woensdag 1 november 2023

Dag oktober, hallo november........


Een overzicht van de maand oktober.


Deze bollen waren eerst het begin van een gehaakte deken.
Maar de deken werd te stug.
Dat werd uit(huilen)halen en overnieuw beginnen.




Met een grotere haaknaald en een ander patroon.
De corner to corner stitch.




De top van de Porcelaine de Chiffons quilt kwam af deze maand.
Ik hing haar voor de foto even op.
Nu een mooie achterkant stof vinden.




Er werden een paar sokken gebreid.
Het patroon bedacht ikzelf.
Het garen is 



Er werden twee projectbags genaaid.
Ik had nog lapjes liggen in van die pakketjes die eigenlijk te klein zijn om er iets mee te maken.
Maar voor zo'n tas zijn ze dan weer heel geschikt.






Ondanks de vele regen van deze afgelopen maand, werd er veel gewandeld en gefietst.
Wanneer het maar enigzins droog lijkt te blijven wil ik graag even naar buiten.




Zeker in deze herfstmaand is er zoveel moois te zien.
Alhoewel door de hoge temperaturen en het vele vocht de herfst later intreed.
Kijke maar eens hoeveel blad er nog aan de bomen zit.
Morgen verwachten ze de eerste herfststorm dan zal het wel blaadjes regenen.




Wat er ook af kwam is de vingerhoedjes quilt.
Doorgequilt en de bies er omheen.
Een echte AFO.






Na de vingerhoedjes en de Porcelaine de Chiffons is nu de 
Antique Wedding Sampler van Di Ford aan de beurt om in elkaar gezet te worden.



Kleinkind nummer 4 vierde zijn derde verjaardag in oktober.




Het is weer baktijd.
Deze omgekeerde ananastaart is overheerlijk.
Het recept vindt je hieronder:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R668538/omgekeerde-ananastaart-met-kokos
De lapjes op de foto gebruikte ik voor de projectbags.




Met kleinkind nummer 3 bezochten we de kerstshow in Ter Aar.
Hij is helemaal gek van de kerst dus het kan hem niet vroeg genoeg beginnen.
Heerlijk rustig was het nog, en dat was wel weer fijn voor oma 😀
Die van dit soort shows een beetje overprikkelt raakt.




Het was een waar feestje.
En wat is er veel moois.







Na al die prikkels is buiten ook wel weer heel erg fijn.
Zo vind ik mijn balans weer terug.







De zeer leerzame uilenshow van de vrouwenvereniging.



De schilderlessen zijn weer begonnen.



Mijn eerste opzet van de pompoen.



Oppas maandag en slecht weer, dan nog maar een keer naar de kerst show met 5e kleinkind.
Die was helemaal verrukt van rondjes draaien in de draaimolen.





Oktober de maand van de herfst.
Deze keer heel nat (bijna 3e keer zo nat als "normaal")
Maar ook met zon, fietsen, wandelen, onweer, mist, wind, lekker binnen blijven wanneer de regen op 
de ramen tikt.
Veel handwerkplezier, een goed boek of een serie op tv.








Een lang blog met een overzicht van mijn maand oktober.
Ik hoop dat jullie ook een fijne maand hebben gehad.

Tot een volgend blog.




3 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Leuke foto's en verhaaltjes. Lekker bezig met van alles en nog wat. Het is dan ook heerlijk handwerkweer! Groet Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige laatste foto. Groetjes Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker bezig geweest met dingen in- en buitenshuis. Mooi overzicht. De sokken zijn prachtig. Ik ben wel benieuwd naar het garen, want dat staat er niet bij. Lekkere warme voeten. Alvast fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...