dinsdag 31 december 2019

Zo aan het einde van een jaar.............

En dan zijn de twee kerstdagen alweer achter de rug. 
Zo lang kijk je er naar uit......en zo snel zijn ze weer voorbij. 
Weken van te voren bezig zijn met het huis in kerstsfeer brengen, lekkere recepten zoeken, boodschappen doen enz.



Het waren gezellige dagen. 
Tweede kerstdag kwamen de kinderen en kleinkinderen. 
Een hapje en een drankje. 
En een 3 gangen menu. 
Het was een succes. 
We aten als voorgerecht een zalmbonbon. 
Het hoofdgerecht was victoriabaars uit de oven met prosciutto ham, pesto/crème fraiche, pijnboompitten, parmezaanse kaas en tomaatjes. 
Als bijgerecht boontjes, fondantaardappeltjes uit de oven met truffel mayonaise en natuurlijk, want dat hoort er elke kerst bij, stoofpeertjes. 


Het nagerecht was een laagjes taart.
Brownie cake, bramenjam, advocaat ijs en slagroom. 
Helaas zag de taart er iets minder mooi uit dan op de foto in het tijdschrift. 
Dat was een dingetje "wanneer halen we hem uit de vriezer".
Ik had de taart namelijk zaterdag al gemaakt en in zijn geheel ingevroren, en achteraf had ik beter alleen de brownie lagen apart in kunnen vriezen. 
En op tweede kerstdag de taart af kunnen maken. 
Maar.........de smaak was er niet minder om.

Heerlijk was het dat iedereen genoot van het eten......ook de kleinkinderen hebben zeer goed hun best gedaan. 
9 borden met hetzelfde op tafel........heerlijk toch. 
Daar doen we het voor. 

En dan lopen naar het einde van het jaar. 


Het was een jaar waarin weinig blogjes werden geplaatst.



Een jaar met veel wandel en hardloop kilometers.
 1818.5 kilometers werden er gemaakt.



Een jaar waarin ik veel heb gequilt.
De Dear Jane top en de Mandjes top zijn allebei af.
Ik begon aan de Stars upon Stars quilt, de boompjes van Anna Jantina, de restjes Trip around the world en de Glitter van Jen Kingwell.
Ik breide nog wat sokken, en nu ben ik bezig met de Zeeuwse meebreideken.






Er zijn veel boeken gelezen.
Van de Zeven Zusters las ik 3 delen, Storm, Parel en Maan van Lucinda Riley
Een verre kust en Het Eindeloze strand van Jenny Colgan
De Doodsvogel van Samuel Bjork
Een Noorse Winternacht van Karen Swan
Rinkeldekink van Martine Bijl
Het Buitenhuis van  Katie Fforde
Duingras en Stormwind van Jackie van Laren
Café Zon en Zee van Jenny Colgan
Super de luxe van Suzanne Vermeer
Ik reis alleen van Samuel Bjork
De vrouw die wilde afrekenen van Hakan Ostlundh
De keuze van Edith Eger
Oktober van Soren Sveistrup
Dubbelzes van Daphne Deckers

En dan ben ik er misschien nog wel een paar vergeten.

Er werd gekookt, vakantie gevierd, er waren minder leuke momenten maar zeker óók veel moois en "gewone" dingen om dankbaar voor te zijn. 



Wij gaan rustig het oude jaar afsluiten. 
In ons eigen huis met de honden, die weer blij zijn wanneer het vuurwerk voorbij is en eerlijk gezegd ik ook !!
Met een drankje en een hapje.


Ik wens jullie een gezellige jaarwisseling en een prachtig mooi nieuw jaar.

Groetjes Marja 

12 opmerkingen:

  1. Mooie foto's!
    Een mooi en gezond nieuwjaar ook gewenst :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi jaaroverzicht! Ik wens je een fijne jaarwisseling met allen die je lief en dierbaar zijn en heel veel goeds voor 2020...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor jullie een gezellige oudejaarsavond...met de honden onder jullie hoede.....inderdaad ook ik zal blij zijn als het “geknal” over is en weer aan een nieuw jaar starten.....fijne avond!😘

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Marja,
    Dit was op alle gebied een indrukwekkend jaaroverzicht!!
    Je kookkunsten, je wandel/loopresultaten, je quiltprojecten, je foto's.....
    Alles even mooi en inspirerend.
    Op naar een even mooi 2020!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooi jaar.
    Fijne avond en een goede jaarwisseling. gelukkig Nieuwjaar gewenst.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk in je eigen huis ,veilig voor je honden .
    Hoop dat dit gauw verboden word in ons land ,voor mens en dier is het een ramp.
    Fijn dat er vanavond mist voorspeld is hebben ze lekker pech en hun geld weg

    Gr Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De beste wensen voor 2020. Dat het maar weer net zo een mooi en vol jaar mag worden als hierboven beschreven. En wat goeeeed :-) zoveel km gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Happy New Year Marja, wat heb je veel gelopen zeg, knap hoor! Zielig altijd voor de hondjes hoor, trouwens ik was bij de buuf en daar de twee poezen vinden het ook echt niet leuk. We kunnen weer gaan aftellen naar het quiltretreat maar allereerst hoop ik je volgende week woensdag te zien bij Karen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij ook heerlijk bij onze beestjes gebleven.
    Wat een jaar voor je zeg.
    Vele lees en quilt uurtjes lees ik.
    Komend jaar wens ik je ook te genieten van al die dingen die je leuk vind...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie afsluiting van een goed jaar zo te lezen. Ik hoop dat ook het volgende gevuld zal zijn met heel veel mooie momenten, gezondheid en geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt weer heel wat beleefd in 2019, en heerlijk gegeten met de kerstdagen en het belangrijkste, samen geweest om te genieten.
    Wens je ook een heel gelukkig, creatief en gezond 2020.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marja, Jullie ook een heel gezond, gezellig en mooi 2020. Ik heb je boekenlijst overgenomen, een aantal heb ik al gelezen maar niet allemaal. Ik vind het ook lekker hoor, januari.
    Groeten Jose

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...