vrijdag 3 juli 2020

Stars upon stars quilt......

  
Buiten dat we bijna elke dag een lange wandeling maken, voor de broodnodige beweging, is er genoeg tijd over voor andere dingen. 
Vanmorgen was het weer genieten in de polder. 


Mijn ideale weertype, niet te warm, een windje, zon en wolken die elkaar afwisselen. 
Én wat was er weer veel te zien onderweg. 
Bloeiende waterlelies, jonge futen op de rug van hun moeder, bloeiende distels tjokvol met bijen, hommels en vlinders.......heel veel vlinders, veulens in de wei, een witte reiger, roofvogels en nog veel meer moois.


Er waren zoveel vlinders onderweg. 
Atalanta's, witjes, dagpauwoog en grote libellen. 


Thuis ben ik bezig met de Stars upon Stars quilt. 
Deze quilt gaat eerst afgemaakt worden. 
Dat geeft rust en bovendien een heel goed gevoel. 


De 30 tussenbanen zijn inmiddels af.
En van de banen die op de hoeken komen moeten er nog maar 6 van de 12.
Dat schiet lekker op zo. 


Wanneer je ziet dat het allemaal best wel snel gaat, geeft dat echt een boost om door te gaan. Af en toe leg ik de quilt even uit op de grond om te kijken hoe mooi of ie wordt 😃


Nog even het gaspedaal flink intrappen, niet van de naaimachine want alles wordt met de hand gedaan, en dan is er een AFFO top.


Fijn weekend allemaal. 
Geniet van de kleine dingen om je heen. 

6 opmerkingen:

  1. Wilde bijna schrijven "wat veel werk die tussenbanen". Maar dat mag ik niet zeggen als quilter. Het is namelijk LEUK werk, dus nooit te veel.
    Hoewel ik zelf veel van hetzelfde altijd wel heel saai vind om te doen.
    Wordt prachtig Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige quilt wordt dit. En leuk om al die banen naast elkaar te zien. Daar krijg je spirit van. Even gassen want die wil je toch echt af maken. Veel plezier hiermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die omranding van de sterren!
    Mooie foto's van de polder. Jullie hadden meer blauwe lucht dan hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met dit weer is wandelen fijner dan met dat hete weer. Nu komen alle kleuren ook mooi uit. Prachtige foto's van de wolken en vlinder. De quilt wordt supermooi.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Begrijp er niks van opeens schiet mijn reactie weg??? Wat ik natuurlijk wou zeggen is hoe mooi je quilt wordt. Steeds een stuk aan elkaar en ohhhh wat zal je het zien groeien onder je handen. Wat een werk ook Marja poehhhh dat doe ik je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het wat wordt je top mooi, zo leuk om een top te zien groeien als de delen aan elkaar worden gezet.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...