zaterdag 19 december 2020

Lock down........

 


En dan zitten we weer op slot. 
Maar zijn er gelukkig nog veel dingen die nog wel kunnen en mogen.
Alhoewel ik in het rijtje hierboven toch wel een aantal dingen mis.
Wat dacht je bijvoorbeeld van quilten, breien en haken ?



En daar hou ik me dan ook veel mee bezig.
Ik ben nog steeds bij met de wekelijkse blokjes van de Lizzy Sampler Quilt.
De gelijknamige groep is te vinden op Facebook.
Soms zitten er best wel veel stukjes in zo'n klein blokje.



Vorige week besloot ik om eindelijk eens aan de Scandinavian Christmas quilt van Lynette Anderson te beginnen. Het patroon lag al een aantal jaren klaar om aan te beginnen. En elk jaar begon ik er eigenlijk te laat mee. Eerlijk gezegd begon ik er helemaal niet aan maar dacht steeds kort voor de Kerst dat dit patroon er ook nog lag. Want een kerstquilt in de zomer ? Het trekt me niet zo.
Dit jaar zal ie zeker niet aan de wand hangen of over de bank liggen.
Maar in een paar dagen heb ik toch al de kruissteek randen op de 4 blokken geborduurd.
En zijn inmiddels ook de eerste applicaties erop genaaid.


En zo ongeveer moet de quilt er straks uit gaan zien.




De Lynette Anderson stofjes kocht ik ooit eens via een Facebook groep.
En worden in de quilt verwerkt.
Na de Kerst zal ie vast wel weer een poosje in een doos belanden.
Maar het begin is er in ieder geval.


Wandelen doe ik elke dag.
En vanmorgen was het licht prachtig.
En dus was het weer genieten.


Moment opnames zijn het.
Want zo moet de zon nog opkomen en zo is dat mooie ochtendlicht alweer verdwenen.


Wat ik ook weer heb opgepakt is mijn Zeeuwse meebreideken.
Doordat ik de laatste tijd nogal veel aan het breien en haken geweest ben voor onze nieuwe kleinzoon was deze deken in een hoekje beland. Maar daar heb ik hem weer uit gehaald.
De deken bestaat uit 5 banen van elk 6 blokken.
Allemaal in een ander patroon.


Inmiddels zijn er 21 blokken af, en is blok 22 ook bijna af.
De blokken zijn niet allemaal even gemakkelijk.
Bij de telpatronen moet je echt je aandacht erbij houden.
En soms gebeurt het dan wel eens dat er een stukje terug gebreid moet worden.





5 opmerkingen:

  1. Die kerstquilt vind ik zo leuk, meestal zie je die alleen met het rood geen groen erbij.
    Zag het patroon laatst nog ergens voorbij komen mmmm zet me aan het denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De quilt van Lynette Anderson is te mooi om niet af te maken. Dan toch maar even doorbijten, haha. De ochtenden waren vorige week mooi met zonsopkomsten. Ik heb er ook van genoten. Mooi ziet je breiwerk er uit, ik houd van ajour motieven. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's van de zonsopkomst! Gelukkig zijn er nog veel dingen die we wel mogen en kunnen doen.
    Natuurlijk ook ons handwerk. De kerstquilt op de foto gaat heel mooi worden, misschien lekker er aan werken deze winter, dan kan hij volgende kerst hangen.
    Te leuk om in de kast te leggen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig is het nog steeds lekker wandelweer en al wandelend kom je mooie plaatjes tegen. Heerlijk toch zo een moment op de dag. Leuke quilt de kerstquilt. Er zijn meer mensen die alleen in december aan een kersquilt werken. Het wordt een project van een paar jaar maar dat geeft toch niets. Ooit zal het hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Marja,
    Ik zie dat jij ook iets van Lynette Anderson uit de vergeethoek hebt gehaald. Dat gaat vast en zeker een geweldig leuke kerstquilt worden. Het begin is gemaakt en dat is toch al iets. Leuk dat je er "Lynette" stofjes voor gaat gebruiken!
    Veel succes met dit project!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...