vrijdag 11 december 2020

Huis in Kerst sferen.............


De afgelopen dagen ben ik druk geweest met het versieren van het huis voor de Kerst.

En graag deel ik ons kersthhuis met jullie. 

Nu was het met het saaie sombere weer nog niet zo gemakkelijk om mooie foto's te maken. Maar het zijn niet voor niets de donkere dagen voor kerst . 


Het worden andere kerstdagen dan de voorgaande jaren.

Met de kerstversieringen komt er nog meer warmte in huis.


In de gang hangt deze kerstboom quilt. 



Ik ben dol op lichtjes in deze tijd van het jaar.

Er zijn dan ook veel strengen met licht(jes) in ons huis.


Dit Advent borduurwerk maakte ik alweer een aantal jaren geleden. 
Het patroon komt uit het Duitse boek Advent im Winterland.


Aan de kerstboom verander ik niet zoveel veel.

Elk jaar komt dezelfde kerstversiering uit de dozen.

De hele boom hangt vol met vintage ballen.





En elk jaar vind ik het nog steeds leuk om deze dozen open te maken.

Aan de kast hangt elk jaar een quirlande.

Met heel veel zelfgemaakte hartjes.



En ook die vervelen nog steeds niet.

Op het bord, welke ik meestal gebruik om mijn quilt projecten op te hangen, hangen nu ook allerlei soorten hartjes. Dat verschilt ook niet zoveel van andere jaren. Af en toe komt er nog een hartje bij.


En dan ben je zomaar een paar dagen bezig om alles op de juiste plek te krijgen.


Maar nu is het klaar.


Dit kastje kocht ik ooit eens bij de kringloopwinkel voor € 7,50.
Er hebben al verschillende kleuren verf op gezeten.
Het hangt in de gang met een gehaakte kerstboom slinger eraan. 


Een mand met mijn gehaakte kerstballen. 
Nog steeds krijg ik mails met het verzoek voor het patroon. 



De patronen van de borduurwerkjes komen ook uit het boek Advent im Winterland. 


Zijn jullie al klaar met je huis in kerstsfeer te brengen ?

Een fijn weekend en tot snel. 






8 opmerkingen:

  1. Wat is je huis prachtig versierd, en mooi werk allemaal.
    . veel hartjes en handwerk prachtig.
    Dank voor het schrijven op mijn blog.
    Het is gezellig hier, wel minder versiering, kleiner boom, geen buitenversiering
    Als je ouder word moet je wat inleveren soms. Maar we zijn blij en dankbaar
    Fijn weekeinde.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke plaatjes. Prachtig gemaakt allemaal!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er gezellig en sfeervol uit.
    We moeten het binnen maar gezellig maken
    zeker omdat we daar nu veel zijn!
    Fijne dag en lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er al gezellig uit. Ik doe dat meestal een week voor de Kerst. De kerstboom moet nog gekocht worden. Heb me voorgenomen dit jaar niet zo veel te versieren totdat de spullen uit de doos komen.. Ben benieuwd wat jullie allemaal schrijven straks over de kerstperiode.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig kersthuis heb je gedecoreerd. Er is werkelijk vanalles te zien bij jou. Zo'n mooie borduurwerkjes, zelfgemaakte kerstballen en boompjes. Prachtig allemaal. Ieder jaar opnieuw is het genieten van hun gezelligheid want je raakt ze echt niet moe gezien.
    Misschien ligt er volgend jaar wel een rood/witte Log Cabin quilt te pronken in je interieur -:)
    Ik wens je een fijne kerstperiode!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig, al die harten. De gehaakte kerststallen maken het ook leuk. Geen wonder dat men het patroon nog wil. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een reuze gezellige kerstsfeer in je huis! Ja, dat kost wel even tijd eer je alles hebt neergezet. Maar heel mooi allemaal, vooral al die hartjes, daar kan je er niet genoeg van hebben toch?
    Zelf heb ik mijn huiskamer ook al helemaal in kerstsfeer met veel lichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super gezellig in jou kersthuis nu zeg.
    Wat een mooie dingen heb je allemaal gemaakt voor de kerst.
    Die lichtjes brengen zo'n sfeer in huis he...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...