maandag 13 juli 2020

Babyspul..........


De afgelopen week heb ik eerst eens wat dingen afgemaakt. 
Het was weer om veel in huis te rommelen. 
Eigenlijk waren er nog maar een paar dingen die de finishing touch nodig hadden. 
En nu de babykamer zo goed als klaar is, was dat de "stok achter de deur".
Allereerst maakte ik deze muziekmobiel af met een zebra, leeuw, olifant en neushoorn.


Lastig om er een redelijke foto van te maken.
Het patroon komt uit het boek Box, bed & buggyspeeltjes van Joke Postma
En zo pakte ik ook mijn hobby haken weer eens op.


Deze Pinquin muziekdoos komt uit hetzelfde boek.
En was ook erg leuk om te haken.


Het ieniemienie vestje met sokjes ik ook klaar.
Die sokjes waren een heel gepriegel.
Eerlijk gezegd hoopte ik dat de tweede makkelijker zou gaan.....
Ik denk dat ik nog heel veel sokjes moet breien om er handig in te worden 😃
Patronen zijn van Drops (gratis patronen) en kun je hier vinden:
Vestje
Sokjes



We hebben het gisteren meteen allemaal maar even weggebracht.
Een lekker tochtje van, heen en weer, 32 kilometer op de fiets.
Dochter en schoonzoon waren er blij mee.
En wij konden meteen de babykamer bewonderen.


Behalve het babyspul zijn ook de tussenbanen voor de Stars upon Stars quilt allemaal af.
30 hele banen en 12 hoekbanen.
Nu verder met de hele en halveLe Moyne sterren welke als hoekblokjes erin verwerkt worden.



Voor de quilt gebruik ik de stempelset van Jeanneke.
Dat werkt snel en nauwkeurig.
Stofjes op tafel en stempelen dus maar voor de sterren.

Fijne week allemaal.
Geniet van het zonnetje.
Geniet van de kleine dingen.

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke haak restjes.
    Je zou bijna willen dat er baby's in de buurt geboren zouden worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag het te laat maar volgens mij maakte mijn telefoon restjes van beestjes. Sorry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jee Marja wat een geweldige dingen maak jij zeg. Dat haken etc... kan ik echt niet hoor. Recht toe recht aan dat lukt nog net. Supermooie kleurtjes heb je gebruikt. Hoop je snel weer eens te zien. Hugs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben helemaal verliefd op de gehaakte dieren.
    De pinguin vind ik fantastisch.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattige diertjes. De mobiel is echt leuk voor boven de box of het bedje. Het vestje en de sokjes zien er ook lief uit. Goed idee om het met het mooie weer gelijk weg te brengen.
    En dan heb je ook nog aan de quilt gewerkt. Goed bezig.

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schattig zijn je beestjes geworden zeg.
    Vestje en die mini sokjes mogen er ook wezen hoor.
    Veel weer klaar nu fijn he........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Enig dat gebreide baby spul. Toen mijn dochter werd geboren woonde ik in Spanje, ik herinner dat mijn moeder een weekje over kwam met een koffer vol gebreide spulletjes, zo lief! Ik kan me voorstellen dat het je plezier gaf om te maken en te geven!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...