donderdag 31 december 2020

Zo aan het einde van het jaar.............


Zo aan het einde van het jaar is het een gewoonte geworden om door mijn foto's te scrollen.
En alles weer eens de langs te laten komen.
Het was een bijzonder jaar......dat kunnen we wel zeggen.
Daar ga ik ook niet over schrijven.
Daar wordt al genoeg over gezegd en geschreven.


Ik schrijf liever wat er gelukkig nog allemaal wel kon dit jaar.
En dat was heel veel buiten zijn.
Want dat mochten we gelukkig wel.
Naar buiten.
Waar altijd, elke dag, regen, zon, storm, altijd iets te beleven valt.


En buiten waren we heel veel.
Niet op vakantie......de caravan bleef dit jaar in de stalling.
Maar dicht bij huis is het ook prachtig.
Je moet het alleen wel willen zien.
Bijna 2000 ! kilometers staan er op de teller dit jaar. 
Al deze foto's zijn gemaakt in een straal van 25 kilometer om ons heen.
Ik zou nog 10 tallen collage's kunnen maken van alle foto's die ik dit jaar heb gemaakt.


Gekookt en gebakken werd er ook.
Natuurlijk......want eten moeten we toch echt wel.
Oké we moesten misschien wel een beetje op de corona kilo's letten.
Maar lekker eten geeft ook voldoening en vooral ook gezelligheid.
Er werden weer heel veel recepten uitgeprobeerd en lekker bevonden.


En wat waren/zijn we blij met onze hobby's.
Er werd gequilt, gehaakt, gebreid en geschilderd.
Er werden nieuwe projecten gestart, projecten opgemaakt en sommige verdwenen voor even in de kast.
Voor het nieuwe jaar liggen er alweer plannen genoeg.
Maar misschien eerst nog maar even oude afmaken.


En net voor dat we op slot gingen.
Genoten we met quilt vriendinnen onder elkaar van een geweldige midweek.
Quilten, kletsen, eten, drinken, lapjes winkels bezoeken.
Het was een feestje.

Op persoonlijk gebied.
Zoonlief kwam met zijn gezin een stuk dichter in de buurt wonen.......zo fijn.
We werden opa en oma van een prachtige kleinzoon Justin.
En we zijn gezond.
Wij mogen zeker niet klagen, ook niet aan het einde van dit hele rare jaar.
Dankbaar voor alles wat wel mag en kan.
En volgend jaar hopen we op een jaar dat we elkaar weer vaker mogen zien en knuffelen.






Mochten jullie je de komende tijd een beetje vervelen 😉
Ik heb mijn lijst met gelezen boeken weer up to date gemaakt.
Er is door mij veel gelezen in het afgelopen jaar.
Van alles wat, historisch, thriller, romantiek, spannend.


Sommige boeken lees/luister je zo weg.
Sommige boeken hebben een aanloopje nodig.
En een paar boeken gingen na een paar pogingen weer terug naar de online bibliotheek.


Deze boeken zijn allemaal uitgelezen.
Op één na, De Herberg van Ivy Hill, daar ben ik nu nog in bezig.
Maar staat wel op dit lijstje erbij.
Om straks in het nieuwe jaar met een nieuwe lijst te gaan beginnen.


Ik wens al mijn blog volgers een prachtig mooi 2021.
Geniet van de kleine dingen. 

 

5 opmerkingen:

  1. Dag Marja,
    Wat een mooie blogpost is jouw jaaroverzicht geworden!!
    2000 km gewandeld, mijn mond valt open!! Wat een prestatie, en wat een prachtige foto's hebben die tochtjes jou opgeleverd. Indrukwekkend!!
    Haken, breien en quilten, wat een bezige handen heb jij!! Wat is daar ontzettend veel moois door gemaakt. Indrukwekkend!!
    En dan ook nog tijd vinden om al die boeken te lezen. Indrukwekkend!!
    Ik wens je een gezond en gelukkig 2021!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi die collages van jouw prachtige foto's. Als ik het zo zie en lees heb je een top jaar gehad!
    Alleen niet knuffelen....
    Hoop dat het dit jaar weer kan, en wens je veel fijne wandeltochten, creativiteit en gezondheid toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je al je collages bekijkt zijn er toch wel veel leuke momenten geweest ondanks alles. Hoop dat je in 2021 weer veel mooie herinneringen mag maken. Al het goeds gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch best een jaar vol mooie momenten als Ik naar de foto's kijk. Maar toch zal het Fijn zijn als we de mensen om wife we geven weer mogen knuffelen en onbeperkt zien.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi blog post, wat een goed overzicht met al de mooie foto's.
    Zo fijn gewandeld ook
    Van de boeken heb ik ook veel gelezen. Heb het alleen niet bij gehouden.
    Lees voornamelijk nu op de E reader
    Een goed, gezond en Gelukkig 2021 gewenst

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...