zondag 15 december 2019

Buiten en binnen.........



Ik weet het.....het is alwéér zo lang geleden dat ik een blogje schreef.
Dit jaar zijn er wel heel weinig blogjes geschreven.
Ik merk dat ook bij andere blogsters.
Na ruim 10 jaar bloggen lijkt het wel alsof het er maar niet van wil komen


Hoeveel keer ik wel niet gedacht heb, "en nu ga ik écht !!! weer een blogje, schrijven het afgelopen jaar. Met daarna meteen de gedachte........voor wie maak ik deze verhaaltjes eigenlijk ?
Toen ik ruim 10 jaar geleden met mijn blog begon, was dat vooral om mijn hobby's te laten zien.
En eigenlijk doe ik dat nog steeds.


Er zijn wat hobby's verdwenen, beren maken doe ik niet meer ( ik heb nog wel de materialen liggen voor wie weet ooit ), het haken is ook in de kast beland ( er zijn al zoveel dekens gehaakt ), daar is dan wel weer breien voor in de plaats gekomen ( ik ben nu bezig met de Zeeuwse meebreideken ), het wandelen is alleen maar meer geworden, kringloopwinkels bezoek ik niet zo vaak meer ( er is al zoveel moois in huis aan servies verzamelingen, en daar geniet ik ook van, maar nog meer erbij ? ), hardlopen doe ik sinds begin dit jaar weer trouw 2x per week ( oké heel hard is het niet.....maar ik doe het wel), er is een grote hobby bijgekomen QUILTEN ( en wat kan ik hier mijn ei, creativiteit in kwijt)., koken en bakken doe ik nog steeds heel graag. Genoeg om over te schrijven/laten zien dus.


Aan goede voornemens doe ik niet. 
Ik ben van mening dat wanneer je iets wilt veranderen/bereiken daar niet op 1 januari mee hoeft te beginnen dat kan het hele jaar door.


Maar ik ga het toch weer proberen !!!!
Iets vaker een blogje te maken.
En voor wie met meer regelmaat een foto van mij voorbij wil zien komen.
Dan is er altijd nog mijn Instagram account
Marja_Rijnsburger


De laatste tijd heb ik best wel veel gequilt.
Dat komt natuurlijk ook doordat het weer daar aan meewerkt.
Wat veel regen valt er de laatste tijd.
En ik zeg altijd "het regent bijna nooit een hele dag" maar nat is het wel geweest en nog steeds de afgelopen periode.
Het belet met niet om elke dag een flinke wandeling te maken.
Maar dan blijft er nog veel quilttijd over.







Inmiddels zijn alle 15 !1 hele sterren van de Start Upon Stars quilt af.
Een feest van allemaal verschillende lapjes.
Ik stempel met de stempelset van Jeanneke.
Dat werkt prettig en nauwkeurig.


In de vakantie was ik begonnen met de Glitter blokken van Jen Kingwell.
Deze quilt zag ik regelmatig voorbijkomen op het WWW.
Vooral in felle kleuren en stoffen.
Nu ben ik niet zo van de felle kleuren.
Toen ik hem zag op de Instagram pagina van Anna Jantina in wat meer vrolijke pastel kleuren was ik verkocht. 


Het leuke van deze blokken is het bij elkaar combineren van de stofjes.
En inmiddels is ook hier al een aardig stapeltje ontstaan.
En is ieder blokje een plaatje op zich.
Hoeveel en hoe groot de quilt gaat worden ?
ik weet het nog niet......zo lang het leuk is om combi's te maken.





Mijn plekje waar ik graag die stofjes combineer.
Met al mijn spulletjes om me heen.
Een gelukkig mens ben ik met mijn eigen plekje.


Voor mij gaat quilten niet zonder bewegen.
Ik wordt altijd een beetje onrustig wanneer ik een dag niet buiten ben geweest.
Ik moet er elke dag toch wel even uit.
Op de fiets, aan de wandel of een rondje hardlopen.
En dan is de beloning creatief bezig zijn.


En wow wat is het altijd mooi buiten.
JE MOET HET ALLEEN WEL WILLEN ZIEN.


Afgelopen week was een op creatief gebied een drukke week.
Maandagavond: Bee
Dinsdagmiddag: Breiclub de Vlijtige Plusser
Woensdag: Quilt Café
Donderdag: Schilderles
Vrijdagmiddag: Bee
Vervelen doe ik me niet 😀
De ene week heb je van alles, de andere week niets.


