woensdag 29 januari 2020

Een blogje met van alles wat...................


19 januari t/m 28 januari

Zondag 18 januari ( ja eigenlijk hoorde dit nog bij het vorige blogje, maar het blogje was al zo lang ) was een zonnige dag en dus besloten we om een rondje te gaan fietsen.
Oké het was dan wel koud maar de zon maakte veel goed.
We waren niet de enige die er op uit gingen.
Wat een drukte met fietsers en wandelaars.
Er waren er velen die ook van de zon wilden genieten.
Even een bakkie onderweg.


En dan ons rondje afmaken.


De dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag waren mistig, donker en somber.
En toch maakte ik in de mist nog wel een paar foto's die ik de moeite waard vind om met jullie te delen. En wat was het toen weer rustig buiten.



Tijdens mistig weer is het altijd stiller buiten.
De mist slokt de geluiden op.
Zo lijkt het alsof de geluiden van de A4 kilometers heel ver weg zijn.


Regelmatig blader ik door al mijn foto's die ik de afgelopen jaren heb gemaakt.
Dit bootje staat er regelmatig tussen.
In alle jaargetijden.
Leuk om eens een foto collage hiervan te maken.
Winter, lente, herfst en zomer.
Hetzelfde plaatje elke keer anders.


Mist heeft ook iets mysterieus.
Er zouden zomaar "witte wieven" kunnen dansen tussen de bomen.
Ik heb ze niet gezien.....maar er wel bij gedacht.






Ik heb weer een lekker recept voor jullie.
Een ovenschotel met spruitjes, aardappelpuree, spekjes, rode ui en geraspte kaas.
Vooral de rauwe rode ui is verassend lekker erbij.
De volgende keer dat ik het ga maken doe ik er meer ui op.

Ik maakte de schotel al een dag van te voren en kon deze zo in de oven schuiven.
Let dan wel even op dat het opwarmen langer duurt.



Hieronder de link naar het recept.

En ik maakte ook nog, veel te lekker, iets voor bij de koffie/thee.
Stroopwafel boterkoek met fudge.
Ik ben gek op boterkoek, maar eet ik het vaak ? Nee eigenlijk niet want een calorieën bom is het zeker wel. Suiker, roomboter, stroopwafels en fudge......nou dan weet je wel.
Maar af en toe........moet kunnen toch ?


De link naar het recept staat hieronder

Wat handwerken betreft ging ik nog even door met het voorbereiden van quiltwerkjes.
En vond, op zoek naar lapjes, ook nog een onafgemaakt project.
Enthousiast aan begonnen, zo'n twee ! jaar geleden.
Maar toen moest die cirkel netjes geappliceerd worden op/in de rode stof.
Was het wel de juiste kleur rood ?
Want eigenlijk was deze lap bestemd voor een andere quilt.


En daar zag ik een beetje tegen op.
De doorsnede van de cirkel is 24 inch, best wel een flinke cirkel dus.
Ik vond dat wel een dingetje.

Ik plaatste een foto op mijn Instagram pagina, en kreeg daar zoveel enthousiaste reactie's op.
Dat was net even het duwtje in de rug om verder te gaan.
En de cirkel zit op zijn plek.


Niet helemaal 100% tevreden.
Maar het is handwerk.
En dat hoeft niet altijd helemaal perfect te zijn.

Het is een ontwerp van Rows from the Dutch Quilters uit 2018.
Atelier de France.
Ik heb er mijn eigen kleuren/stoffen inspiratie voor gebruikt.
Verder met deel 2.
Waar ik de stofjes hieronder op de foto alvast bij elkaar zocht.



Ook naaide ik nog wat sterren voor de hoekblokken van de Stars upon Stars quilt.


Inmiddels zijn voor 11 van de 15 sterren de hoekblokjes af.
Dat schiet dus ook al aardig op.

Breide verder aan de Zeeuwse meebreideken.


