vrijdag 10 januari 2020

Weer in het ritme...........


Een fris nieuw jaar ligt er weer voor ons. 
De kerstboom en alle kerstversiering verdwijnt naar de schuur. 
Ik mis dan altijd wel weer even de gezellige lichtjes.





Prachtige luchten waren er te zien, in de eerste week van het nieuwe jaar, wanneer je een beetje op tijd uit bed kwam. Allerlei kleuren.....van rood, lila, roze tot stralend geel.
Dat was éxtra genieten tijdens mijn rondje met de honden.





Nieuwjaarsdag begonnen we met een frisse strandwandeling. 
Mistig en koud, maar de eerste kilometers in 2020 zijn bijgeschreven. 
Nagenieten met een warme chocolademelk met slagroom. 
Natuurlijk moeten de restjes ook op.
Dus een lekkere appelflap erbij.



Van alle feestdagen blijven er ook altijd wel restjes over.
Helaas zonder foto's maar wanneer je op de link klikt zijn er daar foto's van de gerechten.
Van de boontjes die overbleven van het kerstdiner maakte ik
Ragout van sperziebonen en champignons.
Lekker met rijst, pasta of gebakken aardappels. 
De link van het recept vind je hieronder.

Van het voorgerecht, de zalmbonbon, hadden we nog baby spinazie, gerookte zalm en dressing (rode wijnazijn, mosterd, olijfolie en bosbessenjam) over.
Hier maakte ik een gezonde salade van met komkommer, pijnboompitten en tomaatjes. 
Mocht je nog eens op zoek zijn naar een voorgerecht wat je van tevoren kan bereiden, niet te moeilijk is en toch heel lekker........
Hieronder de link naar het recept. 
Ik maak de bonbons in een cupcakes vorm waarin ik een stukje huishoudfolie heb gelegd en zet het zo in de koelkast. 
https://www.24kitchen.nl/recepten/zalmpraline-van-gerookte-en-rauwe-zalm.



In de Kerst en Oud en Nieuw week zijn er niet veel steekjes gemaakt.
Maar langzamerhand komt de regelmaat weer een beetje terug, vinden jullie dat ook zo fijn na al die "rare" dagen ?
Ik wérd deze week zelfs een keer wakker en moest zo nadenken welke dag het nu eigenlijk was.




By the way........over wakker worden gesproken.......ik heb de eerste merel alweer horen zingen.
En daar kan ik zo van genieten.
Geen mooier geluid om mee wakker te worden.




Niet heel bijzonder om te laten zien al die sterretjes voor de Stars upon Stars quilt.
Een beetje saai zelfs misschien.



Maar eigenlijk wil ik ze een beetje snel af hebben om weer aan een andere "leuker" project te beginnen. Er worden op dit moment alleen sterretjes gemaakt.
En heel af en toe een Glitter blokje.





(Week Woensdag 1 januari t/m woensdag 8 januari 2020)

Groetjes Marja





13 opmerkingen:

  1. Heerlijke left overs van jullie feestdagen. Dank je wel voor de heerlijke recepten. En wat zijn de sterren mooi, maar ook de glitters! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's! Die zonsopkomst zie ik niet hoor, maar als hij onder gaat is het ook zo mooi van kleur.
    De merel.... helaas heeft hij hier nog niet gezongen, want ik vind het schitterend! Net als je mooie sterren, heel mooi geworden.
    Ook weer fijn dat de dagen weer normaal zijn. Bolletjes en tulpen staan weer in de kamer, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Marja al ie prachtige sterren zien vind ik niet saai hoor. In tegndeel. Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk lang blog Marja, ga je nu per week bloggen omdat de datum eronder staat. Wauw luchten vanochtend was er alweer zo'n mooie lucht. Die foto van jou met de vogels ook zo mooi! Zal de quilt of top af zijn in ons quilt-retreat? je gaat wel komen toch, laat ons niet in de steek hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, Marja.
    Ik heb genoten van je foto,s.
    Die luchten ,schitterend.
    De quilts vind ik ook erg mooi. Dat staat op mijn to do lijst om ooit nog eens te gaan leren maken.
    Knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's en heel herkenbaar de feestdagen restjes. Je sterren zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Marja,
    Wat heb je mooie wandelingen/foto's gemaakt. Meestal ben ik iets te laat uit bed om dat te zien.
    Je sterren moe worden? Neen hoor, daar zijn ze véél te mooi voor!!
    Ook ik ben blij dat we nu weer "normale" dagen en weken hebben!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zien je sterren er mooi uit, leuke kleuren heb je gebruikt. Het is inderdaad wel weer fijn dat alles weer in het normale ritme verloopt.
    Wens je een fijne week toe.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's en wat fijn dat je zo goed kan wandelen.
    Het quiltwerk is genieten.
    Mooie puntjes en prachtige kleuren
    Fijn weekeinde
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook weer blij dat het gewone ritme met werk en alle andere verplichtingen weer terug zijn. Ik was af en toe de dagen kwijt.
    Wat worden je sterren prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige mooie sterren heb je gemaakt. Gisteren je leuke dochter ontmoet tijden de nieuwjaarsreceptie vd flat. Die vertelde over haar mam die ook zo enthousiast is met naald en draad. Gezellig stel ��. Je foto's zijn ook prachtig van die mooie natuur.
    Hartelijke groetjes
    Jacqueline Plokker
    Katwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Marja, wat zijn je foto's geweldig mooi van onze natuur. En je sterren zijn ook prachtig, hele mooie kleurencombinaties. Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...