dinsdag 24 oktober 2023

Nog meer herfst, en oppasdag.........


Maandag 16 oktober was een oppasdag.
En op zo'n dag gaan we er graag even op uit wanneer het weer het toelaat.
Afgelopen maandag was een bewolkte maar redelijk droge dag dus hup naar buiten.






We gaan dan graag naar park de Houtkamp in Leiderdorp.
Niet te ver weg ( zo'n 5 kilometer )
En van alles te doen.
Kinderboerderij, speeltuinen, het park zelf en de heemtuin.
En niet vergeten......een ijssalon op loopafstand 😉



Kleindochter vermaakt zich hier prima.
Al is het alleen maar met kleine steentjes oprapen.
Heerlijk dat kinderen zich vermaken met dit soort gerommel.
Ook de kinderboerderij en glijbaan zijn op dit moment nog favoriet.




Een paar dagen later ben ik nog eens teruggegaan om zelf een rondje te maken door het park.
Er is op dit moment zoveel te ontdekken buiten.
Herfts is  voor mij een favoriet seizoen.
En buiten is elke dat anders.
Je moet het alleen wel willen zien.




Ook hier in het park veel paddenstoelen.
En je las het al in een vorig blog: dood hout leeft.




Pas toen ik de foto thuis bekeek op de laptop zag ik dat de meerkoet een
Amerikaanse rivierkreeft in zijn bek heeft.
Eeen lucky shot noemen ze dat toch ?




Het verkleurende blad laat nog even op zich wachten.
Maar hier en daar zie je al wat rode verkleuringen.




Mooie doorkijkjes.








De kardinaalsmuts.







/En wat dacht je van "kissing under the mistletoe"









Zo zie je maar dat een rondje door het park heel veel moois te bieden heeft.
Er is vast wel een park bij jullie om de hoek.

 

3 opmerkingen:

  1. De meerkoet eet een Amerikaanse rivierkreeft??? Zou dat de oplossing zijn voor de overlast van deze kreeften? Maar wie weet vindt ie hem niet lekker :-)
    Mooi foto's en een prachtige kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's ! Als ik kind kwam ik regelmatig met mijn opa en oma naar de Houtkamp als ik daar logeerde :o))

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...