donderdag 16 januari 2020

Een week met veel afwisseling.........

Week 6 januari t/m 14 januari.

Hallo lieve bloglezers.

Ik heb weer een paar recepten voor jullie die ik van de week heb gemaakt.
Ik trok een ochtend uit voor het maken van een paar maaltijden.
Zo hebben we voor een paar dagen eten, en dat is best wel eens makkelijk.
Bovendien vind ik het heerlijk om een paar uur groenten te snijden en te kokkerellen.
Heerlijk zen.....

Omdat wij vorig jaar minder vlees zijn gaan eten zoek ik naar lekkere recepten.
Deze ragout van champignons is heerlijk met pasta.
De madeira in het recept heb ik weggelaten.
We hadden het gewoon niet in huis.....en ik heb het vervangen door een klein scheutje port.
Als paddenstoelen gebruikte ik kastanje champignons en oesterzwammen.
Het recept kun je hieronder vinden:
https://www.24kitchen.nl/recepten/tagliatelle-met-paddenstoelenragout



Er lag nog een stronk broccoli in de koelkast, ja ook nog over van de feestdagen, en we gooien zo weinig mogelijk weg. Hier maakte ik een soepje van.
Met pesto en créme fraiche.
De kipreepjes deed ik er deze keer niet in.
Het recept van deze soep kun je hieronder vinden:
https://www.brendakookt.nl/2013/09/29/broccolisoep/


En dan ook nog een grote pan bami.
Er gingen ook twee maaltijden ervan in de vriezer en 1 ging er met dochter mee.
Misschien deelde ik het recept al eerder met jullie....ik weet het niet....
Eigenlijk is het een recept voor nasi goreng.
Bovendien liet ik de kip weg, dat mis je echt niet.
Er gaan wel meer groenten in bij ons.
Meer witte kool, 2 rode paprika's, champignons en prei.
Het recept kun je via de link hieronder vinden:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R241662/kruidige-nasi-goreng


Eet smakelijk.

De slaapkamer was nodig toe aan een nieuw kleurtje.
De kleur blauw die er op zat viel niet echt in de smaak bij manlief.
Vrijdag was een regenachtige sombere dag, een mooie dag om de muur achter het bed van een nieuw behang te voorzien.
Dat is altijd mijn klus.
Een paar uur en de muur heeft een metamorfose ondergaan.
En eerlijk gezegd...........nu moet ik even wennen !!!



Alweer waren er van die mooie zonsopkomsten de afgelopen week.
En dat verveelt nooit......dat is altijd mooi.



In mijn vorige blogje vroeg ik of jullie wilden stemmen op mijn foto.
Heel veel dank voor degene die dat al hebben gedaan en/of dat nog gaan doen.

Het Zuid Hollands landschap heeft een foto wedstrijd met als titel
"Tussen licht en donker"
Ik heb deze foto ingezonden.
Wanneer je dit een mooie foto vind, zou je er dan op willen stemmen ?
Dat kan via onderstaande link.




Met de regelmaat die weer terug is, zijn ook het handwerkcafé, de bee's en de breiclub weer begonnen. Altijd gezellig om iedereen weer te zien en samen gezellig creatief bezig te zijn.


Aan mijn breiwerk van de Zeeuwse meebreideken probeer ik elke dag minimaal 20 naalden te breien, zo komt er schot in en groeit ie door.



Het is wel opletten met het Ajour - en patroon breien.
Zo af en toe brei ik dan ook weer een stukje terug 😀



Maandag nog even met de honden naar het strand.
En toen het zonnetje er ook nog bijkwam konden we zomaar uit de wind en in de zon een bakkie buiten doen.
En dat op een doodgewone doordeweekse maandag.







Groetjes Marja




8 opmerkingen:

  1. Dag Marja,
    Wat spannend om mee te doen aan een wedstrijd. Ik heb juist mijn stem uitgebracht. Hoop dat je véél stemmen mag halen want het is wel een prachtige foto.
    Ik heb de deelnemende foto's eens bekeken en er zitten werkelijk ongelooflijk mooie foto's tussen.
    Veel succes ermee!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hoor dat koken met restjes. Ook herkenbaar (voor 2 gepensioneerden) lekker op een doordeweekse dag ergens een bakkie doen. Wat heb je prachtige foto's gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer heerlijk om te lezen....en zo herkenbaar.....dat koken dan hè.....heerlijke recepten....ga er beslist iets mee doen...ook wij eten steeds minder...(bijna geen) vlees .....altijd fijn om dan lekkere recepten te hebben...dank je wel........liefs van mij...groetjes aan Hans......😘

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig lezen hier op het blog.
    ook ik maak zo nu en dan wat maaltijden in het voor.
    Nu we nog samen thuis zijn, is het maar kleine pannetjes.
    Lekker grote pan bami of iets anders gaat me veel beter af.
    Dat is echt effen wennen de muur nu.
    Gestemd op de foto, mooi hoor.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gisteren heb ik op je foto gestemd, ik hoop toch zo dat je wint ;-) En bedankt voor de heerlijke recepten, erg lekker
    Ik vind het ajour patroon altijd erg mooi, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MMM lekkere recepten, gestemd heb ik al.
    Fijn als je zomaar even naar het strand kan.
    Misschien heb je je roeping wel gemist met fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weet niet hoe het andere behang er uit zag in jullie slaapkamer.... maar deze vind ik wel een beetje onrustig. Maar manlief is vast heel tevreden en slaapt nu extra goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo
    volg je al een tijdje
    mooie projectjes die je maakt
    en jullie natuur mag er ook zijn !
    zou ik mogen weten waar ik het "Zeeuwse meebreideken " kan volgen en mss ook breien
    alvast vriendelijk bedankt

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...