vrijdag 30 januari 2009

Nieuwe beren

Ontwerpen, tekenen, knippen, naaien, vullen, borduren, breien, haken en nog wat ander geknutsel. Verveeld heb ik me niet de afgelopen twee weken. Met als resultaat weer wat nieuwe beren, hartjes, aankleding van de beren en een gehaakte sjaal.

Design, drawing, sew , fill, embroider, knitting, crocheting and still some other creativityl. With as result some new bears, hearts, furnishing of bears and a crochet scarf

De eerste beer heb ik de naam Oldie gegeven. Het hansopje is breiwerk. In de Poppen en Teddybeer een vakblad voor poppen-en berenliefhebbers stonden wat tips van Toos Keuning van berenatelier Tierlantijntje om teddyberen en hun kleding een oude uitstraling te geven. Voor de teddyberen heb ik zoal mijn eigen manieren en de kleding laat ik meestal even een een schaal met sterke thee liggen waardoor de kleding een oud effect krijgt. Maar hier werd de kleding in sterke koffie gezet, en in de oven laten drogen. Eventueel kun je er wat kaneel op strooien voor hele kleine plekjes. Op de foto is het misschien niet zo goed te zien maar het geeft een heel leuk antiekachtig effect.
The first bear I have given the name Oldie. The baby suit is knitted. In the Dolls and Teddy bear a profession booklet for dolls-and bear devotee stood some ideas of Toos Keuning of bears work shop Tierlantijntje to give an old irradiation to teddy bears and their clothing. For the teddy bears I have my own manners and to clothing I generally just as a scale with strong tea lie as a result of which clothing gets an old impact. But here the clothing in strong coffee was put, and in the furnace let dry. Possibly you can put some scatters cinnamon for complete small flecks. On the photograph it is not see perhaps this way well but it gives a complete nicely vintage effect.








Mijn tweede beer heet Chummy. Deze beer is geen eigen ontwerp maar is gemaakt uit een pakket van Berenatelier Tierlantijntje.
Deze beer lag al een hele lange tijd in de "doos nog te doen" (ik denk al zo'n 5 jaar). En het kwam er maar niet van om hem af te maken. Echt hij hoefde alleen nog maar gevuld, in elkaar gezet, geborduurd e.d. te worden. Maar er zijn wel eens van die aankopen waar je eerst heel enthousiast over bent maar bij nader inzien niet begrijpt waarom je zo'n aankoop doet. Maar nu ie af is en me zo gezellig (en ik denk ook heel dankbaar, want je zal maar zo'n 5 jaar in stukken in een plastic doos weggestopt worden) aankijkt vanaf zijn plekje in de huiskamer vind ik hem eigenlijk gewoon heel leuk.


My second bear is called Chummy. This bear is no own design but has been made from a parcel of bear work shop Tierlantijntje. This bear lay already complete for a long time in the " box still to do" (I think already about 5 years). And it did not come of it, but nowI finish the bear. Really he needed only still to be filled, put it in each other , embroidered etc. become. But there is sometimes of those purchases where you are firstly complete enthusiastically concerning, but on second thought does not understand why your bought some stuff. But now its finished and looked at me this way sociable (and I think also complete gratefully, because he was tucked away for 5 years in pieces in a plastic box) looks at as from its fleck in the living room I find him simply nicely and sweet.


Hij heeft toch gewoon een heel lief koppie ?
Isn't he sweet.





Deze beer heb ik Roosmarijn genoemd.
This Bear I have called Roosmarijn.

Weer eens iets heel anders. Krulstof (wij hebben er een andere benaming voor, maar ik denk niet dat dit kan in blogland), kromme beentjes waardoor ze op de rand van een bank of kast kan zitten, een zachte vulling van rubbergranulaat, hierdoor voelt ze ook zo lekker zacht aan.



Again something very differently. rolling up substance (we have another denomination, but I do not think that this is possible in blogland), curved legs as a result of which she can sit on the edge of a bank or cupboard, a gentle filling of rubbergranulaat, because of this senses them gently also this way nice.