Inmiddels 3 banen van 6 patronen af.
Ik heb geprobeerd om een foto te maken van het geheel maar het paste er niet op.
Bij goed licht ga ik dat eerdaags toch nog eens anders proberen.
Maar met bovenstaande foto krijg je een idee hoe de banen aan elkaar komen.
De afgelopen week breide ik 2 blokken.
Op de foto de twee rechts.





Het boek "Verhaal zoekt liefde" van Lisa Wingate las ik deze week uit.
Dezelfde schrijfster als van het boek "Kinderen van de rivier" wat ik eerder las.
In mijn vorige blog kun je daarover lezen
klik hier -> https://rosabears.blogspot.com/2020/01/breien-bakken-boekenenz.html
Het boek gaat over Jen die een mysterieus, niet compleet, boek/manuscript vind.
Zij gaat, in de omgeving waar zij is opgegroeid, op zoek naar de schrijver/schrijfster van het boek.
Het verhaal volgt haar zoektocht maar ook het gevonden boek loopt als een rode draad door het verhaal.

Eerlijk gezegd moest ik me er in het begin van het boek even doorheen bijten.
Maar toen ik eenmaal in het verhaal zat heb ik het in 1 ruk uitgelezen.
Mocht je het dus gaan lezen haak niet te snel af, het is de moeite van het doorzetten waard.
****




Fijne week.
Groetjes Marja





11 opmerkingen:

  1. Ziet er heel ingewikkeld uit dat breiwerk, maar het lukt je goed en ziet er prachtig uit.
    Die foto's in de mist zijn ook heel mooi. Jammer dat er dit jaar geen sneeuwfoto's gemaakt konden worden, maar het zou nog kunnen komen natuurlijk.
    Prachtig geworden hoor die cirkel. Mooie stofjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk en gezellig verslag van je dagen/week!!! Wat mooi, je mariniers kompas, prachtige rode achtergrond ervoor. De mee-brei-deken wordt prachtig. En je foto's zijn geweldig!!! Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je lekker met veel verschillende projecten bezig. Altijd iets bij de hand zo......
    Prachtige foto's van de mist. Het heeft iets misterieus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Marja, leuk zo'n soort weekdagboekblog (leuk puzzlewoord). Je brengt me op ideeen met eten, inspiratie voor het quilten en dan die prachtige foto's, wat kun jij dat goed fotograferen. Mist vind ik juist mooi, kon vandeweek hier geen hand voor ogen zien en als je dan het centrum van Den Haag inrijd is er niks van over. Tot volgende week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Marja,
    Wat een prachtige foto's weer. Het bootje in de mist is zó mooi!! Zeker een leuk idee om daar een 4-seizoenencollage mee te maken.
    Ja, soms heb je een duwtje in de rug nodig om weer in gang te schieten. Het is een prachtig blok geworden!!
    Wat een geweldige stofjes heb je weer bij elkaar gezocht. Op naar het volgende blok!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie cirkels !

    GrFemke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig quilt werk
    Heel gezellig blog, en wat kan je veel doen.
    Recepten zien er lekker uit.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi foto,s.
    Wat is de natuur toch prachtig.
    En die ovenschotel ga ik echt maken.
    Ik ben dol op spruitjes.
    Van de quilt lapjes word ik helemaal vrolijk.
    Leuk die kleurtjes.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's van de natuur in de mist. Dan wordt de wereld om je heen zo klein en stil en soms ook wat onheilspellend (zou dat komen door de witte wieven?). Bedankt voor de twee recepten. De spruitjesschotel ga ik zeker gauw maken. Over de suikerbom moet ik nog even nadenken, al ziet het er wel aantrekkelijk uit.
    Jouw quilts zien er prachtig uit ook al zie je zelf wat er nog beter kan.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor je landschapfoto's te zien. Wat is Nederland toch mooi. Met of zonder mist. :-) je sterren zijn prachtig blijf ernaar kijken. Ooit. Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk van alles wat Marja. Prachtig handwerk en een mooie wandeling in de mist. Recepten om eens uit te proberen. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...