donderdag 27 augustus 2020

Stars Upon Stars Quilt

 Wat was het warm de afgelopen weken.

Hoor je mij niet zo heel snel over het weer, echt deze warmte ik vind er helemaal niets aan.

Dat is ook het enige wat ik er over ga zeggen.

Even klagen en dan weer door.....

( 12 januari, workshop van Jeanneke bij de Quiltster in Kerkwerve)


Waar ik mee doorgegaan ben is de Stars Upon Stars Quilt.

Tijdens de tropische dagen heb ik de eindsprint ingezet.


Om me heel las ik juist dat er heel veel quiltsters geen steekje gezet hebben in deze tijd.

Maar echt niets doen is niets voor mij.



Bovendien vond ik dat deze quilt nu echt af moest.

Er werden sterrentjes gemaakt.


Tussenbanen.


Halve sterren, kwarst sterren en nog een paar losse punten.



En toen mocht ie uitgelegd worden op de vloer.

Om te kijken hoe of de kleur verdeling op zijn mooist uit zou komen.

En om te kijken of ie helemaal compleet was.

Oké ik hield een tussenbaan over, en een paar kleine sterretjes.

Toch niet helemaal góed geteld.


Daarna begon het grote aan elkaar naaien van alle onderdelen.

En dat was uiteindelijk best nog wel een hele klus.

Waarvoor ik halverwege de naaimachine op tafel heb gezet.

En dat ging me toch een stuk sneller 😀


En nu is ie een AFFO

Tenminste de top dan natuurlijk, het doorquilten ga ik niet zelf doen.

8200 !!! stukjes zitten er in de quilt

gestart:  12 januari 2019

af: 20 augustus 2020

Patroon: Jeanneke

Stempelset: Jeanneke


9 opmerkingen:

  1. De top is werkelijk prachtig geworden Marja! Heel veel stukjes stof, dat ook.
    Zelf ben ik ook lekker doorgegaan met mijn lapjes tijdens de hitte hoor, stilzitten kan wel, maar de handjes moeten wapperen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PRACHTIG, wat een mooi kleurenpalet. Daar mag je trots op zijn. Het doorquilten met zoveel naadjes is ook niet makkelijk dus kan me voorstellen dat je dat laat doen. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Marja! Wat een super mooie top is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig Marja, mooie kleuren, het is wel heel verleidelijk om hier aan te beginnen.
    En nu doorquilten,succes met het afmaken.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig geworden. Veel plezier met quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem prachtig, heb hem zien groeien de afgelopen tijd en nu het een top is geworden; de banen er tussen hebben er één geheel van gemaakt. Ik loop nog niet zo lang mee in quiltland maar lijkt dit patroon niet heel erg op het patroon van Edyta Sitar? Ik wil het echt graag weten want zit er over te denken om het boek Patches of Stars te kopen maar als er nog een soortgelijk patroon is met een stempelset dan wil ik dat graag weten zodat ik ze kan vergelijken en kan kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je toch met veel mooie dingen bezig. Chapeau! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...