De kraag heb ik gemaakt van een oud kantje en de diadeem is ook zelfgemaakt van roosjes en lint.

I have made the collar of old lace and the diadem is also homemade of roses and ribbon.



En gewoon om eens uit te proberen en even iets snel af te hebben een paar hartjes van vilt, lint en wat borduursteekjes.





12 opmerkingen:

  1. ik zeg alleen maar:
    Zoooooooooooooooooooooooooo leuk/lief!!!

    vooral die met dat hansopje....

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. meid, zo mooi, echt waar, professioneel!!! Prachtig, de dame vind ik wel heel erg leuk. Maar ach, eigenlijk alle drie. En het hartje zo heel lief. Goed gewerkt. en ook nog koken met de kleding, hahah, goeie tip hoor. Doeii

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OMG wat een creaties!! Jammer dat het nog niet lukt om geuren door te stralen. Een tip misschien: koffie met vanille suiker, ik vind de geur van vanille ook heel lekker en sfeervol, maar zoiets is natuurlijk persoonlijk! Ik vind al je beren weer zo lief! En zie ik nou dat je een roosje hebt geborduurd als een soort van persoonlijk handelsmerk? Ik vind het in ieder geval leuk!
    Behangen, verven, ik draai er mijn hand niet voor om. Maar nu is het de nieuwe vloer die de boel ophoudt. Ik was al niet zo'n voorstander van dat hele goedkope laminaat, omdat ik vind dat je toch je werk hebt, ik ken dat wel van gordijnen maken (oeps moet nog met stof van de markt hihihi). Eerst een ondervloer erin, maar die bleek totaal ongeschikt te zijn. Dat bleek natuurlijk pas toen het laminaat lag... Dus alles er weer uit, ondervloer weer helemaal eruit. Andere loeizware platen gekocht, alles weer naar boven (bijna 50 treden op!)...nieuwe platen erin, en nu moet dus het laminaat er weer terug in...en hebben we maar even een pauze ingelast. Ik ben niet zo heel handig met de zaag, anders deed ik het 'effe' (maar goed dat B. niet meeleest!). En natuurlijk moet B. iedere avond tot een uur of 11 werken en dan heb je het weekend natuurlijk ook van alles te doen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Das sind ja wunderhübsche Gesellen geworden, vorallem das Bärenmädchen gefällt mir bärsonders gut :o)) Ein schönes Wochenende und ganz liebe Grüße von Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben helemaal verliefd op je beertjes!!! Je kleedt ze ook zo ontzettend lief aan, met veel oog voor detail! Ik heb m'n vingers er bijna vanaf geduimd bij je give away, maar helaas....snik! Hahaha, nee hoor, ik gun het de winares van harte! Je hartjes zijn ook heel lief geworden. Dat zijn altijd leuke klusjes hè, met vilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOOHHH wat lief allemaal, vooral Rozemarijn, wat een schatje met die roosjes :)

    Ik kijk uit naar het door mij gewonnen beertje, lol

    Liefs van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatjes! De hartjes zijn ook leuk. Ik heb nog rood vilt liggen ;-)
    groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent wel heel erg druk geweest met een creatief eitje uitbroeden zeg! Superlieve beertjes, en dat van die kleertjes verouderen, dat is een heel goede tip!
    Heel mooi..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een ontieglijk lieve mooie beren zijn het geworden!! Alle 3 plaaaaaaatjes!! Ik durf het bijna niet te vragen...maar waar kan ik de prijzen ervan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat weer een schitterende beren Marja, Roosmarijn is echt een schatje en oldie trouwens ook. Heerlijk om naar te kijken. Dat geborduurde roosje onder 1 van die berepootjes vind ik echt helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig zijn ze allemaal. Al vind ik Chummy en Roosmarijn toch het leukst !!!!
    Ik vind het knap, hoe je telkens weer zulke aparte namen bedenkt !!
    Ik doe het je niet na.

    Fijne Zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige beren maak je! Ik ben gevallen voor Roosmarijn.

    Oei, bij mij ligt er ook nog ergens een Chummy in een bakje.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...