maandag 23 december 2019

In aanloop naar de Kerstdagen.........

Wat veel lieve reacties op mijn vorige blogje. 
Niet alleen hier maar ook op mijn Instagram en Facebook pagina. 
Altijd fijn om jullie reacties te lezen.



Hier in ons huis is het Kerst. 
In deze donkere dagen zorgen lichtjes in huis voor gezelligheid.




Ik ben dol op veel lichtjes in huis. 



De kerstboom is ook dit jaar weer vol gehangen met vintage kerstballen. 
Dat gaat zeker niet veranderen. 
Elke keer is het weer een verassing wanneer de dozen met kerstballen open gemaakt worden. Paddenstoelen, kerstmannen, deuk ballen, dennenappels, een enkel vogeltje en de "gewone" ballen en pegels. 
Een feestje dat uitpakken.





Dan hangt er boven de kast een guirlande met lichtjes, de hartjes welke ik een paar jaar terug maakte (de patronen zijn van Bunny Hill), belletjes, vogelhuisjes en vogeltjes. 
Eigenlijk verander ik niet zoveel, elk jaar is de versiering in huis zo een beetje hetzelfde. Met af en toe een kleine aanvulling of een ander jaar iets minder.



Vorig jaar versierde ik het bord (dit bord maakte ik van 3 schildersdoeken van de Action, en bekleedde dit met fiberfill en een afgeprijsd kant en klaar gordijn van Leen Bakker) niet en bleef mijn verzameling hartjes in de doos. 
Maar dit jaar staat het bord weer in de kamer.
(Het bord gebruik ik ook om mijn quiltwerk op vast te prikken....ideaal)



Dit kleine quiltje maakte ik 2 jaar geleden en is een gratis patroon van:
A little happy place......

We krijgen 2e Kerstdag de kinderen en kleinkinderen op bezoek. 
De afgelopen weken bladerde ik door kerstspecials en het WWW om een kerstmenu bij elkaar te zoeken. En we zijn er wel uit denk ik. 
Dit jaar gaan we voor vis. 





Was het vorige week een week van elke dag een bee of iets anders creatiefs, de afgelopen week was er alléén de, laatste schilderles, op donderdagochtend.
Maar natuurlijk wordt er wel gequilt en brei ik verder aan de Zeeuwse meebrei deken. Ik brei deze met de bolletjes Softfun van Scheepjes.


Ik nam het garen over van onze quilt vriendin Martine die in maart is overleden.
Ze had de deken graag zelf willen breien maar dat was haar niet meer gegund.



De deken wordt gebreid in banen, en elke baan bestaat uit 6 blokken.
Inmiddels ben ik aan baan 3 begonnen.
In het begin was het wel even een dingetje, ik was meer aan het terug breien dan vooruit. Maar ook hier geldt weer "de aanhouder wint ".


Verder ben ik begonnen aan de hoek sterren om de grote sterren van de Stars upon Stars quilt vierkant te maken.


En wanneer het menu in elkaar geknutseld is ......  ✓
 de boodschappen in huis zijn........ ✓
 de rust is weergekeerd........ ✓



Wens ik jullie liefdevolle, gezellige en ontspannen
Kerstdagen




10 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige Kerstversiering heb je, mijn boom is ook helemaal versierd met vintageballen, ik ben
    daar heel zuinig op, zo mooi vind ik ze.
    Je Adventsborduurwerk is ook al zo leuk, zou je kunnen vertellen, waar je het patroon vandaan hebt?
    Fijne dagen,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jij de denken nu maakt met de wil van Martine, ze kon zo mooi breien.
    Gezellige kerstversiering in je huis, gezellig dagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker heel gezellig al die kerst lichtjes, daar houd ik ook zo van.
    Gezelligheid in deze donkere dagen toch. Prachtig je sterren en je breiwerk word geweldig, ga zo door.
    Fijne kerst dagen..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gezellig lezen en kijken je blogpost.
    Heel veel mooie kerst versiering.
    Goed om de deken van je vriendin af te breien.
    Vorige winter breidde ik ook deze deken. Soms best ingewikkeld, maar toch een feestje om al die mooie patronen te breien. Fijne Kerstdagen een gelukkig goed en gezond 2020 gewenst.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je. Ik wens je ook hele fijne dagen en een gelukkig en gezond 2020.
    Je huis ziet er heel gezellig uit, dat is echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marja, je huis ziet er gezellig uit. Mooie kerstspulletjes heb je. Fijne kerstdagen.
    Groeten Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie sfeerfoto's,wens je fijne feestdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie sfeervolle foto's heb je gemaakt van jullie kersthuis.
    Het zullen ongetwijfeld gezellige kerstdagen worden. Geniet ervan!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig lekker lang blogje Marja met zulke leuke mooie dierbare dingen. Rood ook dat heb ik dit jaar weer eens gedaan op verzoek van de jongste. Toch wel gezellig hoor rood.
    We maken er weer een gezellig creatief jaar van, tot in januari op in het cafe.
    Hugs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. Dit jaar ook weinig gepost op mijn blog, wel stiekem af en toe gekeken maar geen inspiratie. Wat een geweldige kerstsfeer was er in je huis, prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Vogels...............

Vogels ik hou ervan. Vind het ook heel leuk om ze fotograferen. Een blog met de vogels die ik fotografeerde in onze vakantie. Pimpelmeesje. ...