zwangerschap van je dochter, spannend en zo leuk weer.
    Prachtige quiltwerken ben je mee bezig zeg...................liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Van alles wat in april...........................

Het is alweer een paar weken geleden dat het Pasen was maar toch nog even een foto van een niet alleen mooie maar ook heerlijke doos paascho...