Dit is het schilderij waar ik nu mee bezig ben tijdens de schilderlessen.
Nog 1 les en dan zitten de 10 lessen er weer op.
Ik krijg hem niet af deze pimpelmees, dat moet dan maar thuis afgemaakt worden.



/En deze maakte ik de vorige lessen.
Op deze foto nog niet af , ik zal de volgende keer een foto plaatsen van het resultaat.


Zo zie je maar weer ......er is genoeg te laten zien en schrijven.
Wanneer je maar even de tijd neemt om ervoor te gaan zitten.
Het moet denk ik weer een beetje in mijn systeem gaan komen.

Groetjes en maak er een mooie nieuwe week van.

Marja

14 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te lezen...wat ben je toch een bezige ��.....mooie foto’s maken het geheel compleet.....ik word er blij van.......groetjes....van mij...Trudy...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lang blogje Marja, maar je laat mooie quiltwerken zien. En niet te vergeten je schilderijen en
    Prachtige foto's van de natuur.Er wordt inderdaad wat minder geblogd door iedereen,maar zolang je het zelf leuk vindt,gewoon blijven doen.
    Veel plezier met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk blogje.
    Lekker veelzijdig.
    Ook hier vallen er hobby's af en komen er hobby's bij.
    Ik had jou blogje bijna kunnen schrijven. Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor wie jij eigenlijk je blogje schrijft??? Nou misschien ook wel voor jezelf als een soort van dagboek.
    Maar als je bij je geschreven blogs kijkt, kan je zien hoeveel mensen je blogje hebben gelezen. Dat zijn er altijd veel meer dan de reacties die je krijgt.
    Altijd leuk om je prachtige foto's te zien. Je sterren zijn zo mooi, ben benieuwd hoe die aan elkaar gaan.
    Je bent lekker bezig in je eigen quilthoekje.
    Vind je schilderijen nu al mooi. Je bent heerlijk druk met van alles, veel genieten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellig verhaal om te lezen en fijn dat je het quilten hebt ontdekt. Tot in het quiltcafe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje Marja wat maak je me blij, meer blogjes. Ik zie juist dat er weer meer mensen gaan schrijven. Het is toch persoonlijker. Prachtige foto's maak je er ook nog bij en je schrijft vermakelijk, doorgaan zou ik zeggen. Fijn he zo'n eigen plekje, heb ik ook hoor.
    Zou afgelopen woensdag naar het quiltcafe komen ware het niet dat ik twee weken heel ziek was, denk echt de griep. Ik ga vanaf vandaag weer werken proberen maar met enorme koppijn nog.
    Welke bee is het op de vrijdag waar je heengaat, dat zou nou een goeie dag voor mij zijn? Maar misschien is dit een besloten clubje?
    groetjes Coby ps of misschien kunnen we een keer wat afspreken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto,s Marja. Ik heb ervan genoten.
    Quilten wil ik ooit ook nog eens leren. In combinatie met een borduurtje lijkt me dat heel leuk.
    Ach,wie weet komt het er nog eens van.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik snap je overwegingen wel bij het bloggen... Maar er zijn altijd veel meer lezers dan reacties!
    Je foto's zijn om bij weg te zwijmelen, en daarom ga ik je snel volgen op Instagram.
    Ik geniet van je blog hoor, maar je moet doen wat goed voelt en het moet zeker geen moeten worden!
    Groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's en mooie quilts in de maak. Leuk dat je ze hier laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een blog schrijf je in de eerste plants voor je zelf toch? Fijn om af en toe een beetje terug te lezen en na te genieten. Het houdt de herinneringen legend. Mooie sterren heb je gemaakt, en je hebt ook nog Schiller talent. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel gezellig blogweer zeg.
    Mooie wandel foto's buiten en prachtig quiltwerk.
    Ga zo door hoor en snel weer resultaten laten zien.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig hier te lezen, prachtige foto's en het quilt werk zo mooi.
    Je bent best druk, en ja wandelen doe ik ook graag, maar nu worden de afstanden wat korter .))
    In het begin van mijn bloggers tijd was ik ook veel actiever. Insta en Fb zie je ook veel.
    En als ik weer eens wil schrijven heb ik de juiste plaatjes niet.
    En dan is de week al weer voorbij.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn dat je weer geschreven hebt, mooie foto's ook weer geplaatst!

    Graag weer tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou Marja, je spant de kroon, de hele week lekker bee, quiltcafé enz. dan heb ik het nog best rustig gehad (zie mijn blog)
    En gelukkig blog je weer, zo mooi, je foto's en je schrijfkunst. Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...