vrijdag 24 juli 2020


Al een poosje deelde ik geen recepten hier op mijn blog.
Natuurlijk wordt er hier in huis nog steeds gekookt en nieuwe recepten uitgeprobeerd. Koken is nog steeds één van mijn hobby's.
Manlief mag ook graag koken, hij houdt het dan meestal bij de aardappelen en groenten (heerlijk hoor begrijp me niet verkeerd), ik mag graag nieuwe recepten uitproberen. Zo blijft het mooi in evenwicht.
Een paar weken terug kwam dit recept op Instagram voorbij.
We zijn gek op allerlei soorten pizza's/flamkuchen.
En deze ?............het water loopt je in de mond wanneer de keuken begint te ruiken wanneer ie in de oven staat.
Oké qua calorieën moet je de pizza niet te vaak eten........maar oh wat is ie lekker.
De link naar het recept staat hieronder.
Inplaats van kant en klaar deeg maakte ik het deeg hiervoor zelf, met een flamkuchen deeg recept.

https://familieoverdekook.nl/plaattaart-met-pesto-mozzarella-en-tomaat/

Via een Facebook groep waar je je tweedehands of nooit gebruikte spullen kunt verkopen, in onze woonomgeving, kocht ik een aantal weken geleden een nog nieuwe slowcooker. Voor maar 10 euro mocht ik hem op komen halen. 
Ik had er al het één en ander over gelezen.
Eigenlijk werkt de slowcooker zo'n beetje als het ouderwetse petroleumstel.
Gerechten die je er in maakt staan heel lang te garen. 
En worden daardoor heerlijk gaar en mals. 
De pan is al heel veel gebruikt. 
Voor runderlappen, Indische gerechten, gehaktballen, soepen, pastasaus maar ook voor vegetarische recepten. 
Onder andere het onderstaande recept van ratatouille. 
 https://weckenonline.eu/recepten/ratatouille-slow-cooker-recept/


Aan het eind geraspte kaas erover en smullen maar. 
De slowcooker vraagt wel een lange bereidingstijd, reken op tussen de 4 en 8 uur !!
Maar je kunt hem, net zoals bv. je koelkast, gewoon aan zetten wanneer je niet thuis bent. 'S morgens alles in de pan 's avonds zo aanschuiven. 
Mocht je wat meer willen weten over de slowcooker klik dan even door.

https://www.eetspiratie.nl/hoe-werkt-een-slowcooker/

Er zijn op het WWW en op Pinterest heel veel recepten voor de slowcooker te vinden. 


Afgelopen week tijdens het wandelen was er een prachtig tafereel. 
Moeder koe zonet bevallen van haar kalf graast, tussen het schoonlikken van haar kind door, wat grassprietjes weg. Terwijl een andere koe beschermend over het kalf gaat staan. Heel mooi om te zien, en ik heb dan ook een heel poosje staan genieten van dit schouwspel. 


We maakten een wandeling in het nog jonge natuurgebied Bentwoud. 
Dit ligt tussen Benthuizen, Zoetermeer en Boskoop. 
Nog maar een paar jaar oud,  maar nu al zeker de moeite waard om te bezoeken. 




Wilde bloemen weide. 
Heel veel vlinders, waaronder velen blauwtjes, bijen, libellen en ander klein spul. 



Wat ik ook al een poos niet met jullie deelden was mijn lijst van gelezen boeken.
En dat waren er best wel veel de afgelopen maanden.
In een tijd van veel thuis zitten is het toch wel heel fijn om verschillende hobby's te hebben.







Het waren veel "makkelijke" boeken de afgelopen maanden.
Vooral veel romans en thrillers.


Dit zijn de de boeken die ik vanaf 1 januari gelezen heb.
Een mengelmoes van van alles en nog wat.


Alle boeken zijn gelezen op mijn e-reader
Tijdens het quilten heb ik ook regelmatig een luisterboek aan staan.
Ik ben lid van de online bibliotheek.
En daar zijn deze boeken allemaal geleend.



Het is een aardig lijstje geworden zo bij elkaar.
Teveel om te vertellen of het boek de moeite waard was om te lezen.
Maar misschien brengt het jouw weer op ideetjes.


Omdat we hopen dat we in augustus toch nog even weg kunnen met de caravan in Nederland ben ik de afgelopen week druk bezig geweest met het voorbereiden van wat quiltwerk. 


En naai ik ook nog heel veel sterretjes voor de Stars upon Stars quilt. 

Fijn weekend allemaal. 
Blijf gezond. 

3 opmerkingen:

  1. Ja, wat zouden we moeten zonder hobby's. Heerlijk toch?
    Je hebt wel heel veel boeken gelezen zeg, en lekker lapjes voorbereid.
    Zo mooi hè, dat een kalfje gewoon bij de koe mag blijven, zo hoort het toch?
    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt, ook al jouw hobby.
    Die van koken deel ik niet met je, heb er een uitgesproken hekel aan, maar doe het wel braaf :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De recepten zien er heerlijk uit.
    Mooie foto's van het Nederlandse landschap met de wolkenluchten. Bijzonder ook om zo'n pasgeboren kalfje in de wei te zien.
    Je hebt een flinke lijst van boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh Marja wat een leuk blog, het water loopt me in de mond en ondertussen loop ik op de paden met je mee. Veel van de boeken heb ik gelezen alleen die van Virgin River nog niet, is steeds niet in de bieb. Tip voor jou, Anne West 3 delige serie over een stadstuin in Amsterdam zo leuk. Wat zou ik je graag weer eens zien. Maar vooralsnog ben ik lekker aan het genieten in Ruurlo.